Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
motor gaat donderdag lopen…
...als het goed is.
De motor is weer op z’n plekkie. “Alles” nieuw. gaan donderdag proberen ‘m aan t lopen te krijgen, spannend.
Alstie loopt ga ik een mooi filmpje MET GELUID op youtube zetten
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Kan nie wachten, altijd fijn als ze weer mooi loopt na revisie.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Zo Sweef , ik ben ook benieuwd naar jouw motor. Maak een mooi filmpje van!
gr,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Donderdag de motor nog niet aan de gang gekregen helaas. Alles draden naar de ECU aan het doormeten geweest, en nieuwe draad naar de klima-comp gelegd.
Aanstaande donderdag opnieuw…
Voor mij wel een tegenvaller, maar de vakman waarmee ik het doe is zeker dat ie aan de gang komt gelukkig.
Filmpje moet dus nog even wachten, maar komt wel..
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Lang in het buitenland gezeten en druk met andere dingen geweest.
De ECU is iniddels naar een Nederlandse “specialist” geweest en die heft niets gedaan en eigenlijk alleen maar meer narigheid veroorzaakt. uiteindelijk heeft ie het geld ook terugbetaald.
Toen een paar weken geleden het diong naar ENgeland (of all places) gestuurd en daar een uitgebreid en diepgaand testrapport gekregen.
Volgens de meingen is de ECU in orde…
Lachen of huilen? of gewoon citroen… Nu gaan we dus weer verder speuren, met één ding zeker, en dat is fijn; het ligt niet aan de ECU.
Wordt vervolgd dus!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Is er niemand binnen de gelederen van het forum die iets kan betekenen?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik heb nergens iets gelezen wattie niet doet…..Geen peut? Geen vonk? Geen ronddraaiende startmotor???
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Brandstof relais??
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Misschien moet Sweef maar een meeting organiseren…
Komen er vast wel wat mensen…
Domme vragen bestaan niet.
startblokkering :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ah, ik had een specifieke vraag gesteld in een ander topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=189760
die vraag luide toen zoals ik hieronder weergeef (inmiddels dus één aspect uitgesloten: ECU zou goed moeten zijn volgens testen…)
Ik heb toen echt goede hulp en mooie documenten ontvangen dankzij jullie.. Maar toch: de speurtoch is nog klaar..
Zoals ik elders beschrijf is mijn V6.24 helemaal mechanisch gereviseerd.
De boel weer mooi ingebouwd en na wat problemen met startblokkering nu de motor aan de praat proberen te krijgen. Hij heeft even (seconde of 10) prachtig gelopen, maar naar nu blijkt (waarschijnlijk) op een dosis benzine die niet regulier door injectoren is afgegeven.
We hebben alle draden van de draadboom doorgemeten en zien geen afwijkingen.
Uitlezen met foutcode diode (dank MallePietje!) Geeft netjes code 12 “begin” en vervolgens code 11 “eind”.
De motor “heeft vonk” en alle sensoren lijken naar behoren te werken.
Wat het ecchter vertikt zijn de injectoren. De Fenix4 is een mooi ding: geeft sequentiele signalen naar de injectoren die hun kwakje gas zouden moeten inspuiten.. Maar…. niets dus. Je zou ze goed moeten horen klikken.
Mijn vraag: heeft iemand tips?
Heeft iemand ervaring van Fenix4??: er schijnt een test te zijn die je uit kunt voeren met de diagnosediode: in plaats van uitlezen geef je de ECU opdracht om achter elkaar een aantal acties uit te voeren, waaronder ook de injectoren.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
ik zou het in de brandstoftoevoer zoeken heeft 10s gelopen zei je dus daarna was de peut op die er in de leidingen zat? zo wie zo stap gewijs alle punten aflopen wat doet het en zo kom je van zelf bij het punt wat niet werkt succes er mee
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Probeer eens het benzinefilter te vervangen. Ik ging die preventief vervangen, daarna had mijn motor meer vermogen. Het bleek nog een fabrieksfilter te zijn, je komt er niet heel makkelijk bij en wordt daarom vaak vergeten tijdens beurten.
Maak een benzinetoevoer los en kijk of er flink wat benzine uit komt, check ook de masakabeltjes van de injectorstekkers en wellicht van de injectiecomputer.
Succes
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Een meetinkje organiseren zodat er wat mensen ter plekke aan de slag gaan is misschien idd geen gek idee.
Ik kan me een post uit een stevig verleden herinneren dat dat ding opeens niet meer wilde. Sindsdien is dat nog steeds zo ???
Tsja, het advies stap voor stap is een goede. Het lukraak maar wat aanpassen brengt je geen stap verder, je bent zo de draad kwijt en het kost je veel tijd en geld.
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Dat lijkt me eigenlijk best erg leuk!
Waar hij nu staat, in een bevriende specialist garage, zal ik eens overleggen of er de mogelijkheid is zoiets te doen op een zaterdag.
Ik laat het weten!
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):