2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ventilatie werkt niet meer
rene999
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 20-02-2005

Gepost: 09 september 2005 06:22 PM
  [ # 16 ]

Ik heb me rot gezocht. Alle vloerbekleding weg (incl piepschuim eronder) , zijwanden weg. Waar zit dat ding?

Melchior schreef:

Dag,

De module zit bij de voeten van de passagier achter de bekleding. Het is een printplaatje met aluminium koelribben eraan. Het zit er met een stekker opgeklikt. Volgens mij kun je hem zo zelf vervangen. Dat scheelt je het grootste deel van de rekening.

Succes ermee, Melchior

C5 160.000 KM April 2002

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 09 september 2005 06:51 PM
  [ # 17 ]

Er zit een bekleed paneeltje aan de zijkant van de middenconcole. Dat kun je met een paar schroeven loshalen en daarachter vind je het.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
rene999
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 20-02-2005

Gepost: 12 september 2005 04:40 PM
  [ # 18 ]

Melchior bedankt voor de reakties.
Ik heb indertussen een nieuwe besteld bij de dealer.
Mochten toekomstige lezers ook op zoek zijn naar deze module, hij bevind zich inderdaad op plek zoals hiervoor omschreven. Hij is echter niet herkenbaar als printplaat en koelribben maar het enige dat je ziet is een zwart kastje welk met 2 boutjes vastzit en 2 stekers erop.

Hij werkt weer !!!!

Onderdeel bekend bij Citroen als onderdeelnummer;  6441L2
Identificatie op module; 657165W
Prijs (sep 2005) 77 euro incl btw

Melchior schreef:

Er zit een bekleed paneeltje aan de zijkant van de middenconcole. Dat kun je met een paar schroeven loshalen en daarachter vind je het.

C5 160.000 KM April 2002

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 28 december 2005 12:06 AM
  [ # 19 ]

selfdestructionmodule

C5Bob schreef:

Gisteravond is mij hetzelfde gebeurt….....

Das vreemd, bij rene999 gebeurde dit ook al ‘s avonds…..zit er een ingebouwde avondklok met destructiontimer in de C5’s Confused Hoe laat gebeurt dit? Mijn complotmanie speelt weer op Cool

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 12 april 2007 11:53 PM
  [ # 20 ]

en ook ik ben de klos…
Morgen maar eens zo’n kachelmodule bestellen…. Of heeft iemand er toevallg nog eentje ergens liggen bijvoorbeeld van een sloop C5…
Oh en bij mij gebeurde het vanmiddag…. Sad

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Harm van Beek
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005

- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Gepost: 13 april 2007 03:10 PM
  [ # 21 ]

Klok van slag, niet op zomertijd… Wink

Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 13 april 2007 09:16 PM
  [ # 22 ]
oldenhage schreef:
c5willem schreef:

in dit geval zou de garage ongeacht het feit dat de garantie verlopen is
een deel van de kosten moeten vergoeden.

moet niet gekker worden….

Nee hoor, Willem heeft gewoon gelijk.  Het burgelijk wetboek stelt dat zaken die aan consumenten geleverd worden een redelijke levensduur hebben. In het geval van een auto wordt vaak van 5 jaar uitgegaan als redelijke levensduur. Dan is na 2,5 jaar het een 50/50 zaak tussen verkoper en consument (hij moet zelf ook zijn deel betalen wat er is sprake van verbtering door een nieuw onderdeel, itt garantie).  Het gaat in dit geval niet om de garage maar om de verlopende partij. Als dit toevallig dezelfden zijn….

Overigens is er een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.  Vandaar de polularuteit van verlengde garantie. Geen gezeur

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
r.koolmees
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 26-04-2007

Gepost: 26 april 2007 10:53 AM
  [ # 23 ]

Fijn,
Gisteravond is zowaar ook in mijn C5 de ventilator uitgevallen op de manier zoals hier beschreven.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 28 april 2007 02:07 AM
  [ # 24 ]

Voor 87,50 kun je ‘m zelf vervangen…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Erik Janszen
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 509
Geregistreerd: 23-09-2006

Gepost: 28 april 2007 02:23 AM
  [ # 25 ]
oldenhage schreef:
c5willem schreef:

in dit geval zou de garage ongeacht het feit dat de garantie verlopen is
een deel van de kosten moeten vergoeden.

moet niet gekker worden….

C5willem heeft gelijk,je kunt je beroepen op een verwachtte levensduur van een onderdeel of apparaat,wanneer bijvoorbeeld een TV na 3 jaar kapot gaat kun je je alsnof beroepen op een fabrieksfout en hierdoor tot 100% gedekt zijn in financieel opzicht.

Waarom ik Frans rijd?

Waarom niet?

Profiel  
 
brt
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 02-10-2005

Gepost: 07 september 2007 12:38 AM
  [ # 26 ]
Geo schreef:

Voor 87,50 kun je ‘m zelf vervangen…

Ook bij mij heeft het virus toegeslagen… vier dagen voor de apk. Zelf vervangen (module via bart ebbens) en voor 52 euro(incl verzendkosten) en na 10 minuten werk klaar.
Ik heb de oude uit elkaar gehaald en geconstateerd dat een PowerMOSFET defect was ( 80NF55-08 ). Dit onderdeel is eenvoudig te vervangen en kost een slordige 2 euro (wel een soldeerboutje nodig)

Profiel  
 
hutch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 05 december 2007 01:51 PM
  [ # 27 ]

regelaar unit defect

brt schreef:
Geo schreef:

Voor 87,50 kun je ‘m zelf vervangen…

Ook bij mij heeft het virus toegeslagen… vier dagen voor de apk. Zelf vervangen (module via bart ebbens) en voor 52 euro(incl verzendkosten) en na 10 minuten werk klaar.
Ik heb de oude uit elkaar gehaald en geconstateerd dat een PowerMOSFET defect was ( 80NF55-08 ). Dit onderdeel is eenvoudig te vervangen en kost een slordige 2 euro (wel een soldeerboutje nodig)

Dit is mooi helaas ben ik in eindhoven aan het zoeken geweest naar dit onderdeel maar kan er niet aankomen.
Het nr wat erop staat is afgeschermd en niet na te zoeken in het reguliere systeem.
Mijn vraag is waar heb je het onderdeel besteld De powerMOSFET [80NF55-08]
Gelden deze waarde’s voor alle citroens of is dit afhankelijk van het bouwjaar of chassisnr.
Bedoel je het zwarte platte blokje wat met 3 pinnen is gesoldeerd en tegen de koelribben aanligt?

Hoop dat je mij verder kan helpen.

mvg hutch

be happy

Profiel  
 
hutch
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 06 december 2007 12:33 AM
  [ # 28 ]

kachel regelunit

Oke ik heb een gehele unit gevonden via onderdelenzoeken van de demontage bedrijven heb deze unit kunnen kopen voor 35 euro dit vond ik een schappelijke prijs.
Maar wil toch graag de oude repareren hoop dat iemand mij op weg kan helpen het onderdeel wat eruit gesoldeerd moet worden waar ik deze kan bestellen hier in eindhoven is er niet aan te komen.
Het onderdeelnr wat erop staat is afgeschermd vertelde ze mij dus geen garantie dat het de goede is.


mvg hutch

be happy

Profiel  
 
EvE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 17-07-2006

Gepost: 30 juli 2008 05:27 PM
  [ # 29 ]

Gisteravond begon ook bij de kachel spontaan warme lucht te blazen terwijl hij op 16 graden stond. Ik meende ook een brandlucht te ruiken, maar aangezien ik die ook zelf kon hebben gegenereerd er geen aandacht aan besteed.

Nu lees ik hier echter over doorgebrande bedrading en vraag me wel af of dat bij mijn auto ook aan de orde is?

Dus als ik het goed begrijp kunnen het 4 dingen zijn:

- bedrading doorgebrand
- kachelmodule overleden
- powermosfet overleden
- thermostaat overleden

Of kan het nog wat preciezer?

Ik hoor het graag.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook