Totaal aantal Berichten: 247
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Hoi,
Marten heeft het antwoord al gegeven denk ik want de voorraadbol is inderdaad heel recent (nieuw) vervangen.
Als je wilt dat ik er een keer naar kijk voor je kom je maar een keer langs
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Thanks Gijs Ik zal eens kijken of ik deze vakantie nog in de buurt ben/kom.
- BX 16V MK2
Nou, na al die enthousiaste verhalen op verschillende fora ben ik gisteren maar eens aan de slag gegaan met de Meguiar’s. Gewoon een aantal basisproducten gekocht om het eens uit te proberen en na de eerste wasbeurt ben ik al wel erg tevreden met het spul. Vanwege het feit dat mijn auto een rode lak heeft zonder blanke lak werd mij sowieso al aangeraden om kwalitatief hoogstaande middelen te gebruiken. Dit is het resultaat (foto’s zijn met telefoon genomen dus niet heel erg super):
Daarnaast vandaag bij stoterstangen90 velgen opgehaald. Het zijn GTI velgen geworden waarvan het hart op dezelfde manier zwart gespoten is als bij de 16V velgen. Het enige verschil is dat deze velgen 5,5j breed zijn i.p.v. 6j en dat is wel zo prettig voor de bandenmaat/looks. Het zwarte gedeelte heb ik opgeschuurd en ga ik opnieuw spuiten (weer zwart).
Ik wil de velgen dus weer zwart krijgen, op dezelfde manier zoals de GTI 16V Mk2 velgen zijn gespoten. Wat voor soort zwart heb ik hier voor nodig, zijge- of hoogglans?
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Van 16v velgen is het hart niet zwart, maar antraciet. En ik zou zijdeglans gebruiken, maar ik weet niet of dat ook zo hoort.
De auto ziet er wel goed uit trouwens, complimenten! Ik heb het niet zo op rood, maar deze is wel erg netjes.
Eveneens ben ik tevens ook.
Holy cow, wat een poetsbeurt al niet kan doen!! Je BX ziet er echt super uit. Nu weten we weer eens hoe een BX eruit zag toen ie de showroom verliet.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hij ziet er netjes uit
Heb je hem puur alleen in de was gezet?
Of ook gepolijst?
Je kan er met het spuiten van die velgen, er ook nog over nadenken om er een paar lagen blanke lak over te spuiten, en dan kan je ook meteen dat zilveren randje meenemen met blanke lak.
En heb je al enig idee hoe je de scheiding tussen zilver en zwart (ja ik weet het, het is eigenlijk antrachiet, maar of dat bij deze velgen het geval is ) af gaat plakken? Want dat is tenslotte rond.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- BX 16V MK2
Thanks mensen!
@ knackor: dan moet ik maar eens naar een antraciet kleurtje kijken.
@ BasisBIX: ik ga sowieso 1 laag blanke lak doen, eens kijken hoe dat bevalt. De zilveren rand is nog ongespoten en die blijft zo. Het hart van de velg + de omliggende rand wordt zwart, net als nu. Afplakken zal wel even lastig worden maar dat komt vast goed
Wel even de naafkapjes los van de velgen, spuiten
En ik zo, als het zwart klaar is, daarna de zilveren rand gewoon meespuiten met blanke lak, anders krijg je alleen maar meer kans dat het op den duur los gaat laten (als je de velgen eens een keer een wasbeurt geeft of iets dergelijks)
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- BX 16V MK2
Dat is opzich wel een goede tip van die blanke lak.
Hoezo de naafkapjes los?
Poekoek schreef:Dat is opzich wel een goede tip van die blanke lak.
Hoezo de naafkapjes los?
omdat de lak anders gaat barsten bij de overgang van dopje naar velg
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
goed bezig Wouter!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX 16V MK2
Op dit moment ben ik de velgen aan het overspuiten en is de 2e (eigenlijk 1e) klaar. De 1e velg heb ik namelijk veel te dik gespoten, wat erg lelijk is geworden. Bij de 2e velg heb ik meer afstand gehouden en ook veel netter gespoten. Na 2 keer spuiten ziet het er al erg netjes uit
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Snetjesman!
Ziet er erg gelikt uit,complimenten!
Ik ben alleen niet zo bijster kapot van die 16V-velgen, vind de huidige mooier…..maar wie ben ik?
Vooral doorgaan!
‘Spirit of avant-garde’
- BX 16V MK2
Nou de velgen zijn gespoten:
Ik ben behoorlijk tevreden met het resultaat. Tuurlijk kun je een beetje zien dat het met de hand is gedaan en sluit de kleur van de naafkapjes niet 100% aan, maar dat is zo slecht zichtbaar dat ik er vrede mee heb De rechtervelg op de 2e foto is overigens een tikkie lichter, maar die was ook net voorzien van een blanke laag, die kleurt denk ik nog wat bij.
- BX 16V MK2
Vandaag zijn de GTI velgen onder m’n auto gekomen ! Hierbij natuurlijk ook wat foto’s:
Speciaal voor de drankbakken alhier :
—
Ik ben echt super tevreden met het resultaat! Zwart met rood komt erg mooi uit en dat zilveren randje staat ook erg goed, daarbij stoort de spoiler nu totaal niet meer, ik vind ‘m juist een toevoeging hebben! De banden rijden super (Michelin Energy Saver) en vullen de wielkasten mooi. Voor de rest staan er optisch nog maar weinig plannen klaar en technisch is de auto nu ook vrijwel perfect. Nu genieten dus