Datzelfde interieur had ik ook in mijn progress.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
SAMBXSPORT schreef:Stoelen op de foto zijn van een BX SPORT of eerste type GTI, te herkennen aan het blauwe stof en de grijze middenband met chevronnetjes.
Luister naar de wijze raad van Sam, het is een interieur zoals orgineel geleverd in de SPORT en de eerste Types GTI…....
mvg
Ruben
Met een 16v interieur in nieuwstaat:d
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 1349
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Het is in iedergeval geen interieur zoals in de BX sport zit van een goede kennis van mij en dat is een zogezegd visgraat interieur zoals in de serie 1 CX GTiT met de 2 verschillende stoffen.
In de serie 2 CX GTiT is de visgraat ook gebruikt maar dan zonder de 2é effen stof.
En dit interieur heeft het visgraatmotief niet maar meer een schuin zwart/grijs gestreept motief met een zwarte effen boord langs de zijkant.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
trxke schreef:Het is in iedergeval geen interieur zoals in de BX sport zit van een goede kennis van mij en dat is een zogezegd visgraat interieur zoals in de serie 1 CX GTiT met de 2 verschillende stoffen.
In de serie 2 CX GTiT is de visgraat ook gebruikt maar dan zonder de 2é effen stof.En dit interieur heeft het visgraatmotief niet maar meer een schuin zwart/grijs gestreept motief met een zwarte effen boord langs de zijkant.
Hallo landgenoot,
Foute, je hebt gelijk.
Het SPORT interieur is inderdaad het de chevron bekleding op de zittingen en blauwe lendensteunen.
Het is raar dat een GTI interieur van het latere type zou ik zeggen (aan het motief te zien) toch nog blauwe lendensteunen heeft…
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Vergeten jullie de luxere diesels niet?
Dezelfde stoelen zaten in m’n TZD en nu ook in m’n TZD Turbo (ze hebben rondere lendensteunen en bovenbeensteunen) dan de 16v uitvoering
martijn78 schreef:Vergeten jullie de luxere diesels niet?
Dezelfde stoelen zaten in m’n TZD en nu ook in m’n TZD Turbo (ze hebben rondere lendensteunen en bovenbeensteunen) dan de 16v uitvoering
Exact
Puh! Beetje de diesels hier in de achtergrond drukken!!
Gasoline rules!!!
Totaal aantal Berichten: 1349
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ja inderdaad ze zouden even goed uit een luxe diesel kunnen komen
Heeft er eigenlijk niemand hier origineel zo’n zetels in zijn BX ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
gti_styling84 schreef:Ik was op inet aan het surfen kom ik ineens dit interieur tegen… wel apart
dit vind ik mooi ! echt cique !’
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Mooi kleurtje, heel apart!
trxke schreef:Ja inderdaad ze zouden even goed uit een luxe diesel kunnen komen
Heeft er eigenlijk niemand hier origineel zo’n zetels in zijn BX ?
Ja toch? Een hoop latere BX-en zijn standaard met de GTI stoelen uitgerust. In mijn turbodiesel zaten grijze GTI stoelen, in de bekleding zaten dan dunne diagonale zwarte streepjes. Die zitten nu in de BX 14 TE van mijn zusje!
Ik heb het interieur van mijn oude GTI uit “87 overgezet, en dat is dus het bekende visgraat interieur. Deze bekleding is gebruikt bij de GTI type 2, de eerste TRD turbo’s (ook type 2) en de BX sport. Tevens is deze bekleding ook gebruikt bij de 19 GT (type 1), maar dan zonder de blauwe zijstukken op normale stoelen, dus niet de kuipstoelen.
De GTI 16V had geen visgraatmotief, maar diagonale strepen, maar wel met dezelfde kleurstelling.
Dat visgraatmotief heb ik verder nooit gezien bij type 3 BX-en, behalve die van mij dan (maar dat is dus niet origineel).
Wel zijn er dus een aantal bekledingsvarianten gebruikt bij type 3, zoals bovengenoemde grijze bekleding, de volledig zwarte bekleding die in de Chic was gemonteerd, en de versies met de zwarte zijwangen en zwart/ wit/ evt. andere kleuren geschakeerde middenbanen die in de Progress, de Routiere, diverse TZx modellen en de GTI 8v zijn gemonteerd.
Kortom, een heleboel mogelijkheden dus bij type 3, waar dit bij type 2 nog vrij beperkt was.
Overigens is het GTI-visgraat interieur ook nog gemonteerd in actiemodel Palmares, wat ook nog type 2 is.
Zo volledig genoeg?
Bram schreef:
Kun je nagaan…..ik ben 1.88 lang en weeg zo’n 61 kg.
Dat is o.a. een reden dat ik al jaren zweer bij dit type stoelen (en natuurlijk de auto die er omheen gebouwd is)
61 kg bij 1,88 m? En ik dacht dat ik een lichtgewicht ben (68 kg bij 1,86 m).... Ik denk overigens dat de standaardstoelen voor zwaardere mensen nog minder lekker zit dan voor ons lichtgewichten. Die zakken nog veel verder weg in die zachte kussens.
Bram schreef:Bram” date=“1252147597”]
Kun je nagaan…..ik ben 1.88 lang en weeg zo’n 61 kg.Dat is o.a. een reden dat ik al jaren zweer bij dit type stoelen (en natuurlijk de auto die er omheen gebouwd is)
61 kg bij 1,88 m? En ik dacht dat ik een lichtgewicht ben (68 kg bij 1,86 m).... Ik denk overigens dat de standaardstoelen voor zwaardere mensen nog minder lekker zit dan voor ons lichtgewichten. Die zakken nog veel verder weg in die zachte kussens.
dat kan ik beamen ops: 1.87 94kg :224
ik heb de standaard stoelen van mijn tzd,maar daar moet nodig aan gesleuteld worden.Ik had in mijn vorige cannes dezelfde stoelen,die zaten echter stukken beter.
trots bezitter van een xantia2.0i sx
voorheen 1 x BX 14 TGE 2 x BX CANNES,BX TZD turbo