Ik tank nu al een paar maanden V-power met mijn Xsara 2.0 VTS (je kunt nooit genoeg pk’s hebben tenslotte… ) en bereik daarmee een verbruik van 1 op 11,5 tot 1 op 12,5 (75% snelweg). Nu heb ik voor het eerst BP Ultimate getankt en het heeft er alle schijn van dat het verbruik nu ineens op 1 op 13,5 a 1 op 14 ligt! Ik moet de tank weer even afvullen om het te controleren, wie weet is het mijn benzinemeter… Zijn er misschien al andere rijders die een aanzienlijk beter verbruik realiseren met BP Ultimate?
Xantia break 2.0i 16v & Xsara Coupe 2.0i 16v VTS
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Toevallig…op 2cv.nl en op Eendmeel waren er ook al die na het tanken van BP Ultimate een zuiniger motor kregen. Kennelijk goed spul dat Ultimate. Ik tank het ook maar kijk eigenlijk nooit wat ie verbuikt dus ik weet niet of het geholpen heeft.
Ik tank de ultimate diesel en haal 1 op 18 met de Xantia 1.9D en dat is toch niet verkeerd voor een 1210kg wegend karretje.
Eigenlijk zou ik een paar tankjes gewone diesel moeten tanken, want ik heb niets anders getankt sinds de andere motor erin zit. De vorige motor verbruikte 1 op 14,5 en 1 liter motorolie op de 250km.
Nederlands verbruik/ Belgisch vervruik
Hallo, hoe berekenen ze in Nederland het verbruik, in België spreken we van bijvoorbeeld 8 liter per 100 kilometer, maar de Nederlanders gebruiken iets als 1 op 14, hoe werkt dat systeem.
Ook wel grappig: ‘t gaat dan wel niet over citroën maar over Mazda:
in Nederland noemen ze dat kleine bolletje de Mazda één-twee-één
in België noemen we hem de Mazda honder-één-en-twintig
Re: Nederlands verbruik/ Belgisch vervruik
Jefspek schreef:Hallo, hoe berekenen ze in Nederland het verbruik, in België spreken we van bijvoorbeeld 8 liter per 100 kilometer, maar de Nederlanders gebruiken iets als 1 op 14, hoe werkt dat systeem.
Dat komt op het zelfde neer, uitgaande van de getallen hierboven.
In NL gebruik je dan 1 liter ‘benzine’ per 14 km.
In België zou dat dan 1 op 12,5 zijn (100/8).
In NL is het verbruik 7,14 liter per 100 kilometer (100/14).
We gaan voor de goede sfeer op dit forum!
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Wow, dan moet ik dat ook maar eens gaan tanken ! ! Dan kom ik met m’n woon-werkverkeer eindelijk boven de 1 op 10
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002