1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
DS slaat af bij warme motor
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 augustus 2008 09:48 PM

nou het project afgerond is….......

link

zit ik toch nog met het volgende probleem wat zich voordoet/deed tijdens de APK: als de motor warm is slaat hij af en wil dan niet meer aanslaan. fff resumeren: doet zich metname voor bij gas, verdamper vernieuwd,(krijg ‘m dan met moeite aan de praat op benzine), bobine 1/2 jaar oud (bougiekabel geeft wel vonk af waneer de motor niet wil aanslaan), garage heeft CO teruggezet naar 1,5 (was 5), krijgt ook wel gas tijdens het niet willen starten dus….......wat else can it be Confused: kan de ontsteking verlopen tijdens warme motor om daarna weer aan te slaan als de motor afgekoeld is. Confused: vonkt ebt wellicht weg van bougiekabel naar blok als de kabels nat zijn (zal dit morgen fff controleren)
maar nu dus de vraag wat zou het nog meer kunnen zijn…. Confused

p.s. voor de rest prima om de apk positief af te ronden: als zij dus blijft lopen wordt zij goedgekeurt. Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 05 augustus 2008 09:53 PM
  [ # 1 ]

Condensator…

knuffel

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 augustus 2008 10:02 PM
  [ # 2 ]
vlietmansje schreef:

Condensator…

vervang ik morgen Wink  inclusief contactpuntjes (daar ik de huidge alleen wat heb opgeschuurt).auto staat nu in de garage wat is de contacthoek bij een bosch verdeler Confused: wphb heeft het allen over sev-marchal en ducellier…........... Sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 augustus 2008 01:39 AM
  [ # 3 ]

Je probleem doet me wat denken aan wat ik met de HY had, dus misschien heb je er wat aan.
Wat bij mij het probleem bleek te zijn waren iig dat het carburateur te warm werd waardoor het mengsel niet goed meer was, de motor ging dan stotteren en op 2 soms 3 cilinders lopen, met wat geluk en doorrijden koelde het boeltje wat waardoor ik toch weer een goed mengsel kreeg. Ook waren de pakkingen van het carburateur niet lekker meer, bij een van de 2 aansluitpunten lekte deze een beetje (alhoewel ze verder wel lekker liep als het maar niet te warm werd) Bij een DS zit de boel natuurlijk een stuk anders in elkaar. Maar misschien zit het daar in, de vonk was bij mij iig ook altijd aanwezig.

Bij mij was de oplossing iig het demonteren van het carburateur, deze helemaal schoonmaken in een benzinebadje en met perslucht droogblazen. Terugmonteren met nieuwe pakkingen en daarbij ook vloeibare pakking. En daarnaast een luchtslang plaatsen zodat er koelere lucht van voren aangezogen kon worden langs de radiateur.

Bij mij overigens kwamen de problemen van het afslaan met warme motor uitsluitend wanneer ik bijvoorbeeld in een file stond, of lang bij een stoplicht moest wachten. Prettig is dan weer wel dat bij de HY de motorkap tussen de stoelen zit en er erg gemakkelijk een natte handdoek om het carburateur gewikkeld kon worden om het zooitje wat sneller koel te krijgen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 augustus 2008 02:06 AM
  [ # 4 ]
citroen23 schreef:
vlietmansje schreef:

Condensator…

vervang ik morgen Wink  inclusief contactpuntjes (daar ik de huidge alleen wat heb opgeschuurt).auto staat nu in de garage wat is de contacthoek bij een bosch verdeler Confused: wphb heeft het allen over sev-marchal en ducellier…........... Sad

Bosch verdeler is toch alleen voor de injectiemodellen?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 augustus 2008 04:22 AM
  [ # 5 ]
jantje1948 schreef:
citroen23 schreef:
vlietmansje schreef:

Condensator…

vervang ik morgen Wink  inclusief contactpuntjes (daar ik de huidge alleen wat heb opgeschuurt).auto staat nu in de garage wat is de contacthoek bij een bosch verdeler Confused: wphb heeft het allen over sev-marchal en ducellier…........... Sad

Bosch verdeler is toch alleen voor de injectiemodellen?

zit geen cassette in alla injectie….dus het zou moeten kunnen.
wagen heeft er ook een aantal jaren goed op gereden.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 augustus 2008 04:35 AM
  [ # 6 ]

Jij hebt natuurlijk injectie he Surprisedops:

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 06 augustus 2008 10:37 AM
  [ # 7 ]

Terugmonteren met nieuwe pakkingen en daarbij ook vloeibare pakking.

Is dat niet wat link bij de carburateur?
Ik heb gelezen dat je dat juist nooit moet doen omdat dit soort pakking niet tegen benzine kan en je het risico loopt dat er daardoor stukjes je motor ingezogen kunnen worden.

Jeroen

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 augustus 2008 10:59 AM
  [ # 8 ]
Mechuccio schreef:

Jij hebt natuurlijk injectie he Surprisedops:

maar ook een DS 23 carburateur…...... Surprisedops: en daar zit het probleem.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Tedje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 06 augustus 2008 12:12 PM
  [ # 9 ]

Als je een handgeschakelde auto hebt , zou je eens kunnen proberen of ze start als je haar aantrekt of duwt.
Als ze dan wel wil starten, ligt het aan de startmotor , die soms tijdens het starten te veel stroom nodig heeft zodat er niets over blijft voor de bougies. Maw.  het feit dat de startmotor draait en de motor meeneemt, wil bij oude (sorry) auto,s niet altijd alles zeggen.

Succes

Tedje

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 augustus 2008 12:29 PM
  [ # 10 ]

Blijven de vervroegings gewichtjes hangen?

CO is ook een goeie. Dat was bij mij het probleem.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 augustus 2008 12:54 PM
  [ # 11 ]
Tedje schreef:

Als je een handgeschakelde auto hebt , zou je eens kunnen proberen of ze start als je haar aantrekt of duwt.
Als ze dan wel wil starten, ligt het aan de startmotor , die soms tijdens het starten te veel stroom nodig heeft zodat er niets over blijft voor de bougies. Maw.  het feit dat de startmotor draait en de motor meeneemt, wil bij oude (sorry) auto,s niet altijd alles zeggen.

Succes

Tedje

1/2 automaat Wink en slaat af als de motor warm is cq draait.
startmotor kan dus uitgesloten worden.

bogaard77 schreef:

Blijven de vervroegings gewichtjes hangen?
.

ga ik fff controleren Wink CO is afgesteld.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 06 augustus 2008 01:39 PM
  [ # 12 ]

Hebben ze het co gemeten toen de DS op benzine liep ?

Snap zowiezo niet dat ze het co meten (hoeft van voor een bepaald bouwjaar niet) , op gas zal het co veel lager moeten zijn Idea

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 augustus 2008 02:08 PM
  [ # 13 ]
benjamin schreef:

Hebben ze het co gemeten toen de DS op benzine liep ?

Snap zowiezo niet dat ze het co meten (hoeft van voor een bepaald bouwjaar niet) , op gas zal het co veel lager moeten zijn Idea

blijkbaar 1,5% of lager en t/m 73” is er inderdaad geen eis…
gaat er mij om als ie maar BLIJFT lopen Laughing

 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 augustus 2008 02:34 PM
  [ # 14 ]
toniclight schreef:

Terugmonteren met nieuwe pakkingen en daarbij ook vloeibare pakking.

Is dat niet wat link bij de carburateur?
Ik heb gelezen dat je dat juist nooit moet doen omdat dit soort pakking niet tegen benzine kan en je het risico loopt dat er daardoor stukjes je motor ingezogen kunnen worden.

Jeroen

Ik denk dat zolang je niet overdrijft het niet zoveel uit hoeft te maken, bij de HY zitten 3 pakkingen tussen het carb en het spruitstuk, 1 dikke, en aan beide zijden van die dikke een dunne metalen. Tussen al die pakkingen is een klein beetje vloeibaar gesmeerd om het extra luchtdicht te maken. Als je een pakking wilt gaan vervangen met vloeibaar zal dat inderdaad een minder idee zijn. Maar goed, dit is ook mijn eerste ervaring met een carbmobiel dus moet ook alles nog leren Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 06 augustus 2008 02:45 PM
  [ # 15 ]

Toen ik mijn DS terug reed uit Frankrijk
zie  
en we voor Antwerpen in de file terecht kwamen sloeg mijn dame af .
Ze wilde op dat moment niet meer starten .
Gelukkig was ik met twee sleutelvrienden onder weg en die meldde ooh dat is de bobine die is te warm .
Dus de dame op de vluchtstrook en de motorkap open .
Ff wachten ( een minuut op tien ) en toen starte ze weer !
Misschien heb je hier iets aan .

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook