17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s 16 TRS; APK!
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 juli 2008 02:18 AM
  [ # 241 ]
GoofBlikscha schreef:

Stuurbekrachtiging? nee hoor, helemaal niet Sad

Goh, ik dacht echt dat dat standaard was op een TRS.

Overigens zal Michelin idd wel schelen, ik heb de merkloze troep die op mijn RS zat ook vervangen door Michelins en dat scheelde toch behoorlijk Wink

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 10 juli 2008 05:17 AM
  [ # 242 ]

Updeet!
Zo laat nog? Ja!
Ik heb vandaag/vannacht voor het eerst lekker in de TRS kunnen rijden Cool
Vanmiddag heb ik namelijk nieuwe banden (op rechte velgen) gemonteerd, en dat scheelt Shocked  Geen trillingen in het stuur, geen vreemde stuurbewegingen, ERG licht sturen, veel grip (in de stromende regen kon ik 45 over de rotonde zonder enig spoor van uitbreken) kortom; money well spent.
Oja ik heb ook gelijk de linker aandrijfas vervangen, dus geen geklik&geklapper; meer.

Het todo lijstje wordt steeds korter;
Kleppen stellen (door het slechte weer niet aan toegekomen)
LPG installatie laten afstellen (verbruik is nou zo rond de 1 op 8, dat moet beter kunnen)

Cool

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 juli 2008 11:25 AM
  [ # 243 ]
beerpeet schreef:
GoofBlikscha schreef:

Stuurbekrachtiging? nee hoor, helemaal niet Sad

Goh, ik dacht echt dat dat standaard was op een TRS.

Overigens zal Michelin idd wel schelen, ik heb de merkloze troep die op mijn RS zat ook vervangen door Michelins en dat scheelde toch behoorlijk Wink

Ik heb op mijn 85er 16TRS automatic evenmin SB; het was wel een optie. Maar met goede banden op de juiste spanning mis je het niet; het stuurt licht genoeg. En geen SB kan niet lekken, da’s ook wel weer prettig voor een auto die niet zoveel gaat rijden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 juli 2008 05:24 PM
  [ # 244 ]
GoofBlikscha schreef:

Het todo lijstje wordt steeds korter;
Kleppen stellen (door het slechte weer niet aan toegekomen)
LPG installatie laten afstellen (verbruik is nou zo rond de 1 op 8, dat moet beter kunnen)

Cool

Te vroeg gejuichd.

Sinds gisteren klapperen de draagarmlagers rechtsvoor weer, zelfs als ik gas geef of afrem. Ik heb er totaal geen zin meer in. Ik hoop dat hij met deze lagers de APK haalt, daarna gaat deze BX toch weg.
De uitlaat maakt ook de meest vreselijke kraak geluiden tijdens gasgeven en afremmen, ik ben bang dat de konische ring op het spruitstuk kapot is. Ik heb laatst alles uit elkaar gehad en gesmeerd met kopervet, en dat hielp wel 100km… Nou is het nog erger dan voorheen.

Oja, als de auto stationair loopt, gaan er steeds ‘trillingen’ door de auto. Alsof er een golf met trillingen van voor naar achter de auto trekt. Met alle geluiden die daar bij horen. Geen idee waar ik dat moet gaan zoeken?

Oja2, de bestuurdersdeur wil niet meer normaal open en dicht, omdat de onderste scharnierpen vervangen is door een m6 bout. Waarom ik daar nou ineens last van krijg, geen idee… Straks even een nieuwe pen er in, want dit is erg lastig.

Met een BX verveel je je nooit Sad

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 14 juli 2008 06:45 PM
  [ # 245 ]
GoofBlikscha schreef:

Met een BX verveel je je nooit Sad

Man, het is net mijn verhaal met de Eminence Grise…
Sinds ik haar heb, heb ik welgeteld 3 weekenden NIET gesleuteld.

Maar ja, ik heb een heleboel onderdelen van de vorige BX’en over gehouden, dus dan word het wel aantrekkelijker om er dan nog maar een keer onder te kruipen en de handen vies te maken.  Smile

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 15 juli 2008 06:58 PM
  [ # 246 ]

Nou ik heb vandaag maar eens een streng functioneringsgesprek gehad met de BX. Even duidelijk maken dat ik het hier niet mee eens ben.

Wat blijkt nou, hij heeft ernstig last van huiduitslag aan de onderkant. We hebben maar afgesproken dat ik dat op ga lossen, en dat de BX dan geen uitlaatgeluiden meer maakt, en dat de voordeur weer goed sluit.

Laughing
Even serieus, er zat nogal wat oppervlakte roest aan de bodem Shocked
Na een half uur steken en krabben:

Vervolgens heb ik met de roestborstel alles kaal gemaakt, en daarna alles besmeurd met sticky-goo spul:

Dat kan er voorlopig weer tegen. Gelukkig is het geen serieuze roest, het is echt een klein laagje oppervlakte roest, maar het ziet er zo verschrikkelijk uit…
Ik zag dat alle kokers nog vol zitten met wax, wat nog aardig soepel is, dus dat gaat voorlopig niet roesten.
Morgen even wat wax spul halen om de bodem lekker plakkerig te maken. Rechts is de auto al helemaal plakkerig, vanwege de kvs en olie lekkages van vroegah.  Laughing

ps. Uitlaatkraak is opgelost, ik heb de 2 bouten die de uitlaat op het spruitstuk houden wat losser gedraaid en ik heb een nieuwe scharnierpen in de voordeur gemept. Dat maakt een groot verschil!

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 juli 2008 07:36 PM
  [ # 247 ]

Heb je de originele bouten met veren bij de pakking zitten? Of heb je ‘gewone’ bouten gebruikt?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 15 juli 2008 07:51 PM
  [ # 248 ]
knäckor schreef:

Heb je de originele bouten met veren bij de pakking zitten? Of heb je ‘gewone’ bouten gebruikt?

De orignele bouten en veren. Maar misschien dat ik ze gewoon te strak vast gezet had… We zullen het morgen zien. Als je nou aan de uitlaat wiebbelt komt er in elk geval geen hiepend geluid meer uit…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 15 juli 2008 08:01 PM
  [ # 249 ]
GoofBlikscha schreef:

De orignele bouten en veren. Maar misschien dat ik ze gewoon te strak vast gezet had… We zullen het morgen zien. Als je nou aan de uitlaat wiebbelt komt er in elk geval geen hiepend geluid meer uit…

Dat dacht ik ook al hoor, alleen vind ik het zo gek. De originele bouten zijn toch die met een verdikking? Ik draai de moer daar altijd strak op, dat zou ook gewoon moeten kunnen. Maar ik kan me wel voorstellen dat er minder spanning op staat als het wat losser zit en dat het daardoor minder kraakt, maar toch gek dát het kraakt.

Had ik trouwens al gezegd dat ik erg blij ben met je spiegel?  Cool

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 15 juli 2008 11:01 PM
  [ # 250 ]

haha mooi Laughing

Ik heb net even de BX weer opgeruimd van binnen, het werd ondertussen een rijdend kantoor Surprisedops:
Ik heb ook even met een kwastje alle hoekjes/gaatjes/kiertjes van het dashboard schoongemaakt, wat een verschil Shocked  Alsof ik een nieuw dashboard heb…

De versnellingspook is trouwens ook opnieuw afgesteld, nou kan je hem weer in de 2 zetten zonder te moeten zoeken, en staat de pook wat verder naar het midden. Ook gelijk even een pookhoes gemonteerd die niet gescheurd was, en de oude afgeknipt en er onder gedrukt, om wat geluid tegen te gaan.
(normaal zit er onder de pookhoes een andere hoes, maar die was al lang weg, dus kon je gewoon de straat zien, en de uitlaat horen.)

Vandeweek ook eens kijken naar wat nieuwe luidsprekers. Ik geloof dat ik ze nou alle 3 heb opgeblazen Rolling Eyes

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 29 juli 2008 04:23 PM
  [ # 251 ]

Eindelijk wordt het een saaie auto Cool  Alles werkt nog. Ik ga deze week echt de kleppen stellen, dat beloof ik. Denk ik.

Even een foto update, ik fotografeer deze auto niet genoeg eigenlijk.

(groot:   )


(groot:   )


(groot:   )


(groot:   )


(groot:   )

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 juli 2008 04:33 PM
  [ # 252 ]

De doppen moet je eens vervangen.  Wink
Geen gezicht op een type1 vind ik.

Jeroen

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 29 juli 2008 04:35 PM
  [ # 253 ]

Ik vond deze:

Nog veel lelijker Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 29 juli 2008 05:41 PM
  [ # 254 ]

Ik ben jaloers op je dashboard. Vind dat echt tof, dat ‘zwevende’ stuur en dan geen stokjes voor de ruitenwissers en pinklichten maar wel ‘knopjes’ OP het dashboard. WOUW

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 juli 2008 06:12 PM
  [ # 255 ]
GoofBlikscha schreef:

Ik vond deze:

Nog veel lelijker Laughing

Wat een plaatje metr deze doppen!!  Wink

Jeroen

Profiel  
 
 
17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook