Heb tijdens het rijden regelmatig last van vermogensverlies. En dit komt alleen voor bij een warme motor. Het toerental wil dan terugzakken ook al geef ik vol gas. Komt ook wel voor als ik wil schakelen. Ben regelmatig met een afgeslagen motor bij een rood stoplicht komen te staan.
Heb maar eens de ECU uitgelezen en deze gaf storingscode 31.
Volgens de autodata-cd heeft dit een storingslocatie: “Mengselregeling”, met waarschijnlijke oorzaken:
- Bedrading
- Verkeerde brandstof
- Verwarmde lambdasonde
- Lek uitlaat
- Brandstofdruk
- Injectorregeling
- Klep actieve-koolstoffilter brandstofdampafzuigsysteem
- Compressie
- Luchtfilter verstopt
- Onstekingssysteem
- Motorregelmodule
Zijn nogal wat mogelijkheden waar het aan kan liggen. Weet nu ook niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken.
Auto heeft wel net een beurt gehad en is APK-gekeurd. Er was toen een ontluchtingsslang van m’n benzine tank gerepareerd. Zit denk nog steeds wat water in de tank. Maar dat kan het denk niet wezen omdat ie het alleen heeft als de motor warm is en ook met volle tank.
Denk zelf dat de benzine-toevoer naar de motor (injector) niet helemaal goed gaat.
Wie heeft een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Storingscode 33 geeft gaskleppotentiometer aan, maar die storing heb ik nog nooit gehad.
Gaat om een ZX 1.4 uit 1991 motorcode KDY
(Edit: Topic-titel)
Van het weekend is ie nagekeken, alles onder de motorkap is in orde gevonden, probleem wordt nu toch gezocht onder de achterbank.
Denk dat of een leiding niet goed is, of dat de pomp stuk is.
Heeft iemand enig idee wat z’n ding kost? Zowel nieuw als gebruikt? En kan ik er ook van een ander type onderzetten?
Re: Storingscode 31
MisterA schreef:Heb tijdens het rijden regelmatig last van vermogensverlies. En dit komt alleen voor bij een warme motor. Het toerental wil dan terugzakken ook al geef ik vol gas. Komt ook wel voor als ik wil schakelen. Ben regelmatig met een afgeslagen motor bij een rood stoplicht komen te staan.
heb dit probleem ook eens gehad bij m’n ex BX GTI…........
bleek dat de druk van de brandstofpomp te laag te zijn.
dit dit zich ook alleen voor bij warme moter (en warm weer)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ben weer een stapje verder, blijkt dat de benzinepomp niet goed werkte omdat er een draadbreuk vlakbij was. Hierdoor wou ie het soms niet doen.
Ander probleem is dat er heel veel rommel en rotzooi in de tank zit, er drijven zelfs dingen in. Nu wil ik de tank goed reinigen. Hoe kan ik dit het beste doen?
Weet dat de tank eronder vandaan moet, maar met welke middelen kan ik hem reinigen?
Tank is ondertussen schoongemaakt, kwam lang niet zo veel rotzooi uit als verwacht. Hierna heeft ie 1 dag goed gereden en toen kwamen dezelfde problemen weer terug. Denk dus dat toch de benzinepomp vervangen moet worden.
Iemand enig idee wat dit gaat kosten? En hoe ik dit het beste kan aanpakken?
MisterA schreef:Tank is ondertussen schoongemaakt, kwam lang niet zo veel rotzooi uit als verwacht. Hierna heeft ie 1 dag goed gereden en toen kwamen dezelfde problemen weer terug. Denk dus dat toch de benzinepomp vervangen moet worden.
Iemand enig idee wat dit gaat kosten? En hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik zou als ik jou was gewoon een pomp bij de sloop halen… is niet zo duur ook…