Ik heb een jaar gereden met papieren met duplicaat code en gewone platen zonder 1tje.
Nooit geen problemen mee gehad en ik had er bij de apk ook geen last mee gehad.
Ik zou lekker de gewone platen laten zitten. Andere bijmaken kan altijd nog
Je hebt je trouwens een prachtige Bx aangeschaft. Complimenten voor de staat van de lak. Ik heb in 1997 mijn rode 14 E weggedaan (van 1986) maar die zag er echt niet meer zo mooi uit.
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik kijk wel even of het goed gaat met de APK. Eigenlijk wil ik sowieso platen met dikke letters, dus even afwachten of de RDW weer wat soepeler gaat zijn met die codes op de platen zelf.
Bedankt trouwens
Mijn GTI had ook duplicaatcode 1 (op kenteken) zonder duplicaatcode op de platen. Nooit problemen mee gehad. Niet met APK en ook niet met een politiecontrole door een ijverige blauwe pet die dacht dat ik te hard reed (maar daar geen bewijs voor kon aanleveren, hihi).
- BX 16V MK2
mpostma schreef:Mijn GTI had ook duplicaatcode 1 (op kenteken) zonder duplicaatcode op de platen. Nooit problemen mee gehad. Niet met APK en ook niet met een politiecontrole door een ijverige blauwe pet die dacht dat ik te hard reed (maar daar geen bewijs voor kon aanleveren, hihi).
Wat je natuurlijk wel deed
- BX 16V MK2
Ik heb voor een tijdje de digitale camera van m’n vader te leen en vanmiddag meteen wat kiekjes geschoten. Bij de BX vind ik het wel een passen om foto’s te maken in industrie-omgeving, de auto past daar om een of andere reden wel bij vind ik en in Hengelo staan her en der nog wel wat leuke pandjes:
Foto’s zijn overigens gemaakt op de automatische piloot, ik heb er nog te weinig verstand van om dit allemaal zelf in te stellen. Iemand nog tips m.b.t. locaties, composties, instellingen?
En wat rijdt die auto toch heerlijk…
Wederom zeer fraaie foto’s.
Met een knalrode auto zou je eens het bos in moeten duiken. De groene natuur vormt een mooi contrast met de kleur van de auto. En dan uiteraard de verlichting aan laten tijdens een fotoshoot, om ook de kleur geel van de koplampen in de foto’s terug te laten komen. Als je dan ook nog eens een stukje blauwe lucht op de foto kan krijgen, heb je helemaal topfoto’s.
Het is maar een tip.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- BX 16V MK2
Hier in de buurt hebben we nog flinke overschotten aan berijdbaar bos, ik zal eens een leuk stukje opzoeken!
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Poekoek schreef:Speciaal voor de drankbakken alhier :
Grappig, iemand van het AX subforum heeft op dezelfde fotolocatie gestaan:
Verder moet ik eerlijk bekennen dat ik eerst mijn twijfels had, toen ik las dat je er zwarte GTi velgen op wilde zetten. Ik vind dat namelijk helemaal niks. ops: Maar, nu ik de foto’s zo zie, vind ik het eigenlijk zeer goed staan! Complimenten hoor!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- BX 16V MK2
Ik ken Flying Duckman al een tijdje via een ander forum, hebben al regelmatig gemeet. We hebben een aantal dagen later ook nog samen wat foto’s gemaakt vlakbij Grolsch.
Poekoek schreef:Hier in de buurt hebben we nog flinke overschotten aan berijdbaar bos, ik zal eens een leuk stukje opzoeken!
En houdt je in, zandpaden zijn op niet eens zo lange termijn funest voor alles wat er onder je auto hangt, zit of is.
De roemruchte “papierbak” 19D deauville service berline was aardig verkoëkt na een Twenteraid, en daarna een aantal jaren in de stalling.
Ich bin ein Breaker
- BX 16V MK2
Met mijn vorige auto heb ik wel eens zo’n uitstapje gemaakt en daar heb ik later behoorlijk veel zooi van het subframe en omgeving af moeten halen, dat gaat dus niet weer gebeuren.
Op 1 of andere manier doe ik bij alles met deze auto een stuk ‘voorzichtiger’. De auto nodigt niet uit om hard te gaan rijden, wel netjes met het verkeer mee, maar niet meer dan dat. Af en toe een bochtje pakken is leuk, maar doe ik ook veel minder dan eerst. Weet niet of ik dat allemaal zo heel erg vind
- BX 16V MK2
Er zit nu een ZX Volcane stuur in!
Op sommige plekjes kun je zien dat het stuur gebruikt is maar over het algemeen is ie nog erg netjes. Het stuurt erg lekker en omdat het stuur nu wat dichter naar me toe zit zijn bochtjes ook prettiger te nemen. Aangezien ik vrij lang ben staat de stoel bij mij altijd maximaal naar achteren, daardoor moest ik me alleen soms wel behoorlijk uitstrekken om te sturen.
Enige nadeel is dat de richtingaanwijzer niet meer automatisch afslaat, daar moet ik erg aan wennen. Op zich ook weer niet zo erg, dat is een CX ook zo en het is toch wel de bedoeling dat er ooit eens zo 1 komt
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ziet er sportief uit. Ga je er nog mistlampen op zetten? Zou ook niet misstaan.
Dat de knipperlichten niet meer uit gaan ben je zo aan gewend. En het voordeel dat je dan niet meer hoeft te wennen in de CX
My other car is a broomstick.
- BX 16V MK2
Nee, ik vind het zonde om gaten te zagen in deze mooie voorbumper. Het is trouwens ook heerlijk sportief, de eerste bochtjes gingen naar mijn gevoel al stukken vlotter dan eerst!
Omg dit valt onder de categorie erg lelijk. Maja smaken verschillen.
Verder vind ik het zeker een mooie bx, maja doe er dan een chic stuur in. Tekentafelstuur blijft ook fantastisch.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.