


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:
Ook nog een stukje file gereden, de temp bleef rond de 90 voor de motor en 83 a 87 voor het water. Wat lager op de snelweg komt de olie richting de 100 of er net iets over. Lijkt me allemaal redelijk netjes?
Prima waarden.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Iemand een idee waar dat oranje lampje rechtonder de km teller voor is?
Ik gok zelf motormanagement.
Moet dit lampje branden met contact aan (of even?)
Ik heb het nog nooit zien branden, dus ik vraag me af of het lampje stuk is.
Het oranje motorman.icoontje in mijn XMs gaat altijd even aan bij het starten. Maar ja, das een XM.
ops:












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja bij de Xsara dus ook
Vandaar dat ik me twijfels ging trekken, maar ja, een CX is natuurlijk op weinig fronten hetzelfde als andere auto’s














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Iemand een idee waar dat oranje lampje rechtonder de km teller voor is?
Ik heb het nog nooit zien branden, dus ik vraag me af of het lampje stuk is.
Dat is voor een te hoge olietemperatuur. hoort niet te branden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit daar niet al een lampje voor in die onderste strook?
Neem aan dat te hoge olietemp ook rood moet branden, niet oranje?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat zegt het boekje eigenlijk? Ik begin nu ook te twijfelen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zie vaag een oliekannetje op een rood vierkantje staan, in die onderste rij lampjes, links van STOP…












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb een digitaal boekje, daar staat idd in dat de olietemp in de onderste strook zit. Recht onder de kmteller zit die, is ook te herkennen aan het logo en is rood. Die lampjes zijn te testen met een knop die helemaal rechts zit
In dat boekje wat ik heb, staat die oranje lampje niet in
Ben nog steeds op zoek naar een orgineel boekje voor de T2

























Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Bij mijn tussentype GtiT gaf dat lampje aan dat de klopsensor geklop waarnam. Gelukkig bij mij ook nooit gaan branden.
Groet,
L












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Matthijs2006 schreef:Ik zie vaag een oliekannetje op een rood vierkantje staan, in die onderste rij lampjes, links van STOP…
Die gaat branden als de oliedruk wegvalt volgens heb boekje



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lucas Unger schreef:Bij mijn tussentype GtiT gaf dat lampje aan dat de klopsensor geklop waarnam. Gelukkig bij mij ook nooit gaan branden.
Groet,
L
Misschien was het lampje stuk.
sorry
Lucas heeft gelijk: het gele lampje rechts onder de snelheidsmeter hoort te gaan branden als de motor aan het pingelen is en de anti-klop regeling niet meer goed functioneert.
Volgens het boekje moet je dan onmiddelijk (niet: zo snel mogelijk ) naar de dichstbijzijnde dealer gaan.
Nou ja, tegenwoordig kun je beter naar de specialist gaan; de gemiddelde Citroën dealer weet al geen raad meer met de CX en/of wil er ook weinig meer mee van doen hebben…
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, dan houden we het op het pingellampje, thanx voor de antwoorden
Waarom ze een benzine meter op de CX gemaakt hebben weet ik niet, want daar klopt natuurlijk niets van…
Nual 2x keer gehad dat de wijzer erg laag staat en dan gaat er maar 48 liter in. Zover ik weet zit er een 68 liter tank in
Vandaag kwam ik op een verbruik van 1 op 8.8…
Ik denk niet dat ik kan verwachten dat die veel beter dan 1 op 10 gaat doen














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Oké, dan houden we het op het pingellampje, thanx voor de antwoorden
Waarom ze een benzine meter op de CX gemaakt hebben weet ik niet, want daar klopt natuurlijk niets van…
Nual 2x keer gehad dat de wijzer erg laag staat en dan gaat er maar 48 liter in. Zover ik weet zit er een 68 liter tank inVandaag kwam ik op een verbruik van 1 op 8.8…
Ik denk niet dat ik kan verwachten dat die veel beter dan 1 op 10 gaat doen
Ik vind die 1 op 8,8 al heel netjes hoor Ik haalde nooit 1 op 10 met die auto’s
ops: eerder 1 op 7….
Met een Turbo1 was het nog veel erger
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste