Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Maar ik wil juist stoppen met de Muntdropjes, dan kan ik misschien wel een Nieuwe C5 tourer kopen op termijn.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
erwt schreef:JagerEde schreef:Leuke test, jammer van het filmpje…
Zou een leuke auto voor over 5 jaar zijn…(tweedehands)
wat vind je jammer aan het filmpje als ik vragen mag? kritiek geven mag altijd, graag zelf, daar kan je alleen maar van leren! Maar dan wil ik ook graag weten hoe het beter kan!
Nou, bij mij is het filmpje erg onscherp en blokkerig. Kwaliteit is in mijn ogen erg laag. Ook vind ik het jammer zo weinig te zien van het interieur:)
Music is like poetry.
grappig dat off-roaden
klop thet dat dit er eentje was in Mat Ivoire?
Overigens is de aspect ratio (verhouding hoogte breedte) van het filmpje incorrect. Het valt al op aan de auto, maar in het bijzonder als je in een zij-shot de velgen (doppen) ziet.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eviltwin schreef:klop thet dat dit er eentje was in Mat Ivoire?
Yep, dat klopt!
@ alle anderen: Tips om betere filmpjes te maken zijn welkom, dan kunnen we de volgende test nóg beter neerzetten!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het commentaar wat je nu geeft, daar kunnen we tenminste iets mee. Had je dat meteen geschreven, dan was er niets aan de hand geweest. Botte opmerkingen daar schieten we niets mee op. Daarbij de toon van je andere opmerkingen en het is duidelijk hoe jij naar iets nieuws kijkt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als iemand precies wil weten wat het echte uiterlijk van die auto is en daarnaast nog eens het rijgedrag wil voelen, laat hij of zij dan gewoon een auto gaan lenen bij de dealert.
Ik ben blij, dat er mensen zijn geweest die dit voor mij hier op het forum hebben willen zetten en dat zijn gewoon vrijwilligers zonder professioneel apparatuur (neem ik aan).
Dank heren!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
mooi filmpje!
jammer van dat mistlicht.
Foei,citroën Nederland
Ik vind het filmpje er wel leuk uit zien, alleen de beelden op zijn kant vind ik niet zo geslaagd.
De kwaliteit van het filmpje kan tuurlijk wel beter, maar houd dan in gedachten dat de mensen met een minder snelle internet verbinding een halve dag aan het laden zijn
Bedankt voor het leuke test verslag.
Ik heb gister gereden in de C5 Sedan 2.016v automaat met bollen !
Reed erg goed, aleen hij leek iets stugger geveerd dan mijn C5 phase 1 ?
Maar ligt wel als een blok op de weg, het is gewoon een mooie auto om te zien !
Wat ik alleen mis is de armleuning, deze zit bij mijn C5 phase 1 aan de stoel vast en dat zit zeer comfortabel en bij de phase 3 zit hij in het midden en moet je delen met de bijrijder, ik hoop dat ze dit snel veranderen.
Ik weet wat mijn volgende auto wordt over 5 jaar.
Groet,
Marinus.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
kijk kijk, bolletjes!
Kan iemand aangeven hoe deze c5 met bollen zich verhoud tov de c6 ?
Ik krijg de indruk dat de c5 met bollen dus veel klassieker geveerd is dan de c6.
Klopt dat ?
Daarnaast juich ik de 16v wel toe. Een degelijk blok, met niet heel veel, maar wel met voldoende vermogen lijtk mij. Daarnaast hufterproof en gasbestendig.
Tevens zorgt die 16v er ws voor dat men deze uitvoering idd zo scherp kan prijzen. Mij lijkt het een mooie potentiele leasebak hoewel de gemiddelde lease mij. niet zo dol zal zijn op hydrauliek….
al met al wordt ik hier wel blij van. De c6 is in NL gewoon voor het gros out of reach, de gewone c5 met spiraaltjes… nah ja, laat maar…
dit is betaalbaar en echt citroentjes
gompy58 schreef:Kan iemand aangeven hoe deze c5 met bollen zich verhoud tov de c6 ?
Ik krijg de indruk dat de c5 met bollen dus veel klassieker geveerd is dan de c6.
Klopt dat ?
nog geen ervaring met de C5, maar een directe vergelijking van het weggedrag zal in het voordeel van de C6 moeten uitvallen, op welke grond dan ook;
-de C6 is nml. nog iets geavanceerder (met AMVAR op de V6en)
-die kan in een groot deel van de rijomstandigheden nog soepeler zijn,
-heeft nog meer controle over de bewegingen van de carosserie (skyhook/roadhook)
-daarnaast is de wielbasis groter (meer comfort en stabiliteit)
-tenslotte is de iets hogere massa en icm standaard 18” ook een voordeel.
Belangrijk verschil is ook de stoelen icm het ruimtegevoel, dat beïnvloed het rijden vooral subjectief, maar ongetwijfeld in het voordeel van de C6 ...er moet toch nog een reden zijn groter te willen rijden
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik nu met zowel C6 als C5 lange afstanden kunnen rijden. Ik sluit me aan bij evil z’n betoog. Een C6 veert nog beter, is nog veel soepeler én kan nóg harder door een bocht. Maar voor de gemiddelde bollen-freak is de C5 mét bollen een fantastische auto!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Persoonlijk vind ik de C5 er gewoon beter uitzien in vergelijking tot de C6.(zeg maar iets meer een sportschoen
in plaats van een modieuze)
Ook de indeling en uitstraling van het dashboard vind ik meer mijn smaak tikje klassiek alles voor je neus
maar “good looking” daar houd ik van,.
Goede opberg vakjes zijn er te weinig en ze zijn te klein. Ook zijn er geen laatjes meer onder de voorstoelen.
Dan vind ik het idee van geen hoedenplank op de tourer (break) een gemis en weer het afdekscherm met zo’n
rare flap eraan rommelig.
De stoelen in bijvoorbeeld de exclusieve uitvoering zijn nog beter verstelbaar als in mijn C5 van
2004 in het bijzonder de lende steun is sterk verbeterd
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Goed gedaan! Ik heb er van genoten.
Ook erg goede muziek onder het filmpje.
In samenwerking met het huidige weer roept het “vakantie” gevoel op.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mijn mening over nieuwe citroens is bekend, maar ik vind het een mooi filmpje waar het gemiddelde Nederlandse autoprogramma nog wat van kan leren. Die zijwaartse beelden geven wel leuk beeld, maar de noodzaak om je hoofd te draaien om het leuk te zien doet daar dermate afbreuk aan dat ik dan liever zwarte vlakken links en rechts zou zien. Maar goed, erg leuk, ga zo door.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:Maar goed, erg leuk, ga zo door.
En Citroën maar nieuwe modellen maken om de heren aan het filmen te houden.