Wie heeft er ervaring met een Parrot op z’n standaard radio?
Dien ik me zo’n extra setje connectors te bestellen? ===> deze dus
Ik meen me te herinneren dat de radio zowiezo ISO connectors heeft, of ben ik mis?
M’n radio is er eentje van dit type
Grts
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
parrot
Hoi Egres:
nee,als het goed is zit bij de parrot zit al een iso aansluitplug die tussen je bestaande plug gaat( wel heb ik de + en - via de sigarettenaansteker laten lopen) dit ivm de bsi computer die anders je parrot nog een minuut nadat je het contact hebt uitgezet aan laat staan om het systeem af te sluiten
groeten Rene
als ik het gisteren had geweten ,had ik vandaag niet hoeven kiezen !!!!
Ah, bedankt voor de info!
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
[egres] schreef:Ah, bedankt voor de info!
graag gedaan hoor groeten rene
als ik het gisteren had geweten ,had ik vandaag niet hoeven kiezen !!!!
hierbij een foto van de parrot in m’n karretje
heb achter de parrot zelf nog een klein blokje zitten omdat er nergens een plaatsje was dat groot genoeg was om m te plaatsen, ik wist er anders geen blijf mee
bovenop het dashboard was al geen optie wegens niet praktisch, vlakbij de andere bedieningsknoppen leek me het beste (indien er nog mensen zijn met een parrot in hun xsara picasso, fotootje posten van de plaats van montage?)
ik heb de gewone voorgeschreven montage (met isostekkers) gevolgd, blijft inderdaad nog een tijdje actief (minuut of 2)
ga dat voorlopig zo laten, tenzij ik er hinder van ondervind
is best handig
van het moment ik de deuren met de afstandsbediening ontgrendel
wordt de parrot geactiveerd,
tegen dat je goed en wel op de zetel zit is de verbinding reeds actief
echt mooi speelgoed, handig en loepzuiver
beter hier geld aan geven dan een ticket van oom agent!
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Zijn er nog mensen met een parrot in de Xsara Picasso? Zo ja, waar geplaatst? (foto?)
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
[egres] schreef:Zijn er nog mensen met een parrot in de Xsara Picasso? Zo ja, waar geplaatst? (foto?)
wij hebben er ook pas eentje ingebouwd ik zal z.s.m. een foto plaatsen.
wouter
een citroen is een auto de andere merken zijn vervoermiddelen
[egres] schreef:Zijn er nog mensen met een parrot in de Xsara Picasso? Zo ja, waar geplaatst? (foto?)
Bij mij stond die op identiek dezelfde plaats…en de microfoon links boven in de hoek.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Ik twijfelde om hem zelf in te bouwen met een standaard radio (in mijn 206 had ik hem in 20 minuten werken), omdat ik dacht dat dit de BSI overhoop kon gooien. Is het ook hier gewoon een kwestie van de ISO’s aan elkaar zetten? Moesten jullie die rode en oranje draad nog omdraaien om te zorgen dat de Parrot uitging?
PS Hoe krijg ik de radio er eenvoudig uit?
Gr Koen
Xsara Picasso 1.8 16V 2003
Ik heb er ook een parrot in….. zal even een foto zoeken
Gewoon de isostekkers aansluiten, thats it. Geen problemen met BSI.
Radio is er in een wip uit. De twee afdekplaatjes aan de zijkant voorzichtig losmaken, bij voorkeur aan de onderkant, bovenzijde klikt ie, vandaar.
Met een bankpasje of zo, iets wat geen krassen maakt.
Daarna 2 torxjes losschroeven en je kan de radio eruitschuiven.
Succes.
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Thx, het was idd redelijk simpel, al was het wegwerken van de microfoon nog het lastigst.
Xsara Picasso 1.8 16V 2003
koengi schreef:Thx, het was idd redelijk simpel, al was het wegwerken van de microfoon nog het lastigst.
idd, dat vergt het meeste werk, al is het best te doen hoor
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Om het aanschakelen van de Parrot tegen te gaan bij het openen van de deuren, moet je inderdaad de oranje en rode draad wisselen. De mute kan/mag worden aangesloten op pennetje 1 van de radio. De stroom kan gewoon van de iso-stekkers worden gebruikt, geeft bij ons helemaal GEEN problemen.
Als je een dashmount koopt bij de dealer of Brezan of zo, kan je die rechts, naast de versnellingspook monteren, zo heb ik het gedaan. Hierop met de dubbelzijdige tape de display geplakt en het kabeltje met een klein trekbandje vast gezet. Dit is meteen een mooie trekontlasting.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
RuudR schreef:Om het aanschakelen van de Parrot tegen te gaan bij het openen van de deuren, moet je inderdaad de oranje en rode draad wisselen. De mute kan/mag worden aangesloten op pennetje 1 van de radio. De stroom kan gewoon van de iso-stekkers worden gebruikt, geeft bij ons helemaal GEEN problemen.
Als je een dashmount koopt bij de dealer of Brezan of zo, kan je die rechts, naast de versnellingspook monteren, zo heb ik het gedaan. Hierop met de dubbelzijdige tape de display geplakt en het kabeltje met een klein trekbandje vast gezet. Dit is meteen een mooie trekontlasting.
Foto :
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Wordt wat lastig, omdat ik geen foto-site ergens heb. Als je mij een PB stuurt met je mailadres, kan ik je er wel een foto van mailen.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.