Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
GoofBlikscha schreef:
Stuurbekrachtiging? nee hoor, helemaal niet
Goh, ik dacht echt dat dat standaard was op een TRS.
Overigens zal Michelin idd wel schelen, ik heb de merkloze troep die op mijn RS zat ook vervangen door Michelins en dat scheelde toch behoorlijk
Updeet!
Zo laat nog? Ja!
Ik heb vandaag/vannacht voor het eerst lekker in de TRS kunnen rijden
Vanmiddag heb ik namelijk nieuwe banden (op rechte velgen) gemonteerd, en dat scheelt Geen trillingen in het stuur, geen vreemde stuurbewegingen, ERG licht sturen, veel grip (in de stromende regen kon ik 45 over de rotonde zonder enig spoor van uitbreken) kortom; money well spent.
Oja ik heb ook gelijk de linker aandrijfas vervangen, dus geen geklik&geklapper; meer.
Het todo lijstje wordt steeds korter;
Kleppen stellen (door het slechte weer niet aan toegekomen)
LPG installatie laten afstellen (verbruik is nou zo rond de 1 op 8, dat moet beter kunnen)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
beerpeet schreef:GoofBlikscha schreef:
Stuurbekrachtiging? nee hoor, helemaal niet
Goh, ik dacht echt dat dat standaard was op een TRS.
Overigens zal Michelin idd wel schelen, ik heb de merkloze troep die op mijn RS zat ook vervangen door Michelins en dat scheelde toch behoorlijk
Ik heb op mijn 85er 16TRS automatic evenmin SB; het was wel een optie. Maar met goede banden op de juiste spanning mis je het niet; het stuurt licht genoeg. En geen SB kan niet lekken, da’s ook wel weer prettig voor een auto die niet zoveel gaat rijden.
Ich bin ein Breaker
GoofBlikscha schreef:
Het todo lijstje wordt steeds korter;
Kleppen stellen (door het slechte weer niet aan toegekomen)
LPG installatie laten afstellen (verbruik is nou zo rond de 1 op 8, dat moet beter kunnen)
Te vroeg gejuichd.
Sinds gisteren klapperen de draagarmlagers rechtsvoor weer, zelfs als ik gas geef of afrem. Ik heb er totaal geen zin meer in. Ik hoop dat hij met deze lagers de APK haalt, daarna gaat deze BX toch weg.
De uitlaat maakt ook de meest vreselijke kraak geluiden tijdens gasgeven en afremmen, ik ben bang dat de konische ring op het spruitstuk kapot is. Ik heb laatst alles uit elkaar gehad en gesmeerd met kopervet, en dat hielp wel 100km… Nou is het nog erger dan voorheen.
Oja, als de auto stationair loopt, gaan er steeds ‘trillingen’ door de auto. Alsof er een golf met trillingen van voor naar achter de auto trekt. Met alle geluiden die daar bij horen. Geen idee waar ik dat moet gaan zoeken?
Oja2, de bestuurdersdeur wil niet meer normaal open en dicht, omdat de onderste scharnierpen vervangen is door een m6 bout. Waarom ik daar nou ineens last van krijg, geen idee… Straks even een nieuwe pen er in, want dit is erg lastig.
Met een BX verveel je je nooit
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007
- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
GoofBlikscha schreef:
Met een BX verveel je je nooit
Man, het is net mijn verhaal met de Eminence Grise…
Sinds ik haar heb, heb ik welgeteld 3 weekenden NIET gesleuteld.
Maar ja, ik heb een heleboel onderdelen van de vorige BX’en over gehouden, dus dan word het wel aantrekkelijker om er dan nog maar een keer onder te kruipen en de handen vies te maken.
RIP: Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82
Nou ik heb vandaag maar eens een streng functioneringsgesprek gehad met de BX. Even duidelijk maken dat ik het hier niet mee eens ben.
Wat blijkt nou, hij heeft ernstig last van huiduitslag aan de onderkant. We hebben maar afgesproken dat ik dat op ga lossen, en dat de BX dan geen uitlaatgeluiden meer maakt, en dat de voordeur weer goed sluit.
Even serieus, er zat nogal wat oppervlakte roest aan de bodem
Na een half uur steken en krabben:
Vervolgens heb ik met de roestborstel alles kaal gemaakt, en daarna alles besmeurd met sticky-goo spul:
Dat kan er voorlopig weer tegen. Gelukkig is het geen serieuze roest, het is echt een klein laagje oppervlakte roest, maar het ziet er zo verschrikkelijk uit…
Ik zag dat alle kokers nog vol zitten met wax, wat nog aardig soepel is, dus dat gaat voorlopig niet roesten.
Morgen even wat wax spul halen om de bodem lekker plakkerig te maken. Rechts is de auto al helemaal plakkerig, vanwege de kvs en olie lekkages van vroegah.
ps. Uitlaatkraak is opgelost, ik heb de 2 bouten die de uitlaat op het spruitstuk houden wat losser gedraaid en ik heb een nieuwe scharnierpen in de voordeur gemept. Dat maakt een groot verschil!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Heb je de originele bouten met veren bij de pakking zitten? Of heb je ‘gewone’ bouten gebruikt?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Heb je de originele bouten met veren bij de pakking zitten? Of heb je ‘gewone’ bouten gebruikt?
De orignele bouten en veren. Maar misschien dat ik ze gewoon te strak vast gezet had… We zullen het morgen zien. Als je nou aan de uitlaat wiebbelt komt er in elk geval geen hiepend geluid meer uit…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
GoofBlikscha schreef:
De orignele bouten en veren. Maar misschien dat ik ze gewoon te strak vast gezet had… We zullen het morgen zien. Als je nou aan de uitlaat wiebbelt komt er in elk geval geen hiepend geluid meer uit…
Dat dacht ik ook al hoor, alleen vind ik het zo gek. De originele bouten zijn toch die met een verdikking? Ik draai de moer daar altijd strak op, dat zou ook gewoon moeten kunnen. Maar ik kan me wel voorstellen dat er minder spanning op staat als het wat losser zit en dat het daardoor minder kraakt, maar toch gek dát het kraakt.
Had ik trouwens al gezegd dat ik erg blij ben met je spiegel?
Eveneens ben ik tevens ook.
haha mooi
Ik heb net even de BX weer opgeruimd van binnen, het werd ondertussen een rijdend kantoor ops:
Ik heb ook even met een kwastje alle hoekjes/gaatjes/kiertjes van het dashboard schoongemaakt, wat een verschil Alsof ik een nieuw dashboard heb…
De versnellingspook is trouwens ook opnieuw afgesteld, nou kan je hem weer in de 2 zetten zonder te moeten zoeken, en staat de pook wat verder naar het midden. Ook gelijk even een pookhoes gemonteerd die niet gescheurd was, en de oude afgeknipt en er onder gedrukt, om wat geluid tegen te gaan.
(normaal zit er onder de pookhoes een andere hoes, maar die was al lang weg, dus kon je gewoon de straat zien, en de uitlaat horen.)
Vandeweek ook eens kijken naar wat nieuwe luidsprekers. Ik geloof dat ik ze nou alle 3 heb opgeblazen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
De doppen moet je eens vervangen.
Geen gezicht op een type1 vind ik.
Jeroen
Ik vond deze:
Nog veel lelijker
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik ben jaloers op je dashboard. Vind dat echt tof, dat ‘zwevende’ stuur en dan geen stokjes voor de ruitenwissers en pinklichten maar wel ‘knopjes’ OP het dashboard. WOUW
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
GoofBlikscha schreef:Ik vond deze:
Nog veel lelijker
Wat een plaatje metr deze doppen!!
Jeroen