Totaal aantal Berichten: 579
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
nadat ik mijn rijbewijs had gehaald heb ik er nu al dik 4500 kilometer op mijn bx zitten en totaal 270 000 kilometer.en geeft bijna de geest zuipt olie (3 liter in 500 a 600 kilometer) versnellingsbak kraakt enz enz
dus op zoek naar een andere bx
ik heb een tijdje geleden in een mercedes automaat gereden en dat reed super zo’n automaat , lekker lui zoeven , heerlijk!
mijn vraag!
hoe rijd dat nou zo’n bx automaat (goed? je voelt hem amperschakelen?of zeer slecht)
hoe zijn de automaat bakken ?
niet kapot te krijgen of vaak stuk?
ik zou graag jullie ervaringen willen horen!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Ik heb er eentje gehad en eerlijk gezegd overtuigde de automaat mij volledig. Hij schakelt heel, heel soepel en natuurlijk voel je ‘m wel schakelen, maar ook dat gaat zeer vloeiend.
Of ze vaak stuk gaan, weet ik niet. Ik weet wel dat je de bakolie echt goed en op peil moet houden bij een automaat.
Ik heb een BX 16 tzi automaat gehad en dat rijdt heerlijk. Het schakelt inderdaad zeer soepel en schokvrij als je normaal rijdt.
Alleen als je volle bak gas gaat geven voel je hem wel iets schakelen maar dat is normaal dat heb ik met andere automaten (andere merken) ook.
Onderhoudsgevoeligheid weet ik niet. Ik weet wel dat als je een proefrit maakt je op moet letten dat de bak mooi soepel schakelt, kickdown moet goed reageren en als je de bak handmatig in respectiefelijk 3 en 2 zet dat hij ook dan gewoon vlot moet reageren.
Verder als je hem in drive zet moet je ook geen bonk krijgen.
Succes met zoeken
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 27900
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Na 1990 zijn er volgens mij 3 BXen in automaat versie geweest.
16 TZi automaat
19 GTi automaat
En nog een diesel 19 TZD automaat.
Voor 1990 ook nog wel aantal andere modellen, maar die liggen niet voor het oprapen
Dan kan je alvast orienteren welk model je wil
Nooit meer anders!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Vaak is er nog nooit olie ververst van de automaatbak, waarom geen idee want dit moet gewoon wel
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Die Automaat van mij, de 16TZI automaat, schakelt beter dan mijn mama haar Mazda. En, op het eerste zicht, beter dan onze Focus