Hallo,
Ik ben bezig met het monteren van een nieuwe kabelboom voor mijn Pallas M 1967 tot oktober 68. Nu stuit ik op een paar probleempjes. Uiteraard heb ik het hadboek nr. 583 Ibis erbij genomen, en stuit dan op de volgende problemen.
Op de installatietekening D51-26 kom ik namelijk de volgende problemen tegen. R2 van het contactslot staat alleen aangegeven bij het contactslot, kan niet vinden waar het naartoe gaat. R7 van de rem, dit is een zgn. paddestoel vind ik ook nergens terug. Alleen bij de paddestoel. Dan heb ik nog een leiding Vi17 die naar achter gaat, is ook niet terug te vinden in het schema achter. En of alles niet genoeg is de spanningsregelaar geeft op alle contacten stroom, met de spanningzoeker. Zelfs op de buitenkant van de regelaar. Als ik de massa aansluit ontstaat er al gauw een klein rookje, dus maar snel gestopt.
Wie weet voor mij de oplossing, of kan mij met dit probleem helpen.
Gr. Sjors
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je een draadboom voor een DS Pallas Mechanique, of misschien toch voor een hydraulique? Een hydraulique (halfautomaat) heeft namelijk een andere draadboom. Zo krijgt het startcontact bij een hydraulique zijn massa via de spanningsregelaar….
Citroen!
Re: Nieuwe kabelboom DX 1967/68
Sjors31 schreef:Hallo,
Ik ben bezig met het monteren van een nieuwe kabelboom voor mijn Pallas M 1967 tot oktober 68. Nu stuit ik op een paar probleempjes. Uiteraard heb ik het hadboek nr. 583 Ibis erbij genomen, en stuit dan op de volgende problemen.
Op de installatietekening D51-26 kom ik namelijk de volgende problemen tegen. R2 van het contactslot staat alleen aangegeven bij het contactslot, kan niet vinden waar het naartoe gaat. R7 van de rem, dit is een zgn. paddestoel vind ik ook nergens terug. Alleen bij de paddestoel. Dan heb ik nog een leiding Vi17 die naar achter gaat, is ook niet terug te vinden in het schema achter. En of alles niet genoeg is de spanningsregelaar geeft op alle contacten stroom, met de spanningzoeker. Zelfs op de buitenkant van de regelaar. Als ik de massa aansluit ontstaat er al gauw een klein rookje, dus maar snel gestopt.
Wie weet voor mij de oplossing, of kan mij met dit probleem helpen.Gr. Sjors
die wat die R7 betreft : er gaat een N2 vanaf de dynamo (20) naar o.a. de zekering (24) vandaar gaar de BC7 naar de remlichtschakelaar (32) vandaar (de Vi17) naar de achterlicht units (welke op de remlichten aangesloten zit)
de R2 is intern in de kabelboom verbonden met alle 2’s dus…....ook de N2’s (ofterwel een constante +) komt rechtstreeks vanaf het startrelais.
spanningsregelaar kan !! interne (kort)sluiting in zitten….fff meten
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Kabelboom vervangen
Hallo,
Heb vandaag alles nog eens nagekeken en denk dat het een kabelboom is van een half automaat. Maar goed, heb de draadjes van het zng. pookje op een drukschakelaar gezet, en gestart. Alles perfect. Het enige waar ik niet uit kan komen, althans voorlopig is de spanningsregelaar. Als ik de massa aansluit wil deze in rook opgaan. De spiraal veertjes aan de onderkant en in het bijzonder de EXC word erg warm. De bedrading gecontroleerd, meten ed. Maar ben er steeds nog niet uit. Als de massa los word gemaakt is alles gewoon perfect. Raar he?
Weet iemand een oplossing? in deze!
O, ja en nog bedankt voor de berichtjes.
Groetjes,
Sjors