11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
   
PrutsyLJ zijn BX GTi 16v MK1 - Twijfel…
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 augustus 2008 08:01 PM
  [ # 151 ]

Zoh, eergisterenavond maar eens besloten dat het tijd werd om de rechter portieren te vervangen die wat gehavend waren wegens een onfortuinlijk geplaatst paaltje.
De donorportieren waren afgezien van de deurpanelen helemaal compleet, echter compleet met het foute spul. Het betrof hier namelijk de portieren van een BX fitness edition 4 life. Alles moest dus over gezet worden. De ruiten waren bovendien ook nog eens groen getint en die van de 16v brons.
Ik ben dus maar begonnen met het strippen van het rechter voorportier. Eerst het deurpaneel volgens de bekende methode er af gehaald. Vervolgens de isolatiemeuk weg gepeld. Daarna alle kabeltjes maar eens los gehaald en het raammechanisme los en uit de deur gehaald (via het bovenste grote gat van de deur). Daarna voorzichtig het raam er uit getild. De deur was nu ver genoeg gestript om de scharnierpennen er uit te meppen. Allereerst de pen van de geleider er uit gemept zodat ik wat ruimte had. Het eerste gedeelte van de pen van de bovenste scharnier gewoon met een klein bolhamertje naar boven gemept (bovenste pen naar boven eruit, onderste pen naar onderen eruit) tot deze geheel in de scharnier zat. Toen een boutje met een net wat kleinere diameter als de pen zelf er op gezet daarmee de hele pen er uit gemept. Dit ging hartstikke makkelijk eigenlijk. Het is wel belangrijk dat je iets gebruikt met een plat oppervlak. Met een schroevendraaier of spijker oid mep je de holle pen naar buiten toe zodat het alleen nog maar zwaarder gaat of je slaat de boel gewoon aan gort.
Bij het bovenste scharnier kwam ik helaas nog wel wat rotterij tegen. Ik heb het maar even open gekrabt en goed in het vet gezet. Komt volgend jaar wel.
Daarna fijn alle troep uit het voorste portier over gezet. Raammechanisme, servo van de CV, slotcilinder, deurslot (op degene in de deur zat uiteraard geen verklikker), en uiteraard de bronzen ruit. Daarna het portier er maar in gehangen en de pennen weer terug gemept. Het hing eigenlijk gelijk wel aardig. Op de originele BX manier daarna het portier wat beter gesteld (lees, het gehele portier naar boven tillen zodat de scharnieren een stukje verbuigen).
Het achterste portier is eigenlijk vrijwel dezelfde procedure muv het achterste ruitje, want dat moest uiteraard ook gewisseld worden. Je moet niet al te huiverig er voor zijn want het is wel even een gepiel. Het ruitje moet naar binnen, naar achteren en tegelijk naar beneden worden gedrukt. Al wrikkend kwam het er uiteindelijk uit.
Bij de montage is het wel makkelijk wat vaseline oid op het rubber te smeren zodat het allemaal wat makkelijker glijd. Want anders krijg je het met geen mogelijk meer terug in de deur!
Maar goed, alles is goed gegaan, en de BIX heeft weer 4 deukvrije portieren. Helaas zitten er wel een aantal erg diepe krassen in de donorportieren, maar dat is een stuk beter dan wat het was. Uiteraard nog wat plaatjes geschoten:

klik & klik & klik & klik & klik & klik

Eindresultaat na wat (vluchtig en niet echt grondig) poetswerk:

klik & klik & klik

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 16 augustus 2008 08:08 PM
  [ # 152 ]

Puik werk!

 

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 16 augustus 2008 08:14 PM
  [ # 153 ]

Dat is weer een strakke 16 vouw

Test

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 augustus 2008 08:17 PM
  [ # 154 ]

Wederom goed bezig LJ.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 augustus 2008 08:41 PM
  [ # 155 ]

Dat is alweer een net werkje!
Laat trouwens ff weten wat het spuiten kost, want in mijn linker voordeur zitten ook een paar lelijke krassen van een of andere duitser die het niet aardig vond dat mijn auto met 1 wiel op zijn grasveldje geparkeerd stond, vond een briefje met “was soll das?” onder mijn ruit en een paar lelijke krassen op mijn linker voor en achterdeur.
Helaas was dat op een vakantieparkje waar ik eigenlijk niet had mogen zijn en wilde de receptie niet de namen/adressen geven van diegene die de garage huurden….

En de enige kosten met betrekking tot spuiten die ik heb gehad was na het ongelukje vorig jaar, maar dat was de linkerachterdeur, spoiler, en spatborden + een hoop uitdeuken en ontroesten.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 16 augustus 2008 11:58 PM
  [ # 156 ]

ziet er netjes uit, ietsjes kleur verschil op de foto, en raamstijlen van de deur zijn niet matzwart Wink

Iig weer mooi werk en hou ze heel nu Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 augustus 2008 12:04 AM
  [ # 157 ]

Kleurverschil is gekomen nadat ik met commandant en wax over de deuren ben gegaan en niet over de rest van de auto. In eerste instantie was er geen kleurverschil. Verder heeft de linkerkant ook meegespoten raamlijsten, bij stom toeval de donorportieren ook.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 18 augustus 2008 01:46 PM
  [ # 158 ]

goed werk! ziet er weer netjes uit!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 augustus 2008 10:36 PM
  [ # 159 ]
Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 november 2008 01:22 PM
  [ # 160 ]

Goed, tijdens mijn afwezigheid heeft Willem de BIX naar Berlikum gereden. As dinsdag ga ik eens een kijkje nemen bij het hok. Had van Emiel vernomen dat het stuurhuis een beetje deud is. Ik ga het dinsdag allemaal wel zien.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 november 2008 01:23 PM
  [ # 161 ]
PrutsyLJ schreef:

Goed, tijdens mijn afwezigheid heeft Willem de BIX naar Berlikum gereden. As dinsdag ga ik eens een kijkje nemen bij het hok. Had van Emiel vernomen dat het stuurhuis een beetje deud is. Ik ga het dinsdag allemaal wel zien.

Pagina bugje.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 november 2008 01:23 PM
  [ # 162 ]
PrutsyLJ schreef:
PrutsyLJ schreef:

Goed, tijdens mijn afwezigheid heeft Willem de BIX naar Berlikum gereden. As dinsdag ga ik eens een kijkje nemen bij het hok. Had van Emiel vernomen dat het stuurhuis een beetje deud is. Ik ga het dinsdag allemaal wel zien.

Pagina bugje.

Hardnekkig paginabugje zeg.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 december 2008 01:11 PM
  [ # 163 ]

Gisterenavond heb ik even een snelle blik geworpen zonder plaatwerk er vanaf te trekken (daarvoor was het te gezellig). Maar goed, bij de kofferbak is de rotterij al een eind gevorderd. Er zit een scheur en ook een gat geloof ik. Verder is de bumperbalk ook een beetje aan het rotten. Tot zover de achterkant. Waar ik me meer zorgen over maak is de rotterij bij de voorruit.
Vooral de a-stijl rechsvoor is toch wel aardig aangevreten geloof ik. Daarbij zit er ook al een gat bij de rechter deurscharnier. De a-stijl linksvoor is ook verre van roestvrij, en de wielkasten zijn ook al lekker aan het ontbinden. Er zitten nog geen gaten of zo, maar het moet wel allemaal open en waarschijnlijk moet daar ook een nieuwe stuk in gelast worden.
En dan is er nog de dakplaat met de blaasjes. Ik denk dat ze alleen oppervlakkig zijn, maar het kan ook zijn dat ze van onder er door zijn komen zetten. Als dat zo is heb ik gaten in mijn dakplaat zitten.

Tel daar bij op dat het stuurhuis ook overleden is, en ik vraag me af of ik nog wel met dit hok verder wil. Goed, zeer binnenkort hoop ik eens wat plaatwerk er af te trekken, inclusief de schuifdak hemel om te kijken hoe erg de schade nou echt is.

Wordt vervolgd dus….

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 december 2008 01:27 PM
  [ # 164 ]
mssl schreef:

Zoals ik al eerder zei, verkoop dat ding aan ome Koos en jij kan dan weer een refobak XXL V6 kopen. Koos wilt toch alle 16V’s hebben en gezien het feit dat hij 5 wagens heeft kan je er dus in de praktijk dagelijks mee rijden. Laughing

weet je wel zeker dat hij blijft bestaan Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7814
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 december 2008 01:33 PM
  [ # 165 ]

Deze Refo XXL dan misschien?

Volgens mij wil zo’n Turbo CT ook best goed op gas, en best goed vooruit Mr. Green

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook