Iemand enig idee hoeveel GSA’s er nog zijn in Nederland? Naast de LN(A) lijken ze bijna allemaal uitgestorven….
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Geen idee wat het exacte aantal is, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat er nog zo,n 200 zijn. (weet ook niet of ze allemaal nog echt rondrijden ook?)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Op deze site staan de aantallen uit de ledenlijst uit 2006. Er bestaan er nog meer maar die aantallen zijn niet precies bekend.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb een lijst van de Bovag Rai uit 2005 “auto mobiliteit in cijfers” hierin staat dat in Nederland 241 gs/a nog bekend zijn bij de rdw. Ik geloof niet dat de aantallen gs/a nu heel anders zijn aangezien de gs/a niet meer met bosjes naar de sloop gaan en toch redelijk wat import op gang komt.
Ik dacht ergens ooit gelezen te hebben dat in de 16 jaar dat de gs/a leverbaar is geweest alleen in Nederland al ruim 100 000 auto’s zijn verkocht. Dat zou inhouden dat 0,25% nog bestaat, niet heel veel dus.
Ben ik blij dat ik elke dag van mijn GSA kan genieten.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens Deense GS/A-bezitters die ik afgelopen weekend sprak zijn we een echt Citroën land en hebben zij nog maar een handvol GS/A’s.
240 stuks zou best eens kunnen kloppen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Die heerlijke GS/GSA’s worden dus al behoorlijk zeldzaam.
Dit (GSA Break) was ook de eerste Citroën de mon père…......goede herinneringen aan.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
ik heb wel het idee dat de gs/a een beetje meer erkenning krijgt bij de liefhebbers de laatste jaren…het was toch altijd een beetje een auto in de underdog positie.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Bassiechevron schreef:het was toch altijd een beetje een auto in de underdog positie.
Geheel onterecht. Één van de fijnst rijdende Citroëns aller tijden. Met geheel eigenwijze snuit/dash en boxer. Tuurlijk wat typische Citroën-sleutel-eigenaardigheden…....maar een auto om van te houden!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Bassiechevron schreef:het was toch altijd een beetje een auto in de underdog positie.
Geheel onterecht. Één van de fijnst rijdende Citroëns aller tijden. Met geheel eigenwijze snuit/dash en boxer. Tuurlijk wat typische Citroën-sleutel-eigenaardigheden…....maar een auto om van te houden!
mee eens
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Het is de fijnste citroen om in te rijden. Ook al heb ik de hele dag in mijn c5 exclusieve gereden dan Toch kriebelt het om na het werk in de gs te toeren. Dat heerlijke boxer geluid en het gesnerp van de uitlaat
Het is voor mij toch een soort verslaving om er in te rijden en naar te kijken
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Klopt zeker dat een GS/A een ras Citroen is maar was inderdaad tot kleine 10 jaar geleden een beetje vergeten auto die het liefst naar een sloop moest omdat dezer als occasion niet meer te verkopen was. Pas de afgelopen jaren krijgt de GS/A de herkenning als een klassieker en wil men ook geld steken in deze wagens.
Terug ontopic, heeft iemand een idee of deze 240 GS/A drie jaar laten nog kloppen?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik denk dat 240 nog wel klopt, er wordt steeds meer geïmporteerd en er verdwijnt niet zoveel meer. De auto’s die er nog zijn zijn voor 90% in handen van liefhebbers denk ik en voor die auto’s wordt over het algemeen goed verzorgd.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
tellen de geschorste autos ook mee in die 240??
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
mbender schreef:Ik heb een lijst van de Bovag Rai uit 2005 “auto mobiliteit in cijfers” hierin staat dat in Nederland 241 gs/a nog bekend zijn bij de rdw.
Mmm, volgens deze site met de jongste gegevens is dat toch wel wat veranderd…
http://www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfers_auto_nl_2008.html , kijk bij 1.5
Ik schrik trouwens ook van de hoeveelheid ID/DS-sen ; ook dat gaat hard achteruit…
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:mbender schreef:Ik heb een lijst van de Bovag Rai uit 2005 “auto mobiliteit in cijfers” hierin staat dat in Nederland 241 gs/a nog bekend zijn bij de rdw.
Mmm, volgens deze site met de jongste gegevens is dat toch wel wat veranderd…
http://www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfers_auto_nl_2008.html , kijk bij 1.5
Ik schrik trouwens ook van de hoeveelheid ID/DS-sen ; ook dat gaat hard achteruit…
Van 129 GS/A in Nederland schrik ik zelfs heel erg
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE