Sanor luchthoorn
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 17 juli 2008 07:00 PM

Dag,

ik heb onlangs een (goed werkende) Sanor luchthoorn op de kop kunnen tikken, en die wil ik in mijn DS monteren (zat er niet, of niet meer, in). Het topic over hoe je de draden en het relais moet aansluiten, heb ik al gevonden, maar ik weet niet hoe en op welke plek de luchthoorn “af fabriek” gemonteerd zat. Heeft iemand een foto van een gemonteerde luchthoorn, en zou je die op dit forum willen plaatsen of even naar mijn mailadres kunnen sturen ?
Alvast bedankt Wink !

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 juli 2008 07:21 PM
  [ # 1 ]

Hoort rechts voor op de koker/snep. Gaten voor de beugel zitten al in de koker (inclusief M7-moeren).
Foto? Niet bij de hand.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 juli 2008 07:36 PM
  [ # 2 ]

Foto:

Kijk voor de grote versie ff op deze link

Citroen!

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 17 juli 2008 08:34 PM
  [ # 3 ]

Ja, ik zie hem zitten.
Bedankt voor de moeite, ik ga er zaterdag mee aan de slag Laughing !

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 19 juli 2008 12:18 AM
  [ # 4 ]

DriverD: ik zal tóch wel iets over het hoofd zien, want het lukt mij na ruim 1 uur kl**ien niet om dit systeem te bevestigen Evil or Very Mad . Wat ik ook doe, altijd zit er wel iets in de weg: óf de luchthapper, óf het reservewiel drukt de trompetten naar beneden. En daar waar 2 M7 moeren in de koker zitten, past de beugel weer niet… Vóór ik overstap naar een alternatieve bevestiging: heb je mogelijk een foto/afbeelding van het geheel ? (beugel + compressor + trompetten)

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 19 juli 2008 11:02 AM
  [ # 5 ]

Er zijn drie modellen beugels om de passeerhoorn te bevestigen. een voor de oude neus, die hangt aan de reservewielsteun, en twee voor de nieuwe neus die op de snep geschroefd staan. Die snep is met de komst van de vijfbak veranderd, dus toen veranderde de steun ook. Is een beetje moeilijk om te omschrijven, maar in principe heeft de steun voor het eerste model snep nieuwe neus (De snep met het losse voorbalkje.)
de bevestigingsgaten niet in een vlak liggen, een boutgat zit een beetje schuin. De steun voor het laatste model heeft de gaten wel in een vlak liggen. Van welk jaar is je auto?
Sterkte,
Rob

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 19 juli 2008 01:27 PM
  [ # 6 ]
robie schreef:

De steun voor het laatste model heeft de gaten wel in een vlak liggen.

Juist, en dat is dus de oorzaak van het probleem: de gaten liggen in één vlak, en in mijn geval past dat onmogelijk !
Mijn DS (21 Hydraulique) is van 1970, en degene van wie ik dit onderdeel kocht, had een DS met inliggende klinken (dus in ieder geval een latere uitvoering, maar ik weet niet welke).

Ik wist niet dat er meerdere uitvoeringen waren van die passeerhoorn (mooie benaming trouwens), maar omdat het mij niet lukte om die beugel te monteren (en daar kan ik héél slecht tegen Twisted Evil ) heb ik gisteravond laat nog wat zitten Googlen, en op e-bay staat er eentje te koop (met foto): hoe ik de afgebeelde foto ook spiegelde, die beugel was écht wezenlijk anders dan de mijne Shocked . Nu weet ik waarom !!

Dank je wel voor de reactie Wink  ! Ik ga vandaag met de slijptol en de boormachine aan het werk, monteer compressor en 2 hoorntjes apart, en dan moet dat lukken (weliswaar niet origineel, maar wél functioneel Laughing )

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 19 juli 2008 08:59 PM
  [ # 7 ]

Het is gelukt. De hoorns heb ik los van de houder van de compressor gemonteerd, en het werkt prima. Weliswaar nog zonder het originele relais, dat heb ik opengemaakt, contactjes schoongemaakt, en het ziet er zo op het oog nog goed uit, dus dat zet ik er volgende week even tussen.
In mijn DS zaten dus 3 ! “eenvoudige” claxons, eentje voor stadsgebruik en de overige twee deden dienst als “passeerclaxon” Laughing .

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 20 juli 2008 03:55 PM
  [ # 8 ]

Hierover bestaan al meerdere topics. Even zoeken.

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 20 juli 2008 04:11 PM
  [ # 9 ]
langevelsloo schreef:

Hierover bestaan al meerdere topics. Even zoeken.

Was inderdaad begonnen met de zoekfunctie, maar had gezocht op “Sanor” Surprisedops:
Zoeken op “luchthoorn” geeft antwoord op al mijn vragen !
Dank je wel Wink !

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
JoF
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 20-03-2005

Gepost: 23 juli 2008 07:16 PM
  [ # 10 ]

Informatie voor wie er ooit (nog) mee aan de slag moet:

Aan de onderkant van het Sanor-relais staan cijfers (moeilijk leesbaar), en die komen als volgt overeen:

1= naar de + van de compressor
2= naar de constante plus (dus vanuit de + accu, wél even zekeren !)
3= stuurdraad (dus de draad naar de handle van de “claxon routiere”)
4= massa (dus aan chassis via - van de compressor)

Succes !! Wink

Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook