Hoi,
Ben momenteel bezig om mijn kinnebak te spuiten. Eerst plamuur waar nodig, dan schuren, primer, schuren, primer, schuren tot aan korrel 1000 en dan spuiten. Is dit de manier?
Dan nog een vraagje: ik begin mijn “stropdas” op de motorkap steeds lelijker te vinden, die wil ik eraf halen, gaatjes dichtsmeren met plamuur, schuren, primer en dan ook spuiten. Kan ik dit zo doen? Mijn plan is om dan maar een klein gedeelte spuiten, goed af te plakken en na droging met commandant poetsten/polijsten zodat de overgang van nieuwe lak naar oude lak vloeiend verloopt. Ik weet dat het altijd mooier is om het helemaal te spuiten, maar dat doe ik nu niet. De vraag is: is mijn opzet een beetje ok?
Ik zou de gaatjes niet dicht plamuren.
Dat gaat niet heel lang goed.
Dat kan werken en dan gaat het inzakken zeg maar.
Ik zou het gewoon even op(laten)lassen.
En dan weer netjes verder afwerken.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Moet je wel iemand vinden die netjes aluminium kan lassen…......en dat kon nog wel eens tegenvallen in ouder materiaal.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ah dat wist ik niet!
Dan nog zou ik er wel 2 keer over na denken om het te doen of niet..
Misschien met kneedbaar aluminium??
Zelf ook een keer mijn zundapp motorblokje mee gerepareerd en dat ging prima!
Devcon nogwat heette dat.
GW-tje schreef:Moet je wel iemand vinden die netjes aluminium kan lassen…......en dat kon nog wel eens tegenvallen in ouder materiaal.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik zat ook te denken aan een epoxy (‘kneedbaar metaal’ van de GAMAAR ofzo), opschuren en spuiten…
‘Spirit of avant-garde’
ah kijk, dat werken daar had ik geen rekening mee gehouden. Epoxy lijkt me dan wel wat.
Iets anders: de punt van de motorkap is (zoals bij meerdere DS’sen) lichtjes gescheurd. Iemad tips daarvoor?
ik zou bijna roepen: andere kap halen. Maar de precies zelfde kleur krijgen is niet altijd eenvoudig. wit? . . .
Je kunt dan de kinnebak en motorkap in 1 keer naar de spuiter brengen en monteren.
.komma
Ik heb nog wel een motorkap liggen voor : €20,00 , heb er een paar zelfs
Anders kun je aan de binnenzijde van de kap een plaatje dun aluminium plakken met bison tix , en daarna gewoon plamuren met polyester plamuur , dan flikkert je plamuur niet uit de gaatjes en zal het minder snel scheuren
Het scheurtje in de punt doe je eigenlijk precies zo , alleen zou ik dat wel even popnagelen aan de onderste binnenkant (heet dat zo ?)
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
ja, zoiets met plaatjes lijmen en popnagelen had ik ook in gedachten, zo heb ik opok mijn koeltunnel met strips plaatmateriaal en popnagels gerepareerd.
Bedankt voor het meedenken! Ik ga het eerst zo proberen, mocht dat niet lukken kan ik altijd nog een andere motorkap nemen.
Om hierin even in te hakken ..
Wie weet hoe je de kleur code kan omzetten naar bv die van Motip, of een andere die wat makkelijker traceerbaar is)
ik zoek de volgende nummers: (foto’s zijn klikbaar voor voorbeeld)
- GRIS NACRE AC 095 (<- klik)
- NOIR AC 200 (<- klik)
- GRIS AC 140 (<- klik)
Hoe zit het nu precies met de kleur van het luchtfilter en de lichtbakken deze zijn toch GRIS AC 140!, ik dacht namelijk dat de luchtfilter kon verschillen van kleur zo ja welk bouwjaar/type zijn zwart.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
De pagina is niet gevonden
De URL http://home.planet.nl/~crame182/mijncitroends/ is niet gevonden op de webserver.
Controleer of het pad in de URL juist is.
————————————————————————————————————————
Ben je op zoek naar een homepage van een (voormalig) Planet klant?
De homepage is voortaan bereikbaar onder twee adressen:
1. Tijdelijk nog via het vertrouwde adres: http://home.planet.nl/~gebruikersnaam/
2. Het nieuwe adres: http://home.kpn.nl/gebruikersnaam/
Let op het verschil, er is geen tilde “~” meer.
NB: Het is helaas niet meer mogelijk om deze homepage te bereiken via de email alias variant.
Ben je op zoek naar een homepage van een KPN klant?
De homepage is voortaan bereikbaar onder twee adressen:
1. Tijdelijk nog via het vertrouwde adres: http://home.kpnplanet.nl/~gebruikersnaam@kpnplanet.nl/
2. Het nieuwe adres: http://home.kpn.nl/gebruikersnaam/
Let op het verschil, er is geen tilde “~” meer en de @kpnplanet.nl extensie valt weg.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
klopt, zal deze even weghalen zit nu bij Telfort , maar de foto’s staan onder de namen van de kleuren dus op de benamingen klikken
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Noir AC 200 Is gewoon pikzwart, heb ik van de week nog nagevraagd bij mijn verfspecialist. Je kutn dus de Motip zwart daarvoor gebruiken.
De andere codes weet ik niet, maar iedere verfspeciaalzaak heeft dat in een handomdraai voor je uitgezocht.
Zelf heb ik AC 088 Blanc Meije, die kon ik krijgen in huis-tuin-enkeuken-verf, Motip bus, 2K professioneel systeem of, en dat is het mooie, als 2K systeem afgevuld met een speciaal chemisch goedje in een spuitbus. Je spuit dan dus exact hetzelfde als zou je een compressor gebruiken, maar gewoon in een spuitbus. Is wel iets duurder, maar reuze handig voor mij.
Iedere kleur is dus in iedere verfsoort en systeem exact te maken, mits je dus bij een goede speicaalzaak bent, en die zijn er overal.
lupolo schreef:Om hierin even in te hakken ..
Wie weet hoe je de kleur code kan omzetten naar bv die van Motip, of een andere die wat makkelijker traceerbaar is)
ik zoek de volgende nummers: (foto’s zijn klikbaar voor voorbeeld)
- GRIS NACRE AC 095 (<- klik)
- NOIR AC 200 (<- klik)
- GRIS AC 140 (<- klik)Hoe zit het nu precies met de kleur van het luchtfilter en de lichtbakken deze zijn toch GRIS AC 140!, ik dacht namelijk dat de luchtfilter kon verschillen van kleur zo ja welk bouwjaar/type zijn zwart.
Weliswaar enigszins off-topic, maar bij deze toch een reactie:
AC 140 (voor de wielen en voor de lichtbakken) = DupliColor RAL 7035
Voor wie er baat bij heeft:
AC 093 Blanc Cygne = Motip 45600
AC 088 Blanc Meije = DupliColor 1-0120
en Jaune Service (ik had een gele Acadiane) = Motip 43580
De betere leverancier van autolakken kan die codes voor je opzoeken (van Gris Nacré en Noir weet ik de code niet ops: ), en bij diezelfde leveranciers liggen héél veel kleuren Motip en DupliColor in de schappen (dit in tegenstelling tot Halfords). Maar je moet er natuurlijk wél even naar vragen, want het prijsverschil (in jouw voordeel) is enorm ten opzichte van een spuitbus die “op speciaal verzoek” gemaakt wordt.
Motip/DupliColor € 11,95 en “op maat” € 25,00
Wat betreft het luchtfilter: het mijne (DS 21 H uit 1970) is zwart, maar of dat origineel is voor dat bouwjaar ?? Ik ga er van uit dat als ze grijs zijn, het dus AC 140 (c.q. RAL 7035) is.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
de spuitbus op maat is de exacte kleur, motip is de kleur ‘bij benadering’. Zo bleek dat er van AC 088 Blanc Meije alleen al 8 nuances zijn! Een vergelijking met het plaatwerk leverde de exacte kleur op.
Check dus altijd de kleur met het huidige plaatwerk!
Spuitbus op maat is idd duurder, maar ook van betere kwaliteit…
Motip is volgens mij altijd 1K lak.
De kwaliteit is in mijn ogen erg matig,
vroeger mijn zundapp er 2 keer helemaal mee gespoten.
In redelijk korte tijd ( 3 maanden ).
Toen nog maar 1 keer goed gedaan met de compressor.
En nu 8 jaar later(!) is het nog gewoon goed
Kost wel heel veel meer dan motip maar het was voor mij elke euro waard…
M'thijs schreef:de spuitbus op maat is de exacte kleur, motip is de kleur ‘bij benadering’. Zo bleek dat er van AC 088 Blanc Meije alleen al 8 nuances zijn! Een vergelijking met het plaatwerk leverde de exacte kleur op.
Check dus altijd de kleur met het huidige plaatwerk!
Spuitbus op maat is idd duurder, maar ook van betere kwaliteit…
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!