Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
DriverD schreef:maar voor een DS?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Huh? Heb je het gras overgespoten in appeltjes groen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Vandaag begonnen uit de 23ie DSlopert de 5 bak te sleutelen die in de DS moet die ik gekocht heb.. Tis meer werk dan ik verwacht had hehe.. naja morgen weer verder
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:Vandaag begonnen uit de 23ie DSlopert de 5 bak te sleutelen die in de DS moet die ik gekocht heb.. Tis meer werk dan ik verwacht had hehe.. naja morgen weer verder
Laat je die bak nog nalopen op gare synchro´s voor je em in je nieuwe schatje laat beunen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
CLL Martin schreef:Vandaag begonnen uit de 23ie DSlopert de 5 bak te sleutelen die in de DS moet die ik gekocht heb.. Tis meer werk dan ik verwacht had hehe.. naja morgen weer verder
had ik dat gemist dat je een sloop DS had gekocht ?!, zo heb je geen en zo heb je dr twee ..
idd best een klusje, die van mijn vader heeft moeite met de 5de versnelling nu hoor ik dat dit een normaal probleem is bij een 5 bak, lichtt aan de afstelling ..
Moeten we eens naar kijken ..
maar weer on-topic gaat AR deze er weer voor je inzetten?
—> reed gister trouwens even langs bij AR (na sluitingstijd) woon er vlakbij, zag de auto niet staan zal wel binnen staan .. wel de mooie Prefecture zwarte .. had hem nog niet gezien was de eerste keer maar dat ding zag er ook gelikt uit ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
waterman771 schreef:
Laat je die bak nog nalopen op gare synchro´s voor je em in je nieuwe schatje laat beunen?
AR kijkt em eerst wel ff na, of kan ik dat beter ergens anders laten doen?
Of zelf?
Die DSloper staat al 20 jaar stil bij mijn pa in de werkplaats, hij had die gekregen omdat hij zelf ook een DS heeft. Hij is rijdend naar binnen gegaan en volgens de vorige eigenaar liep die wagen niet goed, het is een DX5 blok en een creativeling had er in 1985 de IE zooi van een 21ie op gebouwd, daarna heeft tie niet veel meer gereden, en ze heeft zowiso maar weinig km’s gedraaid, dus ook de bak heeft niet zoveel geleden.. (hoop ik). Volgens die eigenaar was de 5 bak wel goed!
En ja AR zet em erin.
CLL Martin schreef:waterman771 schreef:
Laat je die bak nog nalopen op gare synchro´s voor je em in je nieuwe schatje laat beunen?
AR kijkt em eerst wel ff na, of kan ik dat beter ergens anders laten doen?
Of zelf?Die DSloper staat al 20 jaar stil bij mijn pa in de werkplaats, hij had die gekregen omdat hij zelf ook een DS heeft. Hij is rijdend naar binnen gegaan en volgens de vorige eigenaar liep die wagen niet goed, het is een DX5 blok en een creativeling had er in 1985 de IE zooi van een 21ie op gebouwd, daarna heeft tie niet veel meer gereden, en ze heeft zowiso maar weinig km’s gedraaid, dus ook de bak heeft niet zoveel geleden.. (hoop ik). Volgens die eigenaar was de 5 bak wel goed!
En ja AR zet em erin.
Zo goed kan ik AR niet qua bakken specialist, ik weet dat er iemand op dit forum .. ik dacht “dsvitesse1” enorm veel verstand had van bakken !, hij heet volgens mijn Harry Martens heeft ook ooit een stuk in het clubblad geschreven.—> http://www.ds-vitesse.com/
suc6
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
CLL Martin schreef:Nog een mooie kleur gevonden, een cabrio kleur geleverd van 61 tot 71;
Bleu Royal AC619, heeft misschien iemand een betere foto van een DS in die kleur?
Heb je hier wat aan ?
Is een Usine gerestaureerd door Jan Konijnendijk uit Bergschenhoek
[/img]
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Wie met sloop ervaring heeft er nog tips om de bak eruit te vissen?
Alles lig los, aandrijfassen en bouten die de bak tegen de motor aanhouden en de rest er omheen.
Nu steekt de nokkenas er nog doorheen dus kunnen em er niet even uittillen maar hij moet nu recht naar voren getrokken worden?
De DS staat op een onmogelijke plaats waar tie niet wegkan dus de bak moet er daar uitgetilt worden..
Moet de motor omhoog nu.. of?? Zie foto’s, je kan het vliegwiel op de 2de foto zien.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok, daar komt ie:
- krik onder de motor, zo ver mogelijk aan de voorzijde ( dus richting het vliegwiel).
- motor opkrikken, de voorkant ( vliegwiel) komt nu omhoog.
- alle boutjes losmaken, ook de 2 onderste ( moet vanaf de onderkant, dus wees voorzichtig
- Hulp of takel halen en bak uit de auto tillen.
Het is belangrijk de motor zo hoog mogelijk te krikken, dus dat de boel goed schuin staat. Nu staat de bak er in 10 min naast.
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ook een stukkie er tegenaan: de nokkenas wordt gesteund door een lagertje dat met drie boutjes vastzit, dit kun je ook lossen en verwijderen, dan heb je meer bewegingsvrijheid met het tillen.
Verder lopen je remschijven wellicht tegen de koeltunnels aan als de motor niet hoog genoeg gelift is; misschien beter om deze koeltunnels er ook af te halen?
Vraagje: als de dwarstraverse eraf is, hoe kan dan de motor+bak nog zo netjes in de auto zitten, of heb je de bak ondersteund aan de onderkant?
De bak is best wel zwaar, trouwens. Denk er eerst over na waar je hem laat als die eruit is, dan sta je met dat ding… ops:
Neem de kilometertellerkabel gelijk mee als die nog goed is…
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
waterman771 schreef:Ok, daar komt ie:
- krik onder de motor, zo ver mogelijk aan de voorzijde ( dus richting het vliegwiel).
- motor opkrikken, de voorkant ( vliegwiel) komt nu omhoog.
- alle boutjes losmaken, ook de 2 onderste ( moet vanaf de onderkant, dus wees voorzichtig
- Hulp of takel halen en bak uit de auto tillen.Het is belangrijk de motor zo hoog mogelijk te krikken, dus dat de boel goed schuin staat. Nu staat de bak er in 10 min naast.
Succes!
Tnxz! Het ding is eruit! Morgen nog ff schoonmaken en dan kan tie naar a’dam toe!
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
vlietmansje schreef:Ook een stukkie er tegenaan: de nokkenas wordt gesteund door een lagertje dat met drie boutjes vastzit, dit kun je ook lossen en verwijderen, dan heb je meer bewegingsvrijheid met het tillen.
Verder lopen je remschijven wellicht tegen de koeltunnels aan als de motor niet hoog genoeg gelift is; misschien beter om deze koeltunnels er ook af te halen?
Vraagje: als de dwarstraverse eraf is, hoe kan dan de motor+bak nog zo netjes in de auto zitten, of heb je de bak ondersteund aan de onderkant?
De bak is best wel zwaar, trouwens. Denk er eerst over na waar je hem laat als die eruit is, dan sta je met dat ding… ops:
Neem de kilometertellerkabel gelijk mee als die nog goed is…
De bak bleef zonder dwarstraverse liggen waar tie lag op een bodemplaat. Hij was idd erg zwaar haha,, en de km kabel zat er nie meer in helaas.