Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@Pope: Heb je aandelen Chyparse of werk je gewoon daar?
Citroen!
@ DriverD Ha ha, geen van beide, maar het valt me gewoon op dat er hier heel negatief over gedaan word, terwijl ik er (tot nu toe) goede ervaringen mee heb..
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
succes Hilko!
.komma
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Trekker voorbeelden in de tiplijst:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=165441
mijn condooms zijn ook van chyparse. Prima.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:
mijn condooms zijn ook van chyparse. Prima.
Niet zo lang geleden vader geworden toch
Egbert
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert schreef:bogaard77 schreef:
mijn condooms zijn ook van chyparse. Prima.
Niet zo lang geleden vader geworden toch
Egbert
Dat krijg je als je je condooms 2 jaar achter elkaar gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zullen we eens een objectieve test uitvoeren met rubbers van Chyparse en van het clubmagazijn?
Citroen!
Haha, lijkt me wel een mooi idee, ben alleen bang dat we best wat rubbers nodige hebben voor een statistisch significant onderzoek
ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.
DriverD schreef:Zullen we eens een objectieve test uitvoeren met rubbers van Chyparse en van het clubmagazijn?
Ik ben maar vast begonnen met de test
2,5 jr terug 2 lekzakken van de cabrio achter vervangen door Chyparse rubber, 1 lekt de ander is nog goed.
Maar ik begrijp wel dat Chyparse inmiddels betere kwalitiet levert dan 2,5 jr terug.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik heb ook Chyparse rubbers achter. Wat me opviel tijdens montage dat de retour slang aansluiting van 1 van de twee een beetje rommelig was afgesneden met uistekende stukjes, als het ergens gaat lekken is het daarop denk ik. Nu een half jaar later dus kan nog niet veel zeggen over durability.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Egbert schreef:
Ik ben maar vast begonnen met de test
2,5 jr terug 2 lekzakken van de cabrio achter vervangen door Chyparse rubber, 1 lekt de ander is nog goed.
Maar ik begrijp wel dat Chyparse inmiddels betere kwalitiet levert dan 2,5 jr terug.
Inmiddels nwe lekzak van Chyparse gemonteerd. Bij de oude was de manchet die over de veerstang heengaat gescheurd. Bij de nieuwe is deze manchet veel steviger uitgevoerd.
Op naar de volgende 2,5 jaar of hopenlijk langer.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Hilko Schmitt schreef:Goed nieuws: alle rubbers zijn ook stuk, dus ik moet zowieso wachten op Chyparse, als ze al naar Italie versturen.
Hilko
Hilko, zijn er dan geen leveranciers in Italie?
ken je deze al: http://www.lesds.it:
of deze: http://www.davidauto.it:
met de airco-set voor 2700 euro…...:
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Over Davidauto: alles schijnt daar in goud te worden uitgevoerd, want die lui zijn schrikbarend duur! Wel een mooi bedrijf trouwens.
Inmiddels alles vervangen wat vervangen moest worden, en het hele boeltje weer in elkaar gezet. Loopt weer als een trein! Maarrrr….. de startmotor doet raar en de extra elektrische koelvin heeft het klaarblijkelijk begeven. Vereveld want het is hier erg warm…
We blijven bezig!
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Hilko Schmitt schreef:en de extra elektrische koelvin heeft het klaarblijkelijk begeven. Vereveld want het is hier erg warm…Hilko
Je kunt makkelijk checken of het de vin is, of de sensor in je radiateur. Haal beide draadjes los van de sensor en verbindt ze met elkaar. Als de vin nu wel aanslaat heeft je sensor het begeven. Anders is je vin stuk, of hij wordt niet gevoed door enige stroom.
Ciao Erict,
Klopt wat je zegt. Alleen, sinds ik mijn DS heb is die temp schakelaar al stuk. Dus ik heb dat al jaren omgescjkeld naar een sckaleaar in het dashboard, direct over de accu. Ik heb alles al nagelopen en alle draadjes direct aan de accu gelegd, maar geen sjoege…. Die schakelaar heb ik laten zitten omdat ik bang ben mijn radiateur stuk te draaien als ik ‘m verwijder. Werkte altijd prima, maar nu dus niet meer.
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019