6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Mechuccio’s HY
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 30 juli 2008 04:08 AM
  [ # 76 ]

Sjonge, wat een verhaal zeg!  Shocked

Maar wát een mooie avonturen! Zo maak je ze niet mee met een BX (tenzij je natuurlijk ducktape nodig hebt voor je luchtfilterhuis Laughing ).

Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je constant een glimlach hebt gehad, ondanks de pech en stotterend rijden. Dat had ik precies zo in mijn Dyane in Frankrijk, toen de bougie eruit knalde. Het plezier van het rijden wordt in zo’n geval groter dan de pech die je kan hebben.

Succes met de zoektoch naar de carburateurproblemen.

Profiel  
 
Gepost: 30 juli 2008 10:40 AM
  [ # 77 ]

En toch blijven we jaloers Smile (warmt de benzine niet ergens voor de carburateur teveel op? )

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 30 juli 2008 12:14 PM
  [ # 78 ]

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat het saai is met zo’n HY.  Ik hoop dat je er thuis onder het genot van een koud pilske weer hartelijk om kunt lachen en die ziet als opstartproblemen in een nieuwe relatie. Zeg maar een vriendin die je liefde test door te doen alsof ze je niet mag, playing hard to get. Smile

Gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 30 juli 2008 08:54 PM
  [ # 79 ]

hahaha ja dat van die ducktape was ook zoiets Laughing ik rij geen meter meer zonder een rol van dat spul aan boord (en ik heb toch al wat ervaring met exlosies uit de motorruimte, ook een ploffende bougie was met de 16V al eens voorgekomen)

Maar ik verlies mijn gevoel voor humor niet zo snel eigenlijk, wel toen ik in Arras stond en alweer moest stoppen zag ik het vakantie-idee even niet meer zitten, als ik echt iedere 100 kilometer zou moeten stoppen voor de volgende ellende… Laughing maar goed, ondanks de problemen heeft ze ons netjes naar de bestemming gebracht en ook netjes weer thuis afgeleverd dus zo lief is ze wel!

DAt van dat carburateur moeten we nog even uitzoeken, de benzine zal wel iets opgewarmd worden voor het het carburateur bereikt, de brandstofpomp is mechanisch en wordt door de nokkenas aangedreven en wordt dus ook wat door het blok opgewarmd, maar het carbje zelf blijft tijdens het rijden gewoon koud zoals het hoort, pas als je een langere tijd stilstaat (files of een serie stoplichten) warmt het carburateur teveel op en is er niet meer mee te rijden, hij is dan ook echt gloeiend heet. Stationair draaien is dan geen probleem, tenzij je echt een hele tijd staat te wachten in de brandende zon, op een gegeven moment houdt dat dan ook op.

Morgen of vrijdag ga ik iig een windtunneltje maken op aanraden van mijn pa zodat het carbje nog net wat meer koele lucht krijgt, en misschien dat ik daar dan nog een ventilator van een oude pc bijzet ofzo. We merkten gisteren tijdens de terugrit dat wanneer je de motorkap op een kier zet het al heel wat scheelt omdat de warme lucht dan weg kan komen en zeker bij wachten voor een stoplicht moet momenteel de kap echt een heel stuk open gehouden worden. Verder gaan we de oliepomp nog even demonteren en schoonmaken, evenals de filters en nogmaals het carbje schoonmaken en maar gewoon blijven rijden. swinters zal ze niet buiten komen terwijl ze waarschijnlijk dan op haar best rijdt Laughing maar in de zomer moet dat ook gewoon goed gaan, en een LPG installatie komt ook zeker aan de orde dat heb je met 3 vakanties wel weer terugverdient.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 juli 2008 02:48 AM
  [ # 80 ]

De leiding ligt toch nergens tegen aan want dan krijgt je carb gas binnen ipv. benzine…...

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 31 juli 2008 03:44 AM
  [ # 81 ]

De leiding komt van rechts langs het blok aflopen, door het filter naar de brandstofpomp die tegen het blok aanzit en vervolgens naar het carburateur. op zich loopt de leiding nergens tegenaan, maar zit wel onder de motorkap waar de warmte van het blok eigenlijk nergens naartoe kan. maar dat het carb zo warm wordt klopt niet, zo’n HY moet toch de wereld rond kunnen zonder problemen…. laat staan een ritje Frankrijk op en neer Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 01 augustus 2008 09:03 PM
  [ # 82 ]

Nou, we hebben weer wat geklust aan de dame, de voet van het carburateur bleek krom dus hebben we een andere solex die we nog hadden liggen uit elkaar gehaald, schoongemaakt en gemonteerd, evenals een ander spruitstuk en alles met nieuwe pakkingen en extra vloeibare pakking. Ook hebben we een “zomerstand” op het luchtfilter gemaakt wat wil zeggen dat middels een slang wat koelere lucht van voren wordt aangezogen ipv de hete lucht die boven de motor onder de motorkap hangt. en daarnaast nog een windtunnel gemaakt zodat er wat koele rijwind richting het carburateur geblazen wordt.
Morgen “effe” op en neer naar het BX clubmagazijn met de HY dus we zullen wel merken of het nu beter gaat. Iig had ik zojuist tijdens het rijden het idee dat ik minder gas hoef te geven bij het optrekken, dat het allemaal wat soepeler gaat en ook het starten gaat nu beter, ze slaat nu gewoon tijdens het starten aan ipv tijdens de naslag die de motor maakt. Maar goed, dat alles kan ook tussen de oortjes zitten natuurlijk Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 augustus 2008 09:10 PM
  [ # 83 ]
Mechuccio schreef:

Maar goed, dat alles kan ook tussen de oortjes zitten natuurlijk Very Happy

Dat denk ik zeker niet! Zelf heb ik ook een buis gemaakt tussen de luchtinlaat en het rooster in de (buiten-)motorkap om rijwind te happen. Dit was zeker merkbaar!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 01 augustus 2008 09:20 PM
  [ # 84 ]

OK dan!
Dat klinkt goed, ik ben erg benieuwd hoe ze zich morgen gaat gedragen. Tot nog toe waren korte afstanden <100KM iig geen probleem, dus een ritje Noordwolde (233KM van Roermond) zal wel duidelijkheid scheppen Very Happy
Maar inderdaad loopt het een stuk soepeler en lekkerder. En tevens wil ze de choke niet meer met een koude motor maar warm weer, ze gaat dan heel onrustig lopen terwijl starten zonder choke tik+aan is en meteen een hele rustige stationaire loop. Dus dat het “nieuwe” carbje een stuk prettiger is voor haar blijkt ook.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 04 augustus 2008 09:35 AM
  [ # 85 ]

Ja dat was toch wel de moeite waard, of het nu het “nieuwe” carburateur geweest is, de verse pakkingen, de luchtslang of windtunnel. Ze loopt weer als een zonnetje, zaterdag toch weer bijna 600 kilometer binnen onze landgrenzen afgelegd en dat ging allemaal fantastisch. Starten gaat een stuk beter nu, ze slaat warm of koud direct aan (deed ze al, maar nu tijdens het starten en niet tijdens de naslag van de motor) Ik hoef een stuk minder te choken, knop half uitgetrokken als ze echt koud is en niet langer dan pakweg een halve minuut nodig(voorheen hoefde ik ook niet lang te choken, maar wel met knop helemaal uit) Verder heb ik het idee dat ze meer fut heeft dan voorheen en dat ze wat stiller is geworden.
Ook is ze iets meer brandstof gaan verbruiken, in Frankrijk was het nog 1:10 nu zit het tussen 1:9 en 1:10 in, mja, je komt wel in een ruk waar je wezen moet, en dat is natuurlijk ook wat waard Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 05 augustus 2008 01:11 AM
  [ # 86 ]

1 op 9 a 10? daar ben ik jaloers op!

Wat vond Thijs van je bus?

Gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 augustus 2008 11:40 PM
  [ # 87 ]

Hoihoi!

Ik snap niets van je verhaal. Een carburateur koelt af, die warmt niet op Confused

Staat je warme lucht klep bij je luchtfilter op de zomerstand?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 07 augustus 2008 01:28 AM
  [ # 88 ]

@CitroefielNL
Ik was er te vroeg Laughing Thijs was de sloper halen en ik was alweer weg voor hij hem uberhaupt kon zien, maar tijdens het krampeerweekend doen we het gewoon over Very Happy

@Ree
Helemaal gelijk, zo hoort het!
Maar tijdens lang stilstaan in een file of voor een stoplicht (lang is langer dan 5 minuten) was er vervolgens niet meer mee te rijden, als ze niet uitviel liep ze op 2 cilinders. het carburateur was dan ook bloedheet, echt niet aan te raken.
Nu hebben we een luchtslang op de winterstand aangesloten en die naar voren links van de radiateur vastgezet zodat er altijd frisse lucht aangezogen wordt. en dat scheelde tijdens de rit naar Grun op en neer enorm.

Maar goed, tevens zit er nu een ander carb op, nieuwe pakkingen en een extra windtunnel om meer koude lucht tijdens het rijden richting de motor te blazen. welke van de uitgevoerde werkzaamheden het meest geholpen heeft is onduidelijk (alhoewel de voet van het carb krom was en de pakkingen versleten dus die oplossingen dragen zeker bij aan het betere lopen)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 augustus 2008 09:04 PM
  [ # 89 ]

Misschien is het een klok-klepel geval, maar zit er geen bakkeliete pakking onder de carb om hem te isoleren van de motorhitte? of is dat bij een andere type DS-motor?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
CitrofielNL
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 01-08-2003

Gepost: 08 augustus 2008 01:11 AM
  [ # 90 ]
Mechuccio schreef:

@CitroefielNL
Ik was er te vroeg Laughing Thijs was de sloper halen en ik was alweer weg voor hij hem uberhaupt kon zien, maar tijdens het krampeerweekend doen we het gewoon over Very Happy

Helaas kan ik er dit jaar niet bij zijn Sad

gr CitrofielNL

CirofielNl:
C5 Break 2.0 HDI 110Pk, 200k uit ‘02
Xm V6 Ambiance 325k uit ´92, 
HY 72 uit´78

http://home.hetnet.nl/~teuncin1/

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook