Vond het wel een leuk idee om het projectje van mijn ouders hierop te zetten, zei hebben een DS21 5bak gekocht met werk.
- spuiten
—> 07-10-08, eindelijk een spuiter gevonden !, kleur word GRIS ELYSEE 474 van Renault.
- binnen opknappen (vloer bekleding, dak)
- nieuwe teller unit <GEDAAN>
—> 06-08-08, nieuwe teller unit gekocht a 10 euro heb de oude knipperlicht kleurtjes op het licht en groot licht gezet..
- smeren <GEDAAN>
—> 24-08-08
- Twingo dak inbouwen <GEDAAN>
—> dient nog wel afgewerkt te worden van binnen met nieuwe hemelbekleding.
- temperatuur meter inbouwen <GEDAAN>
—> via Arno van Dokkum, perfect! en maar 35 euro.
- radio inbouwen onder handschoenen kastje <GEDAAN>
- 123 ontsteking <GEDAAN>
- olie verversen <50>
—> 24-08-08, bakolie ververst kwam 2liter uitzit nu 3 liter in
- koelvloeistof verversen
—> gehoord dat je hiervoor ook schoonmaak azijn kon gebruiken, iemand meer info ?!.
- luchtbuizen in spatboarden vernieuwen <GEDAAN>
—> 02-08-2008, buizen gekocht bij Chyparse
- As + tropodehuis vervangen (bij bocht gebonk) <GEDAAN>
—> 13-09-2008, gedaan 2uur werk, met een tweedehandse set
- snel inzakken oplossen, zie andere topic (link hieronder)
—> 07-10-08, CX pomp besteld, kijken wat dit doet.
- Indicatie verlichting aangepast (normaal- en groot-licht) <GEDAAN>
—> 13-09-2008, via dit forum twee nieuwe plaatjes besteld en LEDs erachter, groen en blauw
Andere topics die in verband staan met deze:
- Probleem dat snel inzakken heet
foto’s van de desbetreffende DS:
Wat informatie over dit topic:
Ik probeer op de eerste pagina een soort van to-do/checklist bij te houden, met wat kleine samenvattingen, en voor de rest ga ik er dieper op in verder in het topic.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
gevonden tip op internet voor het spuit klaar maken :
http://www.alacar.nl/fileLib/files/dhz-instructie.pdf
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Zo’n twingo dak wil ik ook. Is dat goed te doen? En waar haal je zo’n dak vandaan? Heb je misschien tips?
Ziet er goed uit verder zeg!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wil je even waarschuwen:
Als je gaat spuiten over plamuur dat in geroeste plekken zit (bij voorspatbord bijvoorbeeld) zal het op die plaats erg snel weer gaan roesten.
Beter is dan: Eerst roest grondig weghalen (tot op goede plaat) en dan gezonde plaat erin lassen. Kan je ook via het clubmagazijn van de DS-club laten doen.
Spuiten is niet goedkoop en als de roest dan na 3 maanden terug komt….
Citroen!
M'thijs schreef:Zo’n twingo dak wil ik ook. Is dat goed te doen? En waar haal je zo’n dak vandaan? Heb je misschien tips?
Ziet er goed uit verder zeg!
Twingo dak in zeker goed te doen!
Je koopt deze gewoon op een autosloop
- dak zelf
- afdelplaatjes interrieur
- aluminium frame waarmee je het dak kan vastzetten
het laatste is direct de mal voor het gat !
midden bepaal je gewoon door vaste punten op het dak te nemen, alleen heeft mijn vader het dak iets te veel van voor zitten is mijn gevoel is nu 8 cm, en ik zou zelf 15 nemen oid.
gewoon doen
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
DriverD schreef:Wil je even waarschuwen:
Als je gaat spuiten over plamuur dat in geroeste plekken zit (bij voorspatbord bijvoorbeeld) zal het op die plaats erg snel weer gaan roesten.
Beter is dan: Eerst roest grondig weghalen (tot op goede plaat) en dan gezonde plaat erin lassen. Kan je ook via het clubmagazijn van de DS-club laten doen.Spuiten is niet goedkoop en als de roest dan na 3 maanden terug komt….
dus het mogelijke oude plamuur / roest tot het plaatwerk zilver wegschuren met slijptol is niet genoeg !?, ik weet nog niet wat voor verassing ik onder de koplamp te zien krijg ziet er nu erg goed uit (geen roest/bubbeltjes nog)
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als de roest van binnenuit komt (is vaak het geval) kan je de buitenkant schuren tot je op blanke plaat bent, maar zit er aan de achterkant vaak nog roest. Die roest zal -na plamuren en spuiten- gewoon weer zijn werk voortzetten.
Mijn advies: Pak het goed aan, anders komt de roest snel terug.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Wat DriverD zegt moet je idd rekening mee houden..
De witte DS die ik gekocht heb is origineel en je ziet geen roest op de deuren, toch als deze gespoten gaat worden slijpen ze alle onderkanten eraf en lassen er nieuwe in, ook onder de koplampen enz..
Zo’n spuitbeurt kost 3000 euro en dan wil je niet na een jaar roest zien verschijnen…
Sjaak de Bollenboer schreef:Is dit een Clio dak ? Ziet er dan wel perfect en prachtig passend uit zeg!
Het is een Renault Twingo dak 2de type !, de randen komen ook uit de auto, maar dienen nog goed afgewerkt te worden is momenteel nog geen prioriteit.
Ik ga er zelf ook een inbouwen maar heb ten eerste de auto nog niet en wil eerst gaan spieken op het najaars evenement, kijken of meerdere menden dit hebben.
let erop zoals eerder vermeld dat je minimaal 15 cm van de voorkant begint met het dak, anders is de ronding te schuin. (mijn vader heeft deze op 8cm gezet maar is net niet mooi vind ik)
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
zo vandaag nog net voor de regen de ventilatie slangen in de spatboarden kunnen vervangen is best nog een klusje ..
weet iemand trouwens welke draden er door de spatboard gaan:
- 2x gewone verlichting
- 1x stadslicht
- 2x groot licht (meedraaiend) (weet niet meer zeker of dit er twee waren)
- 1x knipperlicht
- 2x toeter
Ik hou er een over die van boven ook richting de toeter gaat (bij de massa)
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
zo vandaag weer een vruchtbare dag achter de rug samen met mijn vader, na gister een tweedehandse as met tripoide gekocht (en rubbers) te hebben omdat hij RV tikte, hebben we vandaag de driepoot eraf getrokken met een normale poelie-trekker en de nieuwe rubbers erop gezet, alleen was onze vraag nog hoeveel vet gaat er bij de driepoot?, en een vraag van mijn is het niet verstandig dit preventief te doen met een vetspuit met naald voor de andere kant/mijn auto ..
daarnaast hebben we een andere tunnel gemonteerd die er wat beter uitzag dan de vorige direct de bakolie ververst kwam 2liter uit momenteel 3 liter in gedaan, zodat niet alles in de achterkamer blijft zitten.
tot onze verbazing zat er een achterruit rij schakelaar op die mijn vader wou gebruiken dus deze direct bedraad tot onder het voorraam.
dat was onze dagje vandaag..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Goed bezig lupolo! Verstandig om alles direct aan te pakken als je er toch bij kan.
Mooi dat jij wat info geeft over tripoïde en aandrijfashoes, want ik moet waarschijnlijk komende week mijn aandrijfashoes vervangen. Nu word het me steeds duidelijker wat me te doen staat, met WPH erbij.
Mooi ook dat jullie op tijd waren met bakolie verversen, met 2 liter erin lijkt die me niet zo lekker meer draaien.
Extra/schoon vet achter een hoes spuiten kan nooit kwaad IMHO.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Re: De DS21 (5-bak) Pallas van mijn ouders
Hoi Lupolo,
Goed bezig, maar :
- nieuwe teller unit <GEDAAN>
—> 06-08-08, nieuwe teller unit gekocht a 10 euro heb de oude knipperlicht kleurtjes op het licht en groot licht gezet..
Kijk eens op topic
- Twingo dak inbouwen <GEDAAN>
—> dient nog wel afgewerkt te worden van binnen met nieuwe hemelbekleding.
Leuk plan, low-budget, heel functioneel en ik denk dat het niet misstaat !
- temperatuur meter inbouwen <GEDAAN>
—> via Arno van Dokkum, perfect! en maar 35 euro.
Deze heb ik ook, werkt perfect en elke temperatuurwijziging wordt vrij direct weergegeven. Die van mij heeft verlichting en een rood lampje dat aan gaat bij een instelbare temperatuur. Deez laatste heb ik weer aan een electrische ventilator geschakeld, zie topic
- radio inbouwen onder handschoenen kastje <GEDAAN>
Had ik ook, is alleen niet handig te bedienen. We hebben inmiddels toch een authentieke midden-console.
- koelvloeistof verversen
—> gehoord dat je hiervoor ook schoonmaak azijn kon gebruiken, iemand meer info ?!.
Schoonmaak azijn zou ik niet gebruiken, hooguit normale azijn (= minder agressief) met de radiateur uitgebouwd en daarna goed spoelen voordat er weer ingebouwd wordt, zie ook draadje
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Indicatielampje groot licht MOET blauw zijn, APK-eis.
vlietmansje schreef:Indicatielampje groot licht MOET blauw zijn, APK-eis.
Klopt. Ik heb inmiddels hele goede ervaring met het zelf maken van meterglaasjes: een blauw glaasje kun je prima namaken van een blauwe spiritusfles en een groen glaasje kun je prima namaken van een LHM-fles (dat is groen “in stijl” ). Werkt perfect, zonder aanpassing van de lampjes.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
@bartjes ..
bedankt, en shit dat ik dat andere metertje niet had genomen , was veel mooier geweest .. dat van de kapjes had ik al eens gevolgd en de daarbij behorende LED’s, zeker een kaar aanpaken voor de APK !
@ vlietmansje
bedankt, was mijn hier al bewust van, toen het eenmaal in elkaar zat , ik denk dat ik de kapjes aanschaf waar bartjes eerder op verwees.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD