Totaal aantal Berichten: 268
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Ik zwerf hier al wat langer rond, maar dan vooral in de C5 en C4Picasso hoekjes. Maar ik heb nu besloten een lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan: een echte XM! Toen de XM op de markt kwam was ik 17 of 18 en de auto heeft een onuitwisbare indruk achter gelaten. In die tijd heb ik ook eens met iemand meegereden en toen wist ik het al HP is het gewoon, en de XM is een vreselijk mooie auto!
Vandaag een proefritje gemaakt in een Exclusive V6. Viel een beetje tegen. Airco was leeg (moet omgebouwd worden als die weer moet gaan werken), wel erg veel olie om het blok (vooral linksvoor), vrij veel roest op één van de veerschotels, natte kofferbak, wel erg heftig tikkende hydroliekpomp, kapotte oiletempmeter, defect (of doorgeknipt?) lampje motormanagement, moelijk sluitende ruit rechts voor , bij het terugschakelen schokte de automaat flink en bij het stevig remmen knalde de voorbumper bijna op het wegdek (lijkt me niet de bedoeling, voor mijn gevoel dweilde de auto ook erg in de bochen, maar het kan ook zijn dat ik aan de Diravi moet wennen). Ook start de auto niet altijd lijkt een probleempje van de startonderbreker te zijn.
De wagen reed verder wel heel erg fijn. Comfort is waanzinnig goed, toch wel beter dan mijn C5 die ik net heb verkocht. Ik reed op een halfverhard landweggetje alsof het een asfalt baan was! En de V6 trok als een malle.
Ik zoek rustig verder, en heb in het geheel geen haast. Liever een half jaartje zoeken dan een auto kopen waar ik later weer spijt van heb! Ik ga morgen nog een paar auto’s bekijken. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag. Moet wel een V6 of V6.24 van type 1 zijn, lederen zetels is een pré!
Ik zal hier zo nu en dan posten over mijn vorderingen.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Heeft U deze al bekeken? http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=3265
Welkom in de wereld van de XM, dit zijn wel de XM V6 problemen die je daar opnoemt, maar alles is te fixen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
eXpelliarMus schreef:Heeft U deze al bekeken? http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=3265
Yep, maar bedankt voor het meedenken.
Ik ben alleen eerst wat dichter bij huis aan het zoeken en eerlijk gezegd in ook een iets lagere prijsklasse. Maar als ik voor 1,5-2,5K dezelfde problemen tegen blijf komen als vandaag, dan denk ik toch dat ik iets naar boven op ga schuiven. Maar voor een “auto voor de leuk” moet het ook weer niet te gek worden!
- Xsara Scootertje.
En deze? http://auto.marktplaats.nl/citroan/184470060-citroen-xm-3-0-i-v6-exclusive-aut.html?return=eJwtjU0PgjAMhv8LCdxkG3jQkcXg3bvXZaAs7CtriUbjf7czXtrnfZq2Wgr5tpIPIMVhLyuYdTbLsCAmydga0xxar/OKyWmN0AbH9IZxB8xYzFEHZgQX7YLenZ5OiWYChbHuR1H3Z0dlPP6oK4oXnCxhUUj9ZRMh3Cb4r6RiOYGnwRg2P2drKK4PitcLUYRyoGvsnb6ltCneJNVVw+cLZHg9Ug==&thumb_click=1#photo
Je moet er ook wel wat af zien te lullen natuurlijk, de prijzen zijn ook apsurd voor woorden.
eXpelliarMus schreef:En deze? http://auto.marktplaats.nl/citroan/184470060-citroen-xm-3-0-i-v6-exclusive-aut.html?return=eJwtjU0PgjAMhv8LCdxkG3jQkcXg3bvXZaAs7CtriUbjf7czXtrnfZq2Wgr5tpIPIMVhLyuYdTbLsCAmydga0xxar/OKyWmN0AbH9IZxB8xYzFEHZgQX7YLenZ5OiWYChbHuR1H3Z0dlPP6oK4oXnCxhUUj9ZRMh3Cb4r6RiOYGnwRg2P2drKK4PitcLUYRyoGvsnb6ltCneJNVVw+cLZHg9Ug==&thumb_click=1#photo
Je moet er ook wel wat af zien te lullen natuurlijk, de prijzen zijn ook apsurd voor woorden.
Staat al op het reservelijstje voor morgen. Ga eerst twee andere vergelijkbare bekijken waar de helft voor wordt gevraagd, en die ook flink minder op de teller hebben. Ik weer dat onderhoud belangrijker is dan de km-stand, maar 310 is wel een hele hoop…
De vraagprijzen zijn hier en daar inderdaad van het absurde! Voor de da me van vandaag werd 1900 gevraagd en kon na een paar minuten praten voor 1300 mee…
- Xsara Scootertje.
OOO dan komt het wel goed.
- Xsara Scootertje.
By the way, deze http://auto.marktplaats.nl/citroan/183522973-citroen-xm-3-0-v6-24-u9.html?return=eJwtjdEOgjAMRf/FBN5kG/igI4vBP1kGysLGmrVEovHf7Ywv7bmnaWu10m+vZY9anU/6gJPNbu5nItBCLAmmtYk2LwTBWsJmDcJulI4onKec7CqckqqZKYbrHoyqRzSUqm5QVXcLXIbLj9qiZMHRMxZF3F8eGPE+4n8FipUMkQfDusUpe8dxeXLcI1PCcqCt/YO/AWxG1mC6Q//5AmvcPZM=&thumb_click=1#photo is ook niet verkeerd, ik heb zelf met deze XM gereden, een grote Bigsmile wat een XM!!
- Xsara Scootertje.
Deze staat waarschijnlijk ook al op je lijstje?? http://auto.marktplaats.nl/citroan/182012587-citroen-xm-3-0-v6-exclusive-aut-u9.html?return=eJwtjd0OgjAMRt+FBO5kG3ChI4vBN1kGysL+spZINL67nfGmPd9p2mop5NtKPoIU50FWsOhs1nFFTJKxLaYltF7nDZPTGqENjukd4wmYsZijDswILtoVvbseTolmBoWx7idR9zdHZbr8qCuKF5wtYVFI/WUTIdxn+K+kYjmBp8EUdr9kayhuT4qHJ4pQDnSNfdC3lHbFm6SGavx8AWvgPZQ=&thumb_click=1#photo
Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Die V6 24v is toch van een forumlid ? Volgens mij wel een leuke auto!
Domme vragen bestaan niet.
eXpelliarMus schreef:Deze staat waarschijnlijk ook al op je lijstje?? http://auto.marktplaats.nl/citroan/182012587-citroen-xm-3-0-v6-exclusive-aut-u9.html?return=eJwtjd0OgjAMRt+FBO5kG3ChI4vBN1kGysL+spZINL67nfGmPd9p2mop5NtKPoIU50FWsOhs1nFFTJKxLaYltF7nDZPTGqENjukd4wmYsZijDswILtoVvbseTolmBoWx7idR9zdHZbr8qCuKF5wtYVFI/WUTIdxn+K+kYjmBp8EUdr9kayhuT4qHJ4pQDnSNfdC3lHbFm6SGavx8AWvgPZQ=&thumb_click=1#photo
Hebbik vandaag in gereden… Zag er op papier beter uit dan in het echt, zie eerste post in deze draad..
Die in Nimwegen haddik gemist!! Ga ik morgen meteen bellen, klink erg goed! Bedankt! Als hij idd van een forum-lid is, maakt dat het natuurlijk extra leuk…
heb hier nog een leuk xm V6-24 voor je staan laatste van het oude type ong 200.000km leer orgineel schuifdak org radio mer rds en cd wisselaar uit fabriek technisch zeer goed onderhouden. pb me maar als je meer wilt weten
eXpelliarMus schreef:By the way, deze http://auto.marktplaats.nl/citroan/183522973-citroen-xm-3-0-v6-24-u9.html?return=eJwtjdEOgjAMRf/FBN5kG/igI4vBP1kGysLGmrVEovHf7Ywv7bmnaWu10m+vZY9anU/6gJPNbu5nItBCLAmmtYk2LwTBWsJmDcJulI4onKec7CqckqqZKYbrHoyqRzSUqm5QVXcLXIbLj9qiZMHRMxZF3F8eGPE+4n8FipUMkQfDusUpe8dxeXLcI1PCcqCt/YO/AWxG1mC6Q//5AmvcPZM=&thumb_click=1#photo is ook niet verkeerd, ik heb zelf met deze XM gereden, een grote Bigsmile wat een XM!!
Thanks, Wes. Inderdaad een fijne auto.
Simmetje schreef:Die V6 24v is toch van een forumlid ? Volgens mij wel een leuke auto!
Idd. Heb al mail gehad van Beno. Voor een mede-forummer kan er waarschijnlijk ook wel een stukkie van de prijs af.
Beno schreef:
De vraagprijzen zijn hier en daar inderdaad van het absurde! Voor de da me van vandaag werd 1900 gevraagd en kon na een paar minuten praten voor 1300 mee…
mmm, als er zo makkelijk al zoveel van d eprijs af kan dan is die 1300 ws nog teveel…
Dan willen ze er wel erg graag vanaf en das bij een xm een vaag teken.
Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
gompy58 schreef:
mmm, als er zo makkelijk al zoveel van d eprijs af kan dan is die 1300 ws nog teveel…
Dan willen ze er wel erg graag vanaf en das bij een xm een vaag teken.
Mwah, ik heb vorig jaar ook 50% van de prijs afgekregen (wat in hun ogen al een matsprijs is). Ik heb ze verteld dat ik voor dat bedrag een goeie auto had verwacht en noemde een lange (voor xm begrippen standaard) lijst van gebreken op.
Ik heb voorgesteld dat ik hem ook kon laten staan en heb het hardgespeeld. Niet dat ik nou zo’n bikkel ben, maar ik vond gewoon dat dat van de prijs af moest.
Aan de andere kant zat hij met een inruiler in z’n mik, waarvan iedereen denkt/weet dat het een probleembak is, de kilometerstand hoog stond (2.1 TD), er gebreken waren en hij best wat plekjes had ... Kortom die verkoopt ie aan niemand.
Soms willen ze graag van een auto af, als er een oude dibbes was binnen gelopen hadden ze hem een luxe auto verkocht met veel opties en wat werk voor een vriendenprijsje ... En bij de buren kunnen ze die reparaties dan goed uitvoeren, of ze sturen je zelf op pad.
Het linke is dat je bij je een inruiler moeilijk kunt inschatten of hij van een liefhebber was. Een particulier die verstand van aken heeft zou hem eerder in ‘het circuitje’ verkopen denk ik.
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 478
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
(Ow ik heb nadien wel 1000€ aan onderhoud en reparaties uitgevoerd.)
.
Nu C5 tijger…
Matthijs2006 schreef:eXpelliarMus schreef:By the way, deze http://auto.marktplaats.nl/citroan/183522973-citroen-xm-3-0-v6-24-u9.html?return=eJwtjdEOgjAMRf/FBN5kG/igI4vBP1kGysLGmrVEovHf7Ywv7bmnaWu10m+vZY9anU/6gJPNbu5nItBCLAmmtYk2LwTBWsJmDcJulI4onKec7CqckqqZKYbrHoyqRzSUqm5QVXcLXIbLj9qiZMHRMxZF3F8eGPE+4n8FipUMkQfDusUpe8dxeXLcI1PCcqCt/YO/AWxG1mC6Q//5AmvcPZM=&thumb_click=1#photo is ook niet verkeerd, ik heb zelf met deze XM gereden, een grote Bigsmile wat een XM!!
Thanks, Wes. Inderdaad een fijne auto.
Simmetje schreef:Die V6 24v is toch van een forumlid ? Volgens mij wel een leuke auto!
Idd. Heb al mail gehad van Beno. Voor een mede-forummer kan er waarschijnlijk ook wel een stukkie van de prijs af.
Ik ben vorige week zaterdag in de wagen van Matthijs wezen rijden. Was erg gezellig!! Idd een gave wagen en hij reed als een speer. Er zaten echter toch wat puntjes op die me niet lekker zaten, en ik kijk nog even verder. Als ik er 1 neem wil ik een wagen die echt goed voelt. Ik heb toen ook nog twee andere wagens geprobeerd en daar zat er 1 tussen die technisch erg goed was en heel mooi onderhouden. Helaas was het een ambiance uitvoering, en ik zoek toch eigenlijk een wat luxere uitgave.
Ik ga woensdag in deze ( ) rijden. Iemand bekend mee? Schijnt al vrij lang te koop te staan. Als dat niets wordt gaan we toch maar voor de Ambiance denk ik. De eigenaar is er echt heel zuing op geweest. Het interieur is nog bijna als nieuw, de buitenkant is nog erg strak en technish heb ik er niets aan kunnen ontdekken. Ik heb de hele onderhoudshistorie sinds 1998 (90.00 km) uitgeprint meegekregen.