Na een reparatie van de kachelradiateur door een Citroen-specialist staat er geen stroom op de sigarettenaansteker. De zekering (20A) is OK en vóór de reparatie deed’ie het nog. Helaas kwam ik hier pas achter toen ik 2 weken geleden om 23.00 uur de koffers en het gezin ingeladen had om naar Spanje te vertrekken. Nog even de TomTom aansluiten en . . . @##@$!!
Dat werd dus kaartlezen voor mijn vrouw op een kaart van Frankrijk met een schaal van weetikveelhoeveelmaarwelheelveel bij het leeslampje in de deurstijl !! Een en al ellende dus.
Maar goed, ik vrees dat de reparateur vergeten is de stekker op de aansteker aan te sluiten. Kan ik er gemakkelijk bij of wordt dat een hele operatie? Wie weet het?
Vriendelijke groet,
peekaa
Xantia Break 1996
Vriendelijke groet
peekaa
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Kun je vrij gemakkelijk bij. Bakkie onder de asbak in de console eruit wippen. Asbak eruit trekken en dan kun je wat schroeven van het paneel losdraaien als je het niet al kon redden. Dan stekertje opzoekken en hup…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
OK, dat ga ik dan maar eens proberen. Ik was al bang dat de hele boel los moest. Ik ben nl ook nogal geschrokken van de reparatie van die kachelradiateur. Dat zo’n ding niet gemakkelijker te bereiken is zeg!
Bedankt voor de tip.
Vriendelijke groet
peekaa
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Kachelradiateur is een klus van een heel ander kaliber. Daarvoor moet echt het hele dashboard eruit. Bij de CX kon het nog met een truc, bij de XM ook. Alleen bij een DS is het vervangen van de kachelradiateur een makkie.
Die kerels op het bureua d’étude van Citroën die bezighouden met kachelradiateuren moeten ze allemaal op een cursus fit for maintenance sturen, of voortijdig afschieten…....
Maar om een stekertje weer vast te maken van de sigarettenaansteker hoeft echt niet alles los hoor! Je hebt wel torx-schroevendraaiers nodig….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Inderdaad was het voldoende om alleen de zaken rond de asbak los te halen. Het vinden van de stekker was nog niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk bleek die helemaal onderop ergens achter te liggen. Toch een uur mee zoet geweest. Maar hij werkt weer. Bedankt voor je tips.
Je hebt gelijk, er moest een straf op staan als onderdelen zo moeilijk bereikbaar zijn als die kachelradiateur. Het ding zelf kost bijna niets, maar de reparatie een kapitaal. En dan moest er ook nog een grote beurt incl. distributieriem vervangen uitgevoerd worden. Dan blijkt er bij de APK nog een klein gaatje in een stuurhoes te zitten en de rekening loopt meteen maar op tot aan de dagwaarde van de auto. Dááag positief saldo op de rekening!
(soms is het niet leuk een auto te hebben hoor.)
Vriendelijke groet
peekaa
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ai, dat zijn zéér pijnlijke rekeningen, gelukkig hebben alle automerken deze perikelen….maar de timing is altijd verkeerd. Weg spaargeld, weg eventuele nog in te vullen dromen (voorlopig althans).
Ik ben gezegend dat ik (bijna) alles aan mijn auto’s zelf kan doen, het moet heel gek gaan wil ik er (met eventuele hulp) niet uit kunnen komen. Dat scheelt op jaarbasis toch enorm veel geld.
Maar dat gaat ook op, hoor!
Sterkte…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991