bagagedrager
adriaanzs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16

Gepost: 01 augustus 2008 05:27 PM

Ik heb een vouwfietsje gekocht en wil dat achterop mijn saxo hangen, omdat het parkeren in binnensteden op vakantie een drama begint te worden. Weet iemand of zo’n universeel ding dat je achter de vijfde deur klemt een beetje safe is? En welke past goed? Ik heb geen trekhaak. En gaat het bezinzineverbruik er erg van omhoog?

Profiel  

KJ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 01 augustus 2008 06:21 PM
  [ # 1 ]

Goede vraag, ben ook benieuwd. Iemand ervaring?

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 01 augustus 2008 11:28 PM
  [ # 2 ]

een vouwfietsje kan je toch ook gewoon kwijt op de achterbank of in de kofferbak?  Rolling Eyes

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 02 augustus 2008 01:16 AM
  [ # 3 ]

Ik heb het nooit aangedurft om zo’n kofferbakdrager gebruiken. Ik heb het gevoel dat, bij een flinke hobbel op kruissnelheid, het gewicht van 2 degelijke hollandse fietsen de boel krom trekt.  Uiteraard zal het wel getest zijn, en met één vouwfietsje zie ik dat probleem ook minder.

Tijdens mijn vakantie (met fietsendrager op trekhaak en zonder dakkoffer) heb ik 0,8 liter per 100 km extra verbruik gemeten.  Een relatief klein deel daarvan zal door de extra luchtweerstand veroorzaakt zijn, een groter deel door het extra gewicht van gezin en spullen.

@malibumaniac:
waarschijnlijk niet in een saxo als je ergens op vakantie gaat en je reisbagage ook mee moet.  Surprisedops:

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

MalibuManiac
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 02 augustus 2008 01:07 PM
  [ # 4 ]
wizardwilly schreef:

@malibumaniac:
waarschijnlijk niet in een saxo als je ergens op vakantie gaat en je reisbagage ook mee moet.  Surprisedops:

heb je een punt…  Surprisedops:

op de vraag welke goed past -
ik zou even langs gaan bij een goede autoshop (géén halfords!) en het even vragen, die kunnen ook passen voor je, of evt. een goede bestellen.

Succes!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook