elektra kabels naar achter
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 20 juli 2008 03:37 PM

hoe lopen de elektra kabels nu eigenlijk van voor naar achter precies ? ..

Mijn vader wil deze namelijk gaan vervangen bij zijn auto .. de binnen verlichtingskabel werkt namelijk niet ( - ) kabel en de rest prefentief.

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 20 juli 2008 03:58 PM
  [ # 1 ]

Voor zover ik weet lopen er redelijk wat kabels door de dakgoot aan de binnenzijde, in ieder geval voor de binnenverlichting…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 20 juli 2008 06:00 PM
  [ # 2 ]
GW-tje schreef:

Voor zover ik weet lopen er redelijk wat kabels door de dakgoot aan de binnenzijde, in ieder geval voor de binnenverlichting…....

deze heb ik gevonden idd, en komen aan de bestuurders kant achter de bank bij elkaar, maar het gaat mijn vooral hoe de kabels van voor naar achtergaan, en hoe ik deze het makkelijkst vervang !

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2975

Gepost: 20 juli 2008 08:22 PM
  [ # 3 ]

voor links boven je voeten begint de bundel. Zit daar met stekkertjes vast aan de hoofd kabelboom. Gaat daar door schutbord vlak voor de A-stijl naar buiten. Dan naar beneden en de koker in waar ook de leidingbundel doorheen loopt. Ter hoogte van de benz tank een aftakking naar de benz vlotten. In het hoekje Li achter vlak voor de C-stijl komt de bundel naar boven ( zitting bank verwijderen en je ziet hem). Daar vele aftakkingen. 1 tak door de kofferbak naar achteren voor de verlichting. 1 tak naar boven voor li clign en voor interieur verlichting. 1 tak dwaars naar Rechts en dan naar boven, daar splits hij in tak naar clign en tak nar binnen verlichting.
Bij storingen zou ik beginnen te kijken of de stekkertjes Li voor allemaal goed zitten en contact maken.

Voorzitter stichting DS-TT

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

Gepost: 22 juli 2008 01:51 AM
  [ # 4 ]
Egbert schreef:

voor links boven je voeten begint de bundel. Zit daar met stekkertjes vast aan de hoofd kabelboom. Gaat daar door schutbord vlak voor de A-stijl naar buiten. Dan naar beneden en de koker in waar ook de leidingbundel doorheen loopt. Ter hoogte van de benz tank een aftakking naar de benz vlotten. In het hoekje Li achter vlak voor de C-stijl komt de bundel naar boven ( zitting bank verwijderen en je ziet hem). Daar vele aftakkingen. 1 tak door de kofferbak naar achteren voor de verlichting. 1 tak naar boven voor li clign en voor interieur verlichting. 1 tak dwaars naar Rechts en dan naar boven, daar splits hij in tak naar clign en tak nar binnen verlichting.
Bij storingen zou ik beginnen te kijken of de stekkertjes Li voor allemaal goed zitten en contact maken.

Hoe loopt de draden voor de achteruitrij licht? zit die in dezelfde bundel?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  

ubogaart
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 280

Gepost: 22 juli 2008 02:00 PM
  [ # 5 ]

Ja, kabel voor achteruitrijlichten zit in dezelfde kabelboom.

De kabel voor de achteruitrijlampen heeft onder het dashbord een grijze manchet, bij de achteruitrijlichten hebben de stekkers een zwarte manchet (geldt voor dames vanaf september ‘71).

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 22 juli 2008 10:56 PM
  [ # 6 ]
Egbert schreef:

Ik heb gekeken maar zie ze echt niet lopen wel de hydrauliek leidingen, of zitten de kabels in hetzelfde als de ventilatie-slang? .. hier kom je toch niet bij .. ik zou namelijk twee nieuwe kabels willen trekken, met speaker kabels.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten

Gepost: 23 juli 2008 09:31 PM
  [ # 7 ]

gevonden !

ze lopen inderdaad buiten langs achter de afdekplaat, bij de auto van mijn ouders waren ze geheel omwikkeld met zwarte tape !, heeft iemand ooit hiervoor een 19mm pvc buis voor in de plaats gemaakt ?!

ik kan ze alleen nog niet vinden voorin onder het stuur !

Guy

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2975

Gepost: 23 juli 2008 10:28 PM
  [ # 8 ]
lupolo schreef:

gevonden !

ze lopen inderdaad buiten langs achter de afdekplaat, bij de auto van mijn ouders waren ze geheel omwikkeld met zwarte tape !, heeft iemand ooit hiervoor een 19mm pvc buis voor in de plaats gemaakt ?!

ik kan ze alleen nog niet vinden voorin onder het stuur !

Guy

Je moet het dashbord openen en dan de diepte in

Voorzitter stichting DS-TT

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook