Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, klopt. Ze zijn nog wel te krijgen, die gele mistlampen, maar alleen tweedehands. Niet echt goedkoop, behalve als je een leuke Ebaykoop kunt doen. Laatst is er nog een gele Sibieset weggegaan voor € 6,50.
Volgende keer kom je toch gewoon even langs. Even nog naar je foto’s kijken, dat heb ik nog steeds niet gedaan. ops:

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
tilanus schreef:geoarthc35 schreef:....Ron (r.kersten)verkoopt nieuwe mistlampen btw
Volgens mij alleen voor serie 2, toch?
je hebt gelijk Sjoerd.
weer geen provisie verdiend verdorie
Citroen c32 Hilton XLS

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat heb je precies nodig van die mistlamp? Alleen het glas of ook het armatuur?

Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
In principe de hele mistlamp, want er zit een deuk in het chromen achterkantje lamaar zeggen. Maar in principe is dat ook wel bij te buigen en dan heb ik alleen het glaasje nodig. Het was een soort schaaf-klap… mistlampje is verbogen en glaasje stuk dus, maar de mistlamp hing er nog gewoon aan, werkt nog en er zat zelfs nog wat glas in enzo. En volgende keer kom ik natuurlijk wel eventjes langs. Wel zo gezellig als ik toch al in Frankrijk ben
Maar ik ga komende tijd gewoon eens op mn gemak op zoek naar andere mistlampjes of kapjes. Ik had eerst een Franse site gezien waar ze ook nog nieuw te krijgen waren oid en ik kwam hetzelfde type mistlampen ook in Frankrijk onder meerdere autos tegen waaronder zelfs een 205 (al leek dat toch niet helemaal origineel) dus het zullen wel standaard lampjes zijn ofso.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Als ik heel eerlijk ben, vind ik het mooier zonder mistlampen…

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
haha weet ik, ik heb er nu eentje op zitten (was bang nog meer glas te verliezen en daardoor misschien een lekke band te rijden oid). Maar ik vind persoonlijk dat de mistlampen eigelijk wel bij een GTi horen. Al ga ik de 2e waarschijnlijk ook nog demonteren om eens te zien hoe dit haar staat.

- C35 Hilton XLS
RikvdS schreef:haha weet ik, ik heb er nu eentje op zitten (was bang nog meer glas te verliezen en daardoor misschien een lekke band te rijden oid). Maar ik vind persoonlijk dat de mistlampen eigelijk wel bij een GTi horen. Al ga ik de 2e waarschijnlijk ook nog demonteren om eens te zien hoe dit haar staat.
buiten het feit dat ze tandaard op de GTI’s zitten vind ik het zonder ook mooier.
Op de o.a de Pallassen zitten ze namelijk niet standaard wel voorbereid heb ik gezien.
Citroen c32 Hilton XLS

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Mja, ik ben er toch nog niet over uit… de mistlampen staan opzich wel stoer vind ik. Maar ik denk dat als ik iets anders dan een GTi zou hebben dat ik ze er inderdaad ook niet op zou zetten. Ach, misschien hou ik ze er de komende tijd maar eens af, is weer eens wat anders
EDIT: nog even een vraagje daarover… waar zit precies het draadje naar de mistlamp aangesloten? Ik zie het verdwijnen richting de knipper-/stadslichtunit, maar die demonteren gaat vaak nogal lastig bij mij, dus wil ik graag weten of ik dat niet voor niks doe. Aangezien er anders de hele tijd een draadje onder de bumper hangt te bungelen, momenteel hangt is even vast met een klein stukje ducttape.

- C35 Hilton XLS
RikvdS schreef:Mja, ik ben er toch nog niet over uit… de mistlampen staan opzich wel stoer vind ik. Maar ik denk dat als ik iets anders dan een GTi zou hebben dat ik ze er inderdaad ook niet op zou zetten. Ach, misschien hou ik ze er de komende tijd maar eens af, is weer eens wat anders
EDIT: nog even een vraagje daarover… waar zit precies het draadje naar de mistlamp aangesloten? Ik zie het verdwijnen richting de knipper-/stadslichtunit, maar die demonteren gaat vaak nogal lastig bij mij, dus wil ik graag weten of ik dat niet voor niks doe. Aangezien er anders de hele tijd een draadje onder de bumper hangt te bungelen, momenteel hangt is even vast met een klein stukje ducttape.
durf ik niet te zeggen ik heb wel een vraagbaak maar die ligt in de CX die nu voor een week ofzo in de garage vertoeft om een nieuwe(andere ) aandrijfas in ontvangst te nemen.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Leuk de reacties van je geoarthc35, maar gebruik voor een antwoord “nieuw antwoord” links onder. Is het al een tijdje geleden en je wilt antwoorden, gebruik dan “quote”
Het maakt het zo onnodig lang

- C35 Hilton XLS
Heb je het tijdstip van die quote gezien? dan ben ik niet meer op mijn scherpst sorry voor de overlast.
Daarin tegen wordt het toch een lekker lang topic
ik zal er voortaan opletten.
George
Citroen c32 Hilton XLS

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Zo, het is weer een tijd later (en dus ook vele kilometers).
Tijdens de vele kilometers die ik de afgelopen weken heb gemaakt met de CX ben ik eindelijk weer wat meer door gaan hebben over 1 bepaald motorisch probleem. Namelijk dat ze nog steeds af en toe (en het is tegenwoordig nog maar sporadisch) vreemd begint te lopen, stationair heel moeilijk, tijdens constante snelwegritten ook erg schokkerig, veel roet uit de uitlaat en dat je pas echt koppel hebt als je het gaspedaal flink intrapt. Zet je haar dan even langs de kant, motor uit (slaat bekant al uit zichzelf af). Laat ik haar even een minuutje of 3 rusten, start de motor weer… en dan loopt ze weer mooi. Dan gewoon rustig optrekken enzo en ze blijft vaak weer mooi lopen. Af en toe is het dan overigens nog steeds niet voorbij, maar meestal wel.
Wat me opvalt is dat het de laatste keren als het gebeurde, het vooral gebeurde bij regen, en flinke regen overigens… Het zal vast iets van een contact oid zijn wat slecht is… allen heb ik werkelijk geen idee waar te zoeken… Heeft iemand een idee? Dat het probleem zich slechts sporadisch voordoet maakt het natuurlijk extra lastig, als ik even bij een expert langs rijdt zal je natuurlijk zien dat ze haar mankementje niet bloot geeft. Maar blijkbaar voelt ze zich bij mij dermate op haar gemak dat ze zich er niet voor schaamt om het wel te doen. Karakter noemen ze dat…
Maar ik ben benieuwd of iemand nog iets weet… Ik hoor het graag. Binnenkort staat ze er waarschijnlijk helemaal alleen voor (bixje is te koop), dus dan zal ik nog meer aan betrouwbaarheid van haar vragen.
Groetjes, Rik.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Altijd lastig ja. Wat je kunt doen, is zoveel mogelijk contacten opsporen, schoonmaken en lekker in de vaseline zetten. Niet zuinig zijn met dat spul. Het wordt er allemaal wat viezig van, maar vocht heeft dan geen kans. Er zijn spuitbussen in de handel die ook afsluiten tegen vocht. Een soort haarlak lijkt dat. Dat zou je ook kunnen gebruiken. Meestal zijn dit soort problemen inderdaad het gevolg van slechte contacten.
Succes.

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Oke, dankje voor de tip. Ik duik binnenkort eens onder de motorkap om er eens lekker een smeerboel van te maken dan.
Zomaar een idee: zitten de wielkasten van je voorwielen nog een beetje dicht? Daar breken gemakkelijk stukken bitumineus materiaal uit, waarna water allerlei extra mogelijkheden krijgt.