
















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Heb jij weer…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, gelukkig heb ik ook vakantie…
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Krijg je dat allemaal weer strak? En ook die binnenpanelen die over je bekleding heen zitten?
Toch wel lullig, dit. Hoe gebeurde dit nou precies?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Die sierplaten hoop ik wel weer strak te krijgen, anders koop ik gebruikte exemplaren.
Auto stond op het orginele steuntje, geplaatst onder de pen op het chassis. Toen hoorde ik een klap en stond de auto weer op zijn wielen. De pen, inclusief verstevigingsplaat, was van het chassis gerukt.
Eens temeer blijkt: Ga nooit onder een auto liggen die maar op 1 steun/krik staat.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
DriverD schreef:Eens temeer blijkt: Ga nooit onder een auto liggen die maar op 1 steun/krik staat.
Dat heb je heel goed gezegd, en hieruit blijk ook weer dat we dat niet vaak genoeg kunnen roepen.
Trouwens: wel vet balen man….. succes met het laswerk…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Nadat ik ooit mijn DS op het randje van de kriksteun heb gehad en het goed was afgelopen (gauw weer in de hoogste stand gezet, motor draaide nog) ben ik van het gebruik van deze kriksteun afgestapt.
Nu laat ik de wagen steunen op de voorste driehoekjes achter het voorwiel en op een houten dwarsbalk met assteunen aan de achterkant.
Onder de drempels leg ik een reservewiel en de vrije ruimte stop ik op met (weer) een houten balk van geschikte dikte.
Duurt even voordat het staat, maar heb ook geen behoefte aan een DS-afdruk op mijn buik
Wielen krik ik op met garage (=hydraulische) krik.












































Totaal aantal Berichten: 25647
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij de dorpel revisie van mijn dame bleek intern de hele pen te zijn weggerot. Heb alles open gemaakt en vernieuwd met 3 strepen ijzer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het laswerk is klaar.
Vanochtend de schade goed bekeken:
Na een paar gerichte klappen met een zware hamer zag het er weer beter uit:
De pen heb ik in een nieuwe verstevigingsplaat gelast:
Voor de zekerheid heb ik de pen nu ook aan de binnenzijde van de koker gelast. Daarvoor moest ik wel ff een luikje maken in de plaat onder de voorstoelen:
Luikje daarna weer vastgelast natuurlijk.
Links ook een luikje gemaakt:
Pen aan binnenkoker links gelast en luikje dicht gemaakt:
Alles weer ok:
Citroen!
Mooi gedaan DriverD

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Toch weer professioneel opgelapt…...zeg maar!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het gaat vooruit met de DS:
De geharde blanke voorruit is vervangen door een geharde, groen getinte ruit:
Daarnaast heb ik de veeraanslagcup rechtsachter gelast (was losgescheurd van de draagarm):
Lassen viel niet mee daar: De draagarm is gesmeed, de cup is van plaatstaal. Bovendien kan je er moeilijk bij daar om schoon te maken en te lassen.
Daarna de nieuwe veeraanslag geplaatst (met een beetje zeepsop):
En meteen getest natuurlijk:
Daar komt best kracht op te staan….
Tenslotte de gelaste veerbollen achter vervangen door de deelbare bollen met losneembare dempers. Zo wat veert dat!!!! Wil ik voor ook!
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik zie het hier nu ook weer op de foto….waarom zit de retouraansluiting van de lekzak nou aan de bovenzijde en niet aan de onderzijde? Ik kan me voorstellen dat die zakken altijd vol met olie blijven staan…......
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bovenzijde is minder kwetsbaar en Citroën rekende waarschijnlijk op de pompwerking van de heen en weer gaande veerzuiger.
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Oké, maar dan nog zou ik hem aan de achterzijde zo ver mogelijk naar onder draaien…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Even een anekdote dan:
Een paar jaar geleden was ik bij de RDW in Rijen. Daar werd net een DS gekeurd die uit Frankrijk kwam. De bovenzijde zag er keurig uit, de bodem was helemaal gedeukt. Toen ik aan de nieuwe eigenaar vroeg hoe dat kwam, zei hij, dat de DS van een oude Fransman was geweest. Deze Fransman had de gewoonte ‘s nachts op hazen te jagen, in het veld. “Gewoon zoeken met de draaibare verstralers en dan erop schieten.” De Fransman reed gewoon door het veld met de DS…..
Dan wil je niet dat er slangen onder de bodem hangen.
Citroen!