Het chassis van een Acadiane is langer dan van 2CV, Dyane en AK250. Maar is ie ook langer dan de AK400 of Ami8 ?
Verder, weet iemand of het chassis verder nog anders of steviger is dan andere A-types 602 of moet je persé een zelfde chassis nemen voor een Aca ?
Is anders een chassis van een 2CV niet te verlengen of is dit echt vragen om problemen ?
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij heeft de aca net als de ami grotere veren en - cylinders. Ook is het chassis verstevigd tov eend hoewel de laatste eenden ook de verstevigingen hadden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De Aca heeft inderdaad vrij grote potten lijkt me, maar goed de 2CV kan ik niet gebruiken omdat die veel te kort is. Als de 2CV wel de verstevegingen heeft en de ophanging van de potten zit op dezelfde punten zou het dan mogelijk zijn om het chassis aan het einde te kunnen verlengen.
Misschien mag dat van de RDW niet ?
Mart
niets moet, alles moet kunnen
Een acadiane heeft hele andere achterpoten (waar de laadbak op staat) aan het chassis zitten, volgens mij kan je die echt niet op een 2cv chassis kwijt.. Ja als je een beetje kan lassen wel natuurlijk, maar of dat mag…
Aan de buitenkant is een aca chassis duidelijk verstevigd ter hoogte van het knikpunt, daar zit een dik stuk profiel in gelast. Of ze verder verschillend zijn weet ik niet eigenlijk…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
het allerbelangrijkste: wielbasis van een aca is 15 cm (?) langer, dus verlengen gaat erg lastig worden
Ja, da’s waar, een veel langere wielbasis. Een 2CV-chassis is dus uitgesloten.
Misschien een AK400… ?
Martijn, Arnhem
niets moet, alles moet kunnen
De Acadiane is de enige met zo’n lange wielbasis, ook het chassis van een AK400 is dus onbruikbaar.
Oké, da’s duidelijk.
Bedankt
niets moet, alles moet kunnen