Even uw hulp gevraagd.
Vandaag wilde de deauville van m’n broertje niet meer starten. Startmotor draait, wilde in het begin ook nog wel starten met volgas, maar bleef niet lopen. Vonkjes getest, en die zijn er, maar benzine komt er niet uit;
- Filter losgehaald; geen druk op de aanvoerleiding.
- Bij het op contact zetten, hoor ik de pomp niet? (normaal hoor je die toch 2 sec?)
Mijn conclusie; de pomp doet het niet.
Nu is de vraag; waar zit die pomp? zit die onder de bank onder die plastic dop. Of zit hij onder de auto bij het rechter achterwiel??
Dat ding onder de dop, onder de achterbank krijgt 12 v. Dus als dat de pomp is zou die kaduuk zijn.
Volgende vraag; uit welke slopers kan ik een pomp trekken? (bx’en zijn zeldzaam hier, zou een zx pomp hetzelfde zijn?)
Alvast weer bedankt,
Michiel
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Voor een 1400 bungelt de pomp in de tank, de ronde doppen zijn onder de achterbank te vinden.
Er zijn zoveel pompen als autotypes; overzetten kan misschien in delen maar ik zou er niet te vast op rekenen. Soms zijn bijna gelijke autotypen volledig anders technisch uitgevoerd, heb ik gemerkt.
Een harde tik op de pomp wil wel eens tijdelijk helpen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
De bedrading wil ook wel eens haperen. Even weerstand meten en stekkertjes controleren. Als dat niet zou helpen heb ik nog een adres voor je in Brunssum. Hij zal wellicht wel een pomp hebben voor je. Ben er onlangs geweest. (service/vriendelijkheid/prijs is prima!!)
Se concentrer sur l’essentiel
zit dat ding niet bij het rechterachterwiel samen met het filter?
ik weet het niet zeker bij een 1400.
bij de 1600 zit er onder de achterbank alleen de tankvlotter voor de meter.
maar dat kun je gauw genoeg zien als bij het rechter achterwiel geen pompje zit dan zal ie wel in tank zitten.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Nog even gemeten bij dat ding onder de achterbank:
krijgt bij op contact zetten een 2 a 3 seconden 12v, dus bedrading lijkt ok.
Dadelijk nog even onder de auto kijken of daar geen pomp zit.
Als je wilt archi mag je me even dat adres pb’en/mailen (michiel at hodiamont punt org)
Dadelijk dat ding nog eens een mep verkopen, misschien dat ie dan nog even wil.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
@archi: thnx voor de tip.
Verder vandaag even de pomp eruit gehaald. Is een “bosch 0580453500”.
De pomp is compleet dood, de pomp kreeg wel spanning, maar deed niets behalve een tik. Een paar meppen erop, maar blijft niets doen.
Deze pomp wordt volgens mij alleen gebruikt in de BX 1400, en in een stel fiat’s. Dus toch maar een sloop met een BX 1.4i zoeken (heb een paar opties denk ik).
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
b.rozema schreef:zit dat ding niet bij het rechterachterwiel samen met het filter?
ik weet het niet zeker bij een 1400.
bij de 1600 zit er onder de achterbank alleen de tankvlotter voor de meter.
maar dat kun je gauw genoeg zien als bij het rechter achterwiel geen pompje zit dan zal ie wel in tank zitten.
Nee, dat is bij een 1600 en 1900 heel anders dan bij een 1400 injectie.
Ich bin ein Breaker