weer ff wat nieuws. Ik lees net op een ander forum dat mijn auto olie lekt (1 op 1500 km). Op dat forum hebben ze het over om de klepseals te vervangen om het lekken te verhelpen. Is dat veel werk en kost dat veel?
(het waren trouwens nog oude posts van de vorige eigenaar)
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
erwt schreef:weer ff wat nieuws. Ik lees net op een ander forum dat mijn auto olie lekt (1 op 1500 km). Op dat forum hebben ze het over om de klepseals te vervangen om het lekken te verhelpen. Is dat veel werk en kost dat veel?
(het waren trouwens nog oude posts van de vorige eigenaar)
Je bedoeld olie GEBRUIKT ?
Of ligt er telkens een plasje olie onder de auto. :
Welk forum is dat trouwens ?
heb zonet ff gekeken bij de auto en ik zag dat het oliepijl gedaalt was tot beneden het min streepje. Toen ik hem net had (+- 500km geleden) stond het peil precies tussen min en max in. Volgens mij is het verbruik dus iets meer dan 1 liter op 1500 km
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Bram schreef:erwt schreef:weer ff wat nieuws. Ik lees net op een ander forum dat mijn auto olie lekt (1 op 1500 km). Op dat forum hebben ze het over om de klepseals te vervangen om het lekken te verhelpen. Is dat veel werk en kost dat veel?
(het waren trouwens nog oude posts van de vorige eigenaar)Je bedoeld olie GEBRUIKT ?
Of ligt er telkens een plasje olie onder de auto. :
Welk forum is dat trouwens ?
Er ligt geen plasje onder de auto. Dus de olie wordt gebruikt. Het was trouwens bxsportief.com (http://www.bxsportief.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=32)
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Klepseals vervangen kost ± €275. Nadat ik ze had laten vervangen ging het verbruik van 1 op 500 naar 1 op 3000+. Overigens is 1 op 1000 voor een 19TZI (volgens mij heeft jouw 19GTI dezelfde motor) volgens mijn citrofiele garagist acceptabel.
Animal triste post coitum
karel schreef:winnetou schreef:Denk ik ook. Heb ook een tijdje dit probleem gehad. Na een keertje de accupolen goed te hebben schoongemaakt en met vaseline in te hebben gesmeerd is het probleem niet meer terug gekeerd. Overigens had ik dit probleem alleen maar met starten, als ik eenmaal reed was er niets aan de hand. Hoe simpel kan het soms zijn….. Ik heb er toen best nog een tijdje mee lopen tobben.
Dat komt door de overgangsweerstand; trek je een te grote stroom dan ontstaat er een grote spanningsval. Er blijft dan niks over op het elektrisch systeem.
Ik had het trouwens ook zo, en merkte het met het bedienen van de CV én met het starten. Ook lastig om alle deuren steeds na te moeten lopen hoor, het begon 1 voor 1 en toen startte ie ineens niet meer…..
Ik heb dat met mijn vorige bx(1400)gehad,bij deze was de massakabel doorgeroest op het blok(ik geloof bij de verdeler in de buurt).
soms deed hij niks en daarna was het zo een paar weken goed,tja en vind dan de oorzaak van zo’n storing maar ééns
trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo
Serge schreef:Overigens is 1 op 1000 voor een 19TZI (volgens mij heeft jouw 19GTI dezelfde motor) volgens mijn citrofiele garagist acceptabel.
(ik moet toch een keer mijn naamgenoot quoten)
1 liter olie op 1000km lijkt me wel heel erg veel hoor!! Mijn TZI doet nu 1 liter op ong. 2500km, dat vind ik al behoorlijk veel. Een 1.9GTI heeft dezelfde motor als een 1.9TZI Break, een berline heeft een andere motor. (en ja, in de GTI zijn natuurlijk ook weer verschillende blokken geweest..)
Maar dat is toch standaard dat gezegd wordt dat 1 op 1000 acceptabel is?
Moet er trouwens niet aan denken! Elke week zo’n bus erbij moeten gooien.
EW schreef:Maar dat is toch standaard dat gezegd wordt dat 1 op 1000 acceptabel is?
Moet er trouwens niet aan denken! Elke week zo’n bus erbij moeten gooien.
Ach….ik ben al jaren gewend dat ik zo om de 2 maanden een 5-liter vat olie haal bij de Supermarkt, om bij te gieten in de diesels die ik zoal heb gehad.
(en in die Xantia D van Renz)
De ene heeft 0.5 liter nodig per 1000 km, de ander zomaar een HELE liter…..ik kan daar niet wakker van liggen.
WEL….laat ik trouw om de 10.000 km olie verversen EN een nieuw Oliefilter erin
En dan laat ik er olie ingooien van een goed merk (maar geen Shell Helix of zo hoor)....maar zeg eens, Erwt….jij gaat er toch geen 1000 km per week mee rijden ?
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
1 liter op 1000 km is acceptabel dat staat in het boekje van citroën. dat is geloof ik voor een diesel en een benzine mag 1 liter op de 2000 km verstoken
Serge schreef:Klepseals vervangen kost ± €275. Nadat ik ze had laten vervangen ging het verbruik van 1 op 500 naar 1 op 3000+. Overigens is 1 op 1000 voor een 19TZI (volgens mij heeft jouw 19GTI dezelfde motor) volgens mijn citrofiele garagist acceptabel.
1:1000 is “het” maximum verbruik voor iedere auto, niets BX-specifieks. Het is ook een beetje kosten/baten verhaal. En 1:1000 begin je toch wel te ruiken.
Ga je daar echt nog onderdoor dan kom je in de problemen met lange ritten, de motor loopt dan droog.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:1:1000 is “het” maximum verbruik voor iedere auto, niets BX-specifieks.
Maar wel verschrikkelijk storend. Het is gewoon lekker om niet elke week die pijlstok eruit te hoeven trekken (want die metertjes zijn wel wat optimistisch hoor!). Hoewel het niet opweegt tegen de kosten voor extra olie denk ik er toch aan om mijn klepseals te (laten) vervangen als de financiele situatie weer een beetje toerijkender is.
wil ik vandaag weg rijden doet de BX helemaal niets. Dus ik zet hem op contact en de lampjes van het dashboard die worden langzaam weer feller. Ik denk dus dat de accu dood is of dat de dynamo niet meer laat. Ik kon zelfs niet meer de deuren dicht doen met de afstandsbediening!
Ook heb ik een vrijblijvende prijsopgave gedaan bij de lokale citroen dealer voor het vervangen van de klepseals: +- 500 euro ex BTW
ik ga nog ff bij andere bedrijven prijsopgave doen. Als het echt te gortig wordt dat trek ik aan de bel bij de vorige eigenaar. Voor 1000 euro verwacht je toch wel een goede BX en niet een die (veel) olie verbruikt.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
zo vanavond weer geprobeerd de auto te starten .. weer niet! Toen heb ik mn pa erbij geroepen en zn auto er aan gehangen. De BX starte toen in een keer! Ik ben toen een stuk gaan rijden (15 - 30 min) en toen de auto stil gezet en en zelfstandig proberen te starten. Weer niets. Ik heb de voltmeter er op gehad en die gaf iets van 12,nogwat Volt aan toen de auto uit was. Toen de auto draaide begon hij heel langzaam te laden en toen ik terug was, was de accu +- 13,8 volt. Ik denk dat de accu dood is omdat hij met de andere auto eraan wel zonder problemen start.
Wat betreft de klepseals: de vorige eigenaar heeft aangeboden om samen met mij deze te vervangen. Hij wil het ook nog betalen! Dat is nog eens super! Helaas moet ik nog wel een poosje wachten want hij heeft pas eind aug. of begin september tijd. Dan nog maar een paar vaten olie kopen.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Het klinkt inderdaad als de accu… Als je zelfs je deuren niet meer centraal open kunt maken… Een ‘dode’ accu kan nog steeds een spanning van 12 volt afgeven hoor, alleen het vermogen dat deze accu dan kan leveren is minimaal (dus het Amperage kan nooit hoog genoeg worden).
Dat van die klepseals is erg netjes van de vorige eigenaar zeg!!! Gelukkig dat het zo is opgelost!!
Groeten,
Serge.