XBXG schreef:T(h)ijs schreef:Nou roestende uitlaatophanging was inderdaad standaard
Klopt, en mijn BX Leader heeft die optie.
Op het punt waar de achterste uitlaatophanging hoort te hangen is de kofferbakbodem roestig en die ophanging is volledig weg.
Gelukkig heb ik op de sloop een goede weten te vinden. Nu ff een plaatje lassen op de bodem en dan die ophanging erop en dan kan ie naar de APK gaan…
ik kan in de hoek(linksachterin)van de kofferbakbodem,zo naar buiten kijken,de puntgelaste naad heeft hier losgelaten.
En de ophangbeugel van de extra brandstoftank was ook doorgerot,
dat was natuurlijk geen gezicht voor de APK,dus heb ik de hele beugel weggehaald :neenee (tank zit nog muurvast) en heb er vervolgens niks over gehoord .
dus of roest een optie is : ,ik begin een beetje te twijfelen. :cevr
trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo
pas m’n achterbank vervangen… en onder de leuning, links, daar brak t boutje af. (die ernaast ook, maar de andere 3(?) gingen met veel moeite los)
Dus de rest van de bank eruit gesloopt, ik denk: k zal es met een hamer op dat boutje slaan…....
~~~~~~krak~~~~~~~
en ik zag straatstenen…....
compleet doorgerot dus! is dat ook standaard?
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
DaanDus schreef:pas m’n achterbank vervangen… en onder de leuning, links, daar brak t boutje af. (die ernaast ook, maar de andere 3(?) gingen met veel moeite los)
Dus de rest van de bank eruit gesloopt, ik denk: k zal es met een hamer op dat boutje slaan…....
~~~~~~krak~~~~~~~
en ik zag straatstenen…....compleet doorgerot dus! is dat ook standaard?
Ja!
XBXG schreef:Aaah, dat vraagt om een foto
nu heb ik een foto ,maar hoe krijg ik die nou hier ops:
Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
turbodiesel schreef:XBXG schreef:Aaah, dat vraagt om een foto
nu heb ik een foto ,maar hoe krijg ik die nou hier ops:
Zo ziet het er uit dus.
:photo bedankt eastern voor het plaatsen van de foto
p.s. als ie schoon is,is ie nog mooier :56
Binnen enkele dagen ...
in het grote klaag topic: Turbodiesel schreef: “De velgen van mijn BX zijn gestolen! “
in het grote vreugde topic: Alcyone schreef: “Eindelijk heb ik na lang zoeken mijn droomvelgen gevonden “
ik ben om eerlijk te wezen mijn velgjes een stuk mooier gaan vinden de afgelopen twee dagen :12
(iemand nog antidiefstalbouten voor een bx in de aanbieding) :69
Ik heb nog een leuke accesoire liggen hier.
Origineel voor de CX, maar passend gemaakt voor de BX.
Heeft zijn dienst ook nog trouw gedient in o.a. een GS en een Ami….
Het 3e bankje!
Met 2 soorten bekleding.
Zal binnenkort even een paar foto’s maken.
Dat wordt constante bewaking op de BX!!! :mragent
Of alcyone is overstag door de mooie velgen van de Golf, dus als die ineens op blokken staat…
Gevonden op marktplaats:
Het lijkt verdacht veel op een origineel bx-stuur. Ik hoop dat ‘t dat ook is, want ik heb ‘m gereserveerd voor mij
Harm schreef:Gevonden op marktplaats:
stuurtjeHet lijkt verdacht veel op een origineel bx-stuur. Ik hoop dat ‘t dat ook is, want ik heb ‘m gereserveerd voor mij
Harm, dat is gewoon een AX-stuurtje
Is met enige aanpassingen in een BX te zetten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
jajaja nu is ‘t te laat, ik heb ‘m al erin zitten…
Het materiaal lijkt namelijk verdacht veel op dat van een bx-stuur, en hij is ook precies even groot. De aansluiting is precies hetzelfde, en ook dat richtingaanwijzerdinges zit hetzelfde…
Hadden we deze al laten langskomen?
Een originele boardcomputer voor de type 2/3. Het paneeltje van deze boardcomputer is dus 1 geheel, en vervangt het muntenbakje en de opendeurindicator
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
rb, die op de 1e bladzijde van dit draadje schreef:
Hoewel Duits, staat hier een Duitser die de BC uit een ‘86er GTI in een 1991 Type3 BX heeft gesleuteld. Erg grappig, zelfs als je geen Duits kunt
HIER dus. Een T3 BX met BC, met foto’s van de diverse standen van de BC.