2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
DS slaat af bij warme motor
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 augustus 2008 08:33 PM
  [ # 16 ]

probleem opgelost.  Very Happy bij warme motor worden (bij mijn DS) de orginele bougiekabels zo warm dat ze doorzakken. daardoor kwamen 3 van de 5 zo dicht bij het metaal dat daar daar de vonken oversprongen met als gevolg dat de vonk aan het eind (bougie) veel te zwak was om het mengsel te ontbranden. vervolgens bij de betere automaterialen zaak bougie kabels (van 2008 kwaliteit) bijgezocht. zinsdien bijft zij lopen zolang ik het wil cq verlang cq eis Laughing

mis(te) bij die orginele set ook de afsluitdopjes Evil or Very Mad gelukkig behoort dat nu ook tot het verleden Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 augustus 2008 12:24 AM
  [ # 17 ]

nu last van backfire (op gas)............ Sad ook op benzine houd zij in.
fff alles op een rijtje gezet en gecontroleerd:
verdeler 4254C dus grafiek C12 .....contacthoek gemeten op 58 graden dus perfect (mag 57 +/- 2 graden zijn) . vooronsteking 10 graden bij 1500 toeren is ook perfect volgens de grafiek en 13 graden bij 2000 dus dat is ook goed. bougies schoon/wit dus ook goed
het enige wat ik nog kan bedenken is de klepspeling: deze heb ik afgesteld op benzine maten ofterwel 0.20 om 0.15. ga deze morgen fff ruimer zetten 0.25 en 0.20. iemand nog suggeties wat het nog meer kan zijn.  Confused
Oh ja, ook contactpuntjes,bobine,condensator,bougiekabels zijn afgelopen maanden al eens vervangen. Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 augustus 2008 05:31 PM
  [ # 18 ]

eest benzine inderdaad maar eens goed zetten !! nadat ik het forum eens heb doorgesnuffeld over het afstellen van een DS (op LPG).

Dus…....wat kan nog de rede wezen dat ze inhoud op benzine terwijl (volgens mij) de ontsteking goed staat (zie vorige bericht) en de kleppen op de “benzine stand” staan 0.15 resp. 0.20…............ Confused

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 10 augustus 2008 08:29 PM
  [ # 19 ]

wat bedoel je met inhouden.


misschien is je filtertje vlak voor de carb. verstopt. of heb je last van valse lucht..

.komma

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 augustus 2008 10:26 PM
  [ # 20 ]

inhouden: gas geven waarna de auto (te langzaam) op gang komt.

dat koper kleurig filtertje heb ik zo’n 10 jaar geleden al eens verwijderd….. Surprisedops:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 10 augustus 2008 10:29 PM
  [ # 21 ]

beetje off-topic, maar zag net je foto wat een pracht DS!, wat voor opendak zit erin?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 10 augustus 2008 10:44 PM
  [ # 22 ]
lupolo schreef:

beetje off-topic, maar zag net je foto wat een pracht DS!, wat voor opendak zit erin?

orgineel elektrisch schuifdak….deed mede het taxatie bedrag stijgen Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 11 augustus 2008 10:55 AM
  [ # 23 ]
citroen23 schreef:
lupolo schreef:

beetje off-topic, maar zag net je foto wat een pracht DS!, wat voor opendak zit erin?

orgineel elektrisch schuifdak….deed mede het taxatie bedrag stijgen Cool

Oke dat is inderdaad mooi meegenomen !, ik heb ze nog nooit gezien ..

ben van plan om straks misschien zo’n Twingo-dak in te bouwen, maar hoop op het najaars-evenement wat inspiratie op te doen ..

maar nu laat ik de topic weer voor wat het topic was .. haha

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 augustus 2008 01:10 PM
  [ # 24 ]

Verstopte sproeiers? Je hebt dat filtertje echt wel nodig!

Te laag vlotter niveau? Kapotte acceleratie sproeier?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 11 augustus 2008 02:06 PM
  [ # 25 ]

t is toch een injectie?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10342
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 augustus 2008 01:56 AM
  [ # 26 ]

Je zei dat de bobine 1/2 jaar oud was. Is die van het goede type? Dus met voorschakelweerstand? Anders wordt de bobine te warm en doet hij het niet goed meer.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 augustus 2008 08:47 PM
  [ # 27 ]
bogaard77 schreef:

Verstopte sproeiers? Je hebt dat filtertje echt wel nodig! Te laag vlotter niveau? Kapotte acceleratie sproeier?

zal inderdaad een kijken naar vloterniveau cq acceleratiepomp

M'thijs schreef:

t is toch een injectie?

die van mij is een injectie Cool gaat nu over een 23 carburateur…..

jantje1948 schreef:

Je zei dat de bobine 1/2 jaar oud was. Is die van het goede type? Dus met voorschakelweerstand? Anders wordt de bobine te warm en doet hij het niet goed meer.

is een bobine met voorschakelweerstand.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 augustus 2008 10:56 PM
  [ # 28 ]

had ook last van backfire zowel op gas als benzine…........inmiddels gevonden: contactpuntjes van de verdeler bleken enigzins contact
(13.5 K ohm) met de massa te maken. kwam door het oh zo bekende isolatie “sokje” waar een boutje doorheen gaat waar ook de draad van de toerenteller en bobine op aangesloten worden. nu zelf iets betere isolatie in elkaar geflanst en de wagen trekt weer als een lier. inhouden nu ook verdwenen Very Happy

nu nog wel fff de koppeling (1/2 automaat) afstellen wat deze verloopt naarmate de motor warmer wordt Confused zal eerst maar eens de basis afstelling doornemen en zien wat ie dan doet. iemand nog idee waardoor dit schakelen wijzigt naarmate de motor warmer wordt Confused: gaat meer slippen bij warmer worden van de motor Exclamation koppelingsplaat is nog steeds de oude daar deze ook goed was voor de revisie van de motor.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7315
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 september 2008 09:34 PM
  [ # 29 ]

He bah,.......houd ze toch nog in op gas bij warme motor. Op benzine rijd/reageert ze prima zowel bij koude als warme motor Very Happy. Maar dat inhouden op gas (dus stotend een enkele keer afslaan bij optrekken)
bij warme motor…..wat kan dat nog zijn Confused: Opmerking: zit een nieuwe verdamper in en bij koude/lauwe motor werkt alles prima.
hoofdmengschroef gas in of uitdraaien maakt geen verschil Exclamation

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 27 september 2008 11:51 PM
  [ # 30 ]

Geen gammele aansluitingen van je schakelaar naar relais (gasafsluiters) of benzineklep?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook