Heb laatst mijn Dsuper5 voor het eerst op de brug gehad.
Jammer….Verkopers kan je ook nooit vertrouwen
Het was net een koekje!!. Nu zit ik dus met een dillema: Of een ander hard chassis zien te ritselen en de hele mikmak over zetten of nog een keer de bodem door de apk slepen. Ben bang dat als we het anderhalve vat tectiel weggeschraapt hebben we een gaten kaas over houden .
Dus mijn vraag: Weet iemand nog een hard chassis van een Citroen Dsuper5 uit 1974 te vinden of zeggen we slepen hem nog een keer door de APK en er een jaar mee rijden oppoetsen en verkopen??
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Chassis
DS-lover schreef:.....of zeggen we slepen hem nog een keer door de APK en er een jaar mee rijden oppoetsen en verkopen??
Om over een paar maanden hier een topic te vinden met iets van gelijke strekking als;
DS-lover schreef:Jammer….Verkopers kan je ook nooit vertrouwen
Zo’n idee zou niet in je op moeten komen….
Neem gewoon je verlies en bedenk dat je misschien wel te naief bent geweest door geen kenner mee te nemen, wat wel overal wordt aangeraden. Maar ga niet proberen je centen terug te “verdienen” door een ander er in te laten stinken.
Re: Chassis
DS-lover schreef:Heb laatst mijn Dsuper5 voor het eerst op de brug gehad.
Jammer….Verkopers kan je ook nooit vertrouwen
Het was net een koekje!!. Nu zit ik dus met een dillema: Of een ander hard chassis zien te ritselen en de hele mikmak over zetten of nog een keer de bodem door de apk slepen. Ben bang dat als we het anderhalve vat tectiel weggeschraapt hebben we een gaten kaas over houden .Dus mijn vraag: Weet iemand nog een hard chassis van een Citroen Dsuper5 uit 1974 te vinden of zeggen we slepen hem nog een keer door de APK en er een jaar mee rijden oppoetsen en verkopen??
Dat is goed waardeloos man , maar hoe slecht is het ding eigenlijk echt
Wil met alle plezier van het weekend even komen kijken hoe slecht je DS echt is hoor
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Lastig te repareren is eigenlijk alleen de bevestiging van de achterste veerbollen/draagarmen.
Het 9-compartimentenbox is eenvoudiger te fixen, maar kost wel tijd om het goed te doen.
Andere reparaties zijn simpeler wegens de verkrijgbaarheid van losse delen.
Alles van horen zeggen en lezen op dit forum…
Ben zelf een DS aan het demonteren, kun je ook gebruiken (als donor, denk ik, deze wagen heeft verrotte dakrand)
Gaat binnenkort voor oud-ijzer-prijs weg ops:, zit wel kenteken met LPG bij trouwens.
vlietmansje schreef:Lastig te repareren is eigenlijk alleen de bevestiging van de achterste veerbollen/draagarmen.
Het 9-compartimentenbox is eenvoudiger te fixen, maar kost wel tijd om het goed te doen.
Andere reparaties zijn simpeler wegens de verkrijgbaarheid van losse delen.Alles van horen zeggen en lezen op dit forum…
Ben zelf een DS aan het demonteren, kun je ook gebruiken (als donor, denk ik, deze wagen heeft verrotte dakrand)
Gaat binnenkort voor oud-ijzer-prijs weg ops:, zit wel kenteken met LPG bij trouwens.
In principe is alles te fixen wat de roestkevers betreft , echte verwennerij is het ” reepje ” plaat achter de benzine tank , tenminste dat vind ik dan
Er wordt wel vaker geroepen dat een DS helemaal verrot is , hoewel het vaak best meevalt , van andere DSen wordt weer gezegd dat hij zo hard is , en dat valt dan vaak weer tegen
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
In preciepe was ik niet van plan er iemand in te laten stinken. Ik heb toch niet gezegd dat ik hem met APK wil verkopen? Er zitten nieuwe deurbakken enzo in. Er zijn altijd mensen die die dingen wel kunnen gebruiken…...
En idd. Ik ben te naief geweest om geen kenner mee te nemen.
Bedankt voor je aanbod Benjamin maar ik ga vrijdag op vakantie
En vlietmansje: Is die DS die je aan het demonteren bent hard van onder en de bodemplaten ect.? En is dat het zelfde type?
Alvast bedankt iig
Proud owner of a 71’ Citroen DS
DS-lover schreef:In preciepe was ik niet van plan er iemand in te laten stinken. Ik heb toch niet gezegd dat ik hem met APK wil verkopen? Er zitten nieuwe deurbakken enzo in. Er zijn altijd mensen die die dingen wel kunnen gebruiken…...
En idd. Ik ben te naief geweest om geen kenner mee te nemen.
Bedankt voor je aanbod Benjamin maar ik ga vrijdag op vakantie
En vlietmansje: Is die DS die je aan het demonteren bent hard van onder en de bodemplaten ect.? En is dat het zelfde type?
Alvast bedankt iig
Als je de auto wilt verkopen moet je me maar eens bellen , je hebt mijn nummer als het goed is , als je wil kan ik ook na je vakantie wel even kijken hoor , kijken kost niks
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Prima, na de vakantie is goed
Werp je ervaren blik er maar eens over heen
Ik bel nog wel een keertje oke?
Proud owner of a 71’ Citroen DS
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
DS-lover schreef:In preciepe was ik niet van plan er iemand in te laten stinken. Ik heb toch niet gezegd dat ik hem met APK wil verkopen? Er zitten nieuwe deurbakken enzo in. Er zijn altijd mensen die die dingen wel kunnen gebruiken…...
En idd. Ik ben te naief geweest om geen kenner mee te nemen.
OK, akkoord! Hoe dan ook, het blijft lullig… Je bent nummer eh…. nou ja, de veelste op het forum!
Inmiddels weet ik dat een goede ID/DS niet voor weinig te koop is. Ook heb ik in de korte tijd dat ik zelf eigenaar ben van een ID al geleerd, door veel te lezen hier en van anderen gezien, dat wanneer je ID/DS ergens goed rot is, zij dat overal is.
Roest is namelijk niet selectief. Is zij van onderen rot, dan is ze dat van boven ook. Je kan alleen tegenkomen dat je dame al een stuk hersteld is door de vorige eigenaar.
Maar wat ik ook al geleerd heb in die korte tijd is dat alles te repareren is. Het kost wat tijd en geld, maar alles is te doen. Wat het waard is moet je zelf beslissen. Ik heb al meer in mijn ID gestoken dan dat zij op dit moment waard is. Maar dat is mijn beslissing geweest.
De waarde die mijn ID voor mij heeft is veel meer dan de echte waarde. Ik geniet van het sleutelen, het opknappen en vooral het rijden.
Dus wat ik eigenlijk zeggen wil. Alles is te repareren alleen er zit een prijskaartje aan. Of je dat er voor over hebt kan je alleen zelf beslissen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Het slopertje is aan de onderzijde best goed, wel is er door eerdere eigenaar(s) stukje ingelast in de hoeken van de benzinetank en de C-stijlen onder de hoedenplank. En zoals gezegd de dakrand is slecht, goed te zien nu het dak eruit ligt.
Uit mijn hoofd is het een 72er DSpecial op LPG (ingevoerd, kenteken DH-PJ-xx of zoiets, dus gele platen verplicht!).
De draagarmen blijven er op zitten als je hem hebben wil, anders haal ik die er nog wel af, ok?
Is trouwens ook makkelijk met transport.
Wolfman schreef:Inmiddels weet ik dat een goede ID/DS niet voor weinig te koop is. Ook heb ik in de korte tijd dat ik zelf eigenaar ben van een ID al geleerd, door veel te lezen hier en van anderen gezien, dat wanneer je ID/DS ergens goed rot is, zij dat overal is.
Roest is namelijk niet selectief. Is zij van onderen rot, dan is ze dat van boven ook. Je kan alleen tegenkomen dat je dame al een stuk hersteld is door de vorige eigenaar.
Maar wat ik ook al geleerd heb in die korte tijd is dat alles te repareren is. Het kost wat tijd en geld, maar alles is te doen. Wat het waard is moet je zelf beslissen. Ik heb al meer in mijn ID gestoken dan dat zij op dit moment waard is. Maar dat is mijn beslissing geweest.
De waarde die mijn ID voor mij heeft is veel meer dan de echte waarde. Ik geniet van het sleutelen, het opknappen en vooral het rijden.Dus wat ik eigenlijk zeggen wil. Alles is te repareren alleen er zit een prijskaartje aan. Of je dat er voor over hebt kan je alleen zelf beslissen.
Het is natuurlijk niet zo dat als een DS van onderen rot is dat die van boven dan ook rot is en vice versa trouwens ook niet
Ik rijdt zelf in een IDtjuh van ‘68 en geloof me , daar wil je hond nog niet tegen aan pissen zo rot is dat ding (rijdt ik wel gewoon 100.000 per jaar mee) , onderbakken zitten er niet eens meer onder en ook de voor en achter schermen hebben flink van de roestkevers te lijden gehad , maar wat de bodem betreft ben ik zelden een betere tegengekomen , nooit aan gelast (en nee dat was ook niet nodig) en geen roestplekkie te zien
Het ouwe lijk is net weer voor 2 jaar gekeurd
Dus er is geen peil op te trekken bij een DS wat roest betreft
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Bij mij was ook op vreemde wijze de bijrijderskant veel verrotter dan de bestuurderskant.
Als de wagen bevalt zou ik er idd eens een kenner naar laten kijken/inventariseren. Voor de APK mag er best wel wat aangeroest zijn voordat het afkeur is. Je kunt er voor kiezen om een gehele restauratie uit te stellen door gedeeltes te dubbelen voor de apk. Dit kan zo maar weer 4 jaar leven van je wagen rekken.
Omdat onze wagens allemaal op soortgelijke wijze wegrotten is er ook het betrekkelijke voordeel dat er veel reparatie plaatwerk te koop is voor aardige prijzen.
Succes met de wagen!
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Kant van de passagier=kant van de goot! Dus het is niet zo vreemd dat ze daar het eerst en het hevigst gaan roesten.
BEsuper schreef:Kant van de passagier=kant van de goot! Dus het is niet zo vreemd dat ze daar het eerst en het hevigst gaan roesten.
Lijkt me logischer dat een auto aan de linkerkant het eerst roest , auto staat meestal aan de rechterzijde van de weg geparkeerd en heeft dus te maken met opspattend water , sneeuw , pekel en meer troep van de langs rijdende auto’s
Kortom , er is dus geen peil op te trekken met de roestkevers
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
BEsuper schreef:Kant van de passagier=kant van de goot! Dus het is niet zo vreemd dat ze daar het eerst en het hevigst gaan roesten.
Auto staat aan de R kant geparkeerd, weg is vaak bol dus de Re kant staat lager. Water loopt dan dus naar Re en daar gaat het het eerste roesten
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper