14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14

Schakelproblemen: versnellingsbak eruit erin en nu afwerken
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 657

Gepost: 26 juli 2008 04:21 PM
  [ # 196 ]

bizar!

De originele franse kentekenplaat bleek onder de NL’se plaat te zitten!

Bij invoering hebben ze dus gewoon een nieuwe plaat eroverheen gezet, gaatje boren, schroefje klaar.

Het kenteken is 59RJ31

Is ergens na te gaan wat de historie van mijn Ds is? Een register ofzo?

Verder: heeft iemand nog twee NETTE voorknippers liggen en/of een kentekenplaathouder?

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 juli 2008 08:29 PM
  [ # 197 ]

Wel dat je DS afkomstig is uit Garonne  

Als je nog een carte grise hebt, kan je daar meer informatie van af lezen Cool

Ik heb trouwens nog een zeer redelijke kentekenhouder voor je, kost nix Cool

Profiel  

Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 26 juli 2008 09:05 PM
  [ # 198 ]

Zie:

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 juli 2008 01:57 AM
  [ # 199 ]

Bedankt voor de linken!

@Super.alexander:  mooi aanbod, dank je. Ik heb zojuist echter mijn oude kentekenplaathouder onder handen genomen, was nog wel te redden. eerst goed ontvet, toen met staalborstel op boormachine ontroest, toen wat uitgedeukt (fransosen en parkeren Confused ), schuren, ontvetten en in de Hammerite. Ziet er weer uit als nieuw!

Mijn voorschermen trouwens ook, alsmede de kinnebak. Heb alles onder handen genomen, ontroest waar nodig, plamuren, schuren, plamuren, afplakken, primer, schuren, primer, schuren etc!

Vandaag alles gespoten in mijn garage (zie tevens http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191906)

Morgen binnenzijde goed dik in de coating zetten en als het mee zit de boel monteren!!

Profiel  

alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 27 juli 2008 01:55 PM
  [ # 200 ]

Goed spul, dat Hammerite Wink
Ik had dat laatst in spuitbusvorm gekocht, het resultaat is echt verbluffend! Het lijkt net of het onderdeel gepoedercoat is Cool

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 juli 2008 02:26 PM
  [ # 201 ]
super.alexander schreef:

Goed spul, dat Hammerite Wink
Ik had dat laatst in spuitbusvorm gekocht, het resultaat is echt verbluffend! Het lijkt net of het onderdeel gepoedercoat is Cool

Yep! Toen ik 5 jaar geleden mijn motor aan het restaureren was (Honda CB 500 1975) heb ik het vrijwel kaalgemaakte frame ook in de Hammerite gezet. Ziet er nu nog steeds uit als nieuw!

Ik ga in het andere topic (spuiten enzo) verder, want ik dwaal af, en zo blijft het een beetje overzichtelijk… dus zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=191906

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 juli 2008 03:13 AM
  [ # 202 ]

Even tussendoor: heb een oude jaren ‘60/’70 radio op de kop getikt, voor in de DS.

Vanavond heb ik de radio meteen uit elkaar gehaald en schoongemaakt, het chroom is na poetsen/polijsten weer mooi geworden. Heb van alles geprobeerd, maar kreeg er GEEN geluid uit. Jammer. Maar als er wel geluid uit kwam zou de kwaliteit toch niet echt geweldig zijn geweest denk ik. Daarom heb ik ‘m enigzins aangepast, geïnspireerd door iemand op marktplaats. Heb een draad getrokken vanaf het lampje (meteen vernieuwd) binnenin, achter de ‘wijzerplaat’. Deze draad geeft 12 volt zodra je de radio aanzet. Ik gebruik nu deze draad van de radio als ware het ‘het contact’ van een moderne radio. In mijn handschoenkastje plaats ik een moderne radio met cd enzo, die gaat nu spelen zodra je deze oude radio aanzet, dan krijgt hij stroom net als wanneer je de sleutel omdraait bij een moderne auto. Oftewel: de oude looks en de moderne sound!

Was wat geknutsel en gepruts, maar is gelukt. Heb ‘m meteen in mijn auto ingebouwd, zie foto. Ook dat was iets gekloot, maar ben er erg tevreden over. Twijfel allen nog over het witte randje, misschien maak ik dat nog zwart, dan komt het chroomwerk ook mooier uit dan nu. Al heeft het zo ook wel iets…

[/img]

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 juli 2008 11:49 AM
  [ # 203 ]

Geinig!
Heb je geen temperatuurmeter, of zit die op de plaats van het klokje?

knuffel

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 juli 2008 12:15 PM
  [ # 204 ]

nee, heb geen temp. meter, die komt nog wel. Moet de onderste rand van het dashboard (waar de knopjes en klokje inzit) nog opknappen, een onverlaat heeft daar ooit flink in gezaagd en geboord. Maar dat is een volgend projectje, om dat aan te pakken. En dan komt er ook een temp.meter in.

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 augustus 2008 01:24 AM
  [ # 205 ]

YIPPPIEEEEEEE

Hij is (zo goed als) KLAAR!!!!

Vanavond de schermen erop gezet, als laatste klusje. Ze zijn weer mooi wit, met nieuwe geschilderde knippers. Tevens nu een mooie witte kinnebak, mooie kentekenplaathouder en enkele nieuwe rubbers.

Alles drie keer gecheckt, starten, garage uit en een prima proefrit gehad.

Nu rijd hij zeer soepel schakelend (nieuwe koppeling), zonder bonken bij het optrekken (nieuwe motorsteun) en zonder te trillen bij remmen (nieuwe schijven en remblokken NOS).

Wat is dat fijn!

Wat me wel opviel, is het motorgeluid, dat is toch stukken meer dan de BX. AAn de uitlaat achter klinkt ie mooi roffelend zoemend, maar bij de motor maakt ie toch best veel geluid. Misschien een lekje in de uitlaat ergens?

Haha, wat is dat fijn!

Nu nog de puntjes op de i zetten en dan kan ie er voorlopig weer tegenaan!!!!

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 augustus 2008 02:14 PM
  [ # 206 ]

Vraagje: De aftappluggen van mijn versnellingsbak blijven allebei wat lekken. Niet veel, maar toch steeds een druppel eraan… Ik heb al twee maal de bakolie eruit gehaald, nieuwe koperen afdichtringen ertussen en de boel goed dichtgedraaid. Dat hielp niet. Toen wederom de pluggen los (en olie eruit) en weer nieuwe ringen, deze maal inclusief een flinke strook teflontape eromheen, net zoals bij de montage van een kraan. Nu lijkt het iets beter, maar toch blijft ie druppelen. Heeft iemand dit ook en /of tips hoe ik dit oplos?

Profiel  

camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1532

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 13 augustus 2008 03:48 PM
  [ # 207 ]

Het zou kunnen dat er ergens anders uit de bak wat olie ‘zweet’, en dat verzamelt zich langzaam bij de aftappluggen, laagste punt(en), waar het dan vandaan lijkt te lekken.

Ik heb zojuist bij mijn 5-bak de beide rubberen afdichtringen van het dwarse smalle bovendeksel vervangen. De bakolie verzamelde zich eerst op het deksel in de rechthoekige vakjes….Ben benieuwd of het daar nu nog lekt.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 augustus 2008 04:54 PM
  [ # 208 ]

Ja klopt, dat heb ik al gechecked, maar is echt de plug die zweet/drupt…..

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 augustus 2008 08:29 PM
  [ # 209 ]

Rustig laten druppelen en elk jaar bijvullen met verse olie, hoef je nooit meer te verversen Wink

knuffel

Profiel  

14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook