vulnippel GAS verplaatsen
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 20 juli 2008 02:34 PM

Hoe zou ik de slang met vulnippel kunen verplaatsen, deze zit momenteel achter mijn benzineklep maar zou hem achter mijn kenteken willen hebben.

kan ik de slang zo van mijn tank afdraaien en er daar dan een verlangde opzetten ?, zodat hij de kenteken haalt, of moet dit anders ?

Alvast bedankt !

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 20 juli 2008 02:39 PM
  [ # 1 ]

Re: vulnippel GAS verplaatsen (slotje?)

lupolo schreef:

Hoe zou ik de slang met vulnippel kunen verplaatsen, deze zit momenteel achter mijn benzineklep maar zou hem achter mijn kenteken willen hebben.

kan ik de slang zo van mijn tank afdraaien en er daar dan een verlangde opzetten ?, zodat hij de kenteken haalt, of moet dit anders ?

Alvast bedankt !

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=189315&highlight=gas+nippel

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 juli 2008 02:39 PM
  [ # 2 ]

Ja, dat kan. Er zit op de LPG-tank ook een ventiel, waardoor er bij het afkoppelen van de slang slechts de inhoud van de slag ontsnapt.

Persoonlijk vind ik bij een DS de benzinetank-klep-oplossing wel een mooie. Ik zou het dus zo laten… Succes met de klus!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 20 juli 2008 02:42 PM
  [ # 3 ]
patje74 schreef:

Ja, dat kan. Er zit op de LPG-tank ook een ventiel, waardoor er bij het afkoppelen van de slang slechts de inhoud van de slag ontsnapt.

Persoonlijk vind ik bij een DS de benzinetank-klep-oplossing wel een mooie. Ik zou het dus zo laten… Succes met de klus!

het nadeel is dat de slang er moeilijk opgaat en indien je er even niet helemaal bij bent je de lak kan beschadigen ..

weet iemand trouwens de maat van de vulslang in Frankrijk voor het gat achter de kenteken ?

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 20 juli 2008 03:38 PM
  [ # 4 ]

dat is ook een idee zo’n verleng ding ga ik een achteraan, is dit speciaal voor GAS ?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 juli 2008 03:38 PM
  [ # 5 ]
lupolo schreef:

weet iemand trouwens de maat van de vulslang in Frankrijk voor het gat achter de kenteken ?

Bedoel je de vulnippel welke in het plaatwerk moet komen? Als je die aanschaft, zit er een map bij waarmee je het zaakje perfect op zijn plaatst krijgt. De slang voor de “Franse” nippel is gelijk aan de Nederlandse bajonet sluiting. En de lengte, die zou ik gewoon even opmeten. Bedenk daarbij wel dat enkele maten extreem duur zijn. Het kan soms handiger zijn om eentje te kopen die b.v. 15cm. te lang is.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 20 juli 2008 03:42 PM
  [ # 6 ]
patje74 schreef:
lupolo schreef:

weet iemand trouwens de maat van de vulslang in Frankrijk voor het gat achter de kenteken ?

Bedoel je de vulnippel welke in het plaatwerk moet komen? Als je die aanschaft, zit er een map bij waarmee je het zaakje perfect op zijn plaatst krijgt. De slang voor de “Franse” nippel is gelijk aan de Nederlandse bajonet sluiting. En de lengte, die zou ik gewoon even opmeten. Bedenk daarbij wel dat enkele maten extreem duur zijn. Het kan soms handiger zijn om eentje te kopen die b.v. 15cm. te lang is.

nee ik bedoel eigenlijk de doorsnee van de slang die je op de nippel plaats ik had namelijk vernomen dat deze in Frankrijk een iets grotere doorsnee hadden.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juli 2008 12:17 PM
  [ # 7 ]

Die is vrijwel even breed. Is alleen geen bajonet. Je hebt een verloop nodig.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 21 juli 2008 01:30 PM
  [ # 8 ]

Ik had op mijn vorige DS de LPG koppeling ook achter m’n kenteken plaat.
Dit zou ik niet meer doen, je zit altijd tussen je bumper te kloten, achterlicht kapje had de vorige eigenaar er al mee beschadigd.

Ik zou em lekker laten zitten waar tie zit en er een verlengstukje opschroeven als je gaat tanken!

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 23 juli 2008 04:00 AM
  [ # 9 ]
CLL Martin schreef:

Ik had op mijn vorige DS de LPG koppeling ook achter m’n kenteken plaat.
Dit zou ik niet meer doen, je zit altijd tussen je bumper te kloten, achterlicht kapje had de vorige eigenaar er al mee beschadigd.

Ik zou em lekker laten zitten waar tie zit en er een verlengstukje opschroeven als je gaat tanken!

Inderdaad , zo zit het bij een IDtje van mij ook , heeft me al 2 achterlicht kapjes gekost , heb ik gelukkig zat van liggen , maar toch Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 29 juli 2008 12:03 AM
  [ # 10 ]

Heb met m’n vader eens de vulnippel bij een Xantia verplaats. Er komt inderdaad wat LPG vrij en bij contact met de huid kom je erachter dat dat spul verdomd koud is, kijk hier dus voor uit dat je geen bevriezings-brandwonden oploopt.

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook