Vandaag tussen de buien door gaan tanken en bandjes oppompen..
tijdens het oppompen motor uitgezet, waardoor de ventilator hard gaat draaien, nu rook ik een ontzettend zoute lucht (lees koelvloeistof lucht) Is dit normaal? Keek ook even onder de klep en zag op de doorvoerslang die vanaf de koelvloeistof loopt zitten enkele “verse” druppels.
slecht weer enzo zoals vele hebben gemerkt.. ook flinke plassen niet kunnen ontwijken. nu kom ik thuis en zet ik mijn auto aan de kant, even snel een blik onder de klep…
Nu komt er rook (stoom) van mijn radiator, draait de ventilator niet, en is de motor “redelijk” warm.. zo warm eigenlijk dat normaal de ventilator gaat draaien…
iemand enig idee? Owja, nadat ik 2 of 3 flinke plassen heb gehad, begon mijn auto ook te “piepen” bij iets harder wegtrekken, leek erop dat een riem oid niet goed mee ging…
ik zou zeggen… met die buien van vandaag weet je het nooit…
die stoom kan ook van de regen nog komen. of van een plas waar je nog bent doorgereden voordat je thuis kwam. water verdampt niet zomaar!
piepende snaar na door een plas gereden te zijn zou ik me ook niet echt heeel veel zorgen over maken. pas alstie piept bij +30 graden en zonnig dan istie te slap en moet ie of vervangen of gesteld worden!
en wat voor jou warm is, hoeft voor de sensoren die de ventilator aanstuurt niet perse de temperatuur te zijn die de fan motor laat draaien.
ik zou morgen na een ‘droge’ rit nog ff eens een keer kijken onder je kap.
waarschijnlijk is er niets aan de hand.
maar ik zou voor de zekerheid morgen ochtend onder je auto kijken, en je nivo van je koelvloeistof!!!!!
voorkomen is beter als genezen!
Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Danoontjepower schreef:maar ik zou voor de zekerheid morgen ochtend onder je auto kijken, en je nivo van je koelvloeistof!!!!!
Eerst je KVS-peil checken!!! Dat had je eigenlijk gelijk moeten doen. Als het erg genoeg lekt, kan het zijn dat je blok te heer wordt. En ik denk niet dat je zit te wachten op de gevolgen daarvan….
Persoonlijk was ik na het ruiken van KVS gelijk op onderzoek uitgegaan, dan maar een nat pak. Het is toch lullig als je je koppakking kapot blaast door een lek slangetje….
daar heb je gelijk in patje. Zal zometeen eens me kvs checken, en kijken of ik nog ergens verse druppels die liggen….
als de kvs op pijl is zal ik ff een paar KM’s op de snelweg knallen, kijken of de ventilator daarna ook nog aan gaat (normaal gesproken wel..)
vandaag bij de dealer geweest voor het kvs, hij was vannochtend toen ik checkte half vol, in tegenstelling tot een week of 2 3 terug.. toen was ie nog vol.
Dealer heeft nu weer gevuld, en moet het even aankijken.
typisch dat ie dan niet eventjes afperst….
zoveel werk is dat nou ook weer niet.
moet maandag zowiezo naar de garage om mijn bumpers te laten spuiten, dus dan zullen we zien wat er gebeurt