Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mijn geliefde tessa is ziek
met starten blijft de automatische sjoke hangen ofzo
wat ze doet is hoog in de toeren als ie stil staat en
met starten moet je flink gas geven
en een aardige bezine damp komt uit me uitlaat
nou konden ze geen automatische sjoke meer bestellen nieuw
en 2de hands was nix waard kan ik zo door rijden of verbruikt hij dan veel meer of is een hand sjoke de oplossing?
bvd Daan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is het een carburateur of injectie?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Als hij praat over een automatische choke ,dan kan het enkel carburator zijn.
Ik denk wel dat een 2dehands nog goed kan zijn, kijk maar eens rond.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
B.elgi.X schreef:Als hij praat over een automatische choke ,dan kan het enkel carburator zijn.
Ik denk wel dat een 2dehands nog goed kan zijn, kijk maar eens rond.
? een injectie heeft ook een chocke functie hoor
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ja, die heeft een koudestartsproeier, hangt ervan af of je dat choke kan noemen, vind ik zelf nogal raar om dat automtische choke te noemen.
En aangezien je hier op het forum af en toe wat leest over automatische chokes die blijven hangen en zelden, bij mijn weten-van-lezen nog nooit, de koudestartfunctie bij een injectie nooit klachten over gelezen.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Een choke werkt anders dan een koudestartsproeier, eigenlijk precies omgekeerd met hetzelfde effect:
De choke zorgt voor minder lucht = rijker mengsel,
de koudestartsproeier zorgt voor meer benzine = rijker mengel.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ff voor de duidelijkheid het is een injectie en bij citroville spraken ze over
een automatische sjoke maar ik weet het natuurlijk ook niet zeker
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ok, Metro 2005 : het was een nuttige vraag, mijn ongelijk!
Rare terminologie voor een garage, maarja, ik ben een Belg zeker?
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
maakt niet uit hoor
btw citroville (http://www.citroville.nl) is gespecialiseert in auto citroens
maar ik d8 ik vraag het forum wat hun de van vinden
maar bij citroville stelde ze voor een hand sjoke
maar is dit verstandig en handig ze stelde dit voor omdat dus
een 2dehandse wel kon maar vaak het zelfde probleem vertoonde
of kan ik zo door rijden zonder veel bezine verbruik???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Nee hoor ligt niet aan jou. Is idd vreemde benaming.
Misschien is dat gebruikt om iets duidelijk te maken.
Als het een injectiesysteem van bosch (wat het waarschijnlijk is) dan kun je bij een bosch dealer nog wel het eea krijgen. Injectie delen voor een CX die niet meer bij de dealer te krijgen zijn heb ik nog gewoon bij een Bosch dealer kunnen aanschaffen. Het kan schadelijk zijn om hier mee door te rijden. Als het mengsel nl te rijk is kan er benzine condenseren en langs de zuiger wanden bij de olie terecht komen. Dit is weliswaar erg weinig. (je ruikt niet voor niks benzine bij de uitlaat.)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
en de optie handsjoke???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
McDean schreef:en de optie handsjoke???
Is je 14TE uit 89 of 90? Dan denk ik toch echt dat je carburateur hebt. Een handchoke is dan in te bouwen. Ik zou niet weten hoe je een handchoke bij injectie moet inbouwen namelijk…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ze is een 90er maar ik laat het inbouwen aan citroville over dat is me net iets te…..... en ik weet het niet zeker maar ze hadden het wel over een injectie daaro denk dat het 1 van de eerste was maar kan aan mij liggen
ik weet motorisch niet zo heel veel van me auto namelijk
maar ik weet wel het 1 en ander maar ik denk da ik ook voor en handsjoke ga aangezien het makelijker en goedkoper is
maar jah het liefst houd ik er natuurlijk een automatische sjoke in
bvd
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:ze is een 90er maar ik laat het inbouwen aan citroville over dat is me net iets te…..... en ik weet het niet zeker maar ze hadden het wel over een injectie daaro denk dat het 1 van de eerste was maar kan aan mij liggen
ik weet motorisch niet zo heel veel van me auto namelijk
maar ik weet wel het 1 en ander maar ik denk da ik ook voor en handsjoke ga aangezien het makelijker en goedkoper ismaar jah het liefst houd ik er natuurlijk een automatische sjoke in
bvd
Vraag eens goed na, of kijk eens onder de motorkap, of je een carburateur of injectie hebt. Zoals jij de auto aangeeft in je onderschrift, is het een carburateur-versie, anders zou het 14i zijn of iets dergelijks.
Een handchoke op een injectie-versie heb ik nog nooit van gehoord. De koude-start wordt dan via een aantal sensoren en de ecu bepaald.
Een handchoke bij een carburateur is goed mogelijk.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik heb het voor de zekerheid maar is ff nagekenen na mijn weten was het een injectie maar na goed kijken in het boekej jaja het boekje blijkt dat mijn motorblok overeen kwam met een carburateur versie ops:
maar wat zouden jullie doen in mijn schoenen
handsjoke???
bvd
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
. ? , ; :
Het zijn allemaal heelnuttige leestekens die je zou kunnen gebruiken om je tekst wat leesbaarder te maken. Ik moet n,amelijk al jouw posts wel 2 keer lezen, en dat ligt niet aan te weinig technische kennis maar wel aan hoofdletters en leestekens.
Ik wil niet zeuren en versleten worden voor peirdezoage maar er zullen er al nog zijn die hetzelfde hebben gedacht.
Kan je een foto van jouw motor nemen en posten? Want nu is er echt de twijfel tussen carburator en injectie. Ik kan er echt niet goed aan uit.
Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage