Misschien wel de meest mysterieuze Citroen naast de 22…de F.
De grote overeenkomst met de R16 van Renault heeft de auto de das omgedaan (Wie was er eerder )Toch jammer…koplampen achter glas, zoals bij de SM en hydraulische vering. Zijn er nog meer foto’s van de auto bekend?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sorry dat ik het zeg, maar goh, wat een lelijk ding.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Staat deze niet in het Conservatoire?
Heb hem wel is voorbij zien schieten op foto’s..
Staat er eigenlijk ook een 22 in het Conservatoire?
garagestmarien schreef:Sorry dat ik het zeg, maar goh, wat een lelijk ding.
nee..mooi van lelijkheid, dat klinkt euh…aardiger:-)
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Projet L (waar de CX uit geevolueerd is) kende ik wel (en die staat in ieder geval in het Conservatoire), en die was met een beetje goede wil nog mooi te noemen. Dit is weer wat anders.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
tilanus schreef:Staat deze niet in het Conservatoire?
Ik denk het niet, ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat dit prototype zelfs niet eens meer bestaat.
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-f/projet-f.html
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik vind hem erg mooi…....jammer dat het niet gelukt is.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik heb de neus altijd erg vooruitstrevend gevonden, de achterkant is gewoon te hoekig.
Beetje Sm meets BX (maar dan 5jaar voor de Sm, en 15 voor de BX)
het gerucht ging altijd dat Renault (via spionage) de hatchback constructie had gestolen (voor de r16) in het bijzonder de lasnaden/scharnieren.
Deze hebben ze gepatenteerd, vóór Citroën dit kon doen, met als gevolg dat de F nog voor hij op de markt kwam “illegaal” was.
Project-F werd geschrapt en toen kwam project-G
Meer project-F
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-f/projet-f.html
Als je de F niet kent, dan ken je vast de C-60 ook niet?
NB het idee voor beide is middenklasser tussen ami en DS, maar de C-60 is echt half ami/half DS (hydropneumatiek+boxer)
De F is meer een model op zichzelf, en stond op torsiestaafveren (TA, p911) met ook een 4-in-lijn in gedachte, naast boxers.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Ik heb de neus altijd erg vooruitstrevend gevonden, de achterkant is gewoon te hoekig.
Beetje Sm meets BX (maar dan 5jaar voor de Sm, en 15 voor de BX)
het gerucht ging altijd dat Renault (via spionage) de hatchback constructie had gestolen (voor de r16) in het bijzonder de lasnaden/scharnieren.
Deze hebben ze gepatenteerd, vóór Citroën dit kon doen, met als gevolg dat de F nog voor hij op de markt kwam “illegaal” was.
Project-F werd geschrapt en toen kwam project-G
Meer project-F
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-f/projet-f.htmlAls je de F niet kent, dan ken je vast de C-60 ook niet?
NB het idee voor beide is middenklasser tussen ami en DS, maar de C-60 is echt half ami/half DS (hydropneumatiek+boxer)
De F is meer een model op zichzelf, en stond op torsiestaafveren (TA, p911) met ook een 4-in-lijn in gedachte, naast boxers.
Dacht dat de F ook was voorzien van hydrauliek….vooral als je de foto van de achterkant ziet….ziet er zo ‘doorgezakt’uit
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Bassiechevron schreef:eviltwin schreef:Ik heb de neus altijd erg vooruitstrevend gevonden, de achterkant is gewoon te hoekig.
Beetje Sm meets BX (maar dan 5jaar voor de Sm, en 15 voor de BX)
het gerucht ging altijd dat Renault (via spionage) de hatchback constructie had gestolen (voor de r16) in het bijzonder de lasnaden/scharnieren.
Deze hebben ze gepatenteerd, vóór Citroën dit kon doen, met als gevolg dat de F nog voor hij op de markt kwam “illegaal” was.
Project-F werd geschrapt en toen kwam project-G
Meer project-F
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/projet-f/projet-f.htmlAls je de F niet kent, dan ken je vast de C-60 ook niet?
NB het idee voor beide is middenklasser tussen ami en DS, maar de C-60 is echt half ami/half DS (hydropneumatiek+boxer)
De F is meer een model op zichzelf, en stond op torsiestaafveren (TA, p911) met ook een 4-in-lijn in gedachte, naast boxers.
Dacht dat de F ook was voorzien van hydrauliek….vooral als je de foto van de achterkant ziet….ziet er zo ‘doorgezakt’uit
ow stom…solly ops: ops: er zouden twee versies van worden gemaakt: hydraulisch en torsie vering…
blond
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!