Berlingo(model 2008) net nieuw, heeft nu het probleem dat bij koude start er een slippend/piepend geluid onder de motorkap vandaan komt.
Men heeft al de v-snaar vervangen zonder resultaat.
Het vreemde is dat wanneer de motor op temperatuur is het geluid is verdwenen.
Iemand een idee :
TheNewBerlingo
piepend slipend geluid bij koude motor
Ik zou met een nieuwe Berlingo gewoon terug gaan naar de garage, net zolang totdat het goed gerepareerd is. En vooral niet zelf aan sleutelen anders krijg je misschien problemen met de garantie.
Helaas kan ik voor het symptoon ook alleen maar de V-snaar bedenken. Of heel misschien de spanrol?
Totaal aantal Berichten: 3197
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Kijk eens al je hem ” koud” laat starten of de spanrol hevig over en weer springt .
Dan is het de veer achter de spanrol die niet genoeg drukt .
Bij mijn XM’s heb ik dat al verschillende keren gehad , natuurlijk wel pas na vele jaren trouwe dienst .
Dan was de oog van de veer uitgelopen , dus gewone sleet .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Heeeey dit probleem heb ik ook met mijn nieuwe Berlingo (1.6 16V 110 PK) Bij de eerste controle beurt wordt de multiriem ook vervangen, maar heeft dus geen nut.
Wat ik ook nog heb is een druklager dat herrie maakt. Ratelend geluid bij stationair, schaaf geluid bij langzaam rijden (10 km./H)
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Mijn auto heeft ook last van een dergelijk probleem, bij mij is het de gevlochten pakking op het uitlaatspruitstuk, als de motor warm is, dan is het weg.
De Berlingo staat bij de Dealer. Ze gaan er morgen naar kijken en luisteren natuurlijk . Hopelijk komen ze tot oplossing.
Die van is ook een 1.6 16V 110PK .
TheNewBerlingo
Laat even weten als er een oplossing gevonden is.
Het probleem is opgelost.
Het probleem zat in een van de poelies waar de v snaar overheen loopt. Deze is vervangen geen gepiep meer.
TheNewBerlingo
Welke poelie?
Als u niet weet welke wil ik graag de gegevens van de dealer, kan mijn garage even bellen.
Alvast bedankt.
Beste Berlingo2.0HDi
Ik de gegevens van mijn garage in een prive bericht gezet.
TheNewBerlingo
En Berlingo2.0HDi al voorderingen met de nieuwe Berlingo?
TheNewBerlingo
Totaal aantal Berichten: 40
- (Grand) C4 Picasso C4P 130pk
- C4 (2004-heden) Cactus 110
piepend geluid
TheNewBerlingo schreef:Beste Berlingo2.0HDi
Ik de gegevens van mijn garage in een prive bericht gezet.
Mijn nieuwe berlingo piept ook.tussenrol is vervangen,geluid is nu iets minder,maar is er nog steeds.Wagen trilt ook tussen 85 en ca.100 km per uur.Alles gebalanceerd maar niets helpt.Probleem bekend bij iemand ??
piepend slipend geluid bij koude motor
citrober schreef:Wagen trilt ook tussen 85 en ca.100 km per uur.Alles gebalanceerd maar niets helpt.Probleem bekend bij iemand ??
Lijkt mij toch echt als een banden probleem… Probeer eens een andere banden-zaak. Misschien zien hun wel een oplossing…
Wat je zelf kunt doen; kijken of je banden niet te veel “kammen”. Of de banden van voor naar achter leggen… Eventueel kruislings wissellen als er geen rotatie/draai-richting op staat. S6.
bedankt.is inderdaad bandprobleem.een band heeft teveel hoogteslag.vervangen door reservewiel,nu is de trilling eruit.
is er al een goede oplossing voor dit irritante geluid????bij mijn berlingo is de tussenrol(looprol)vervangen en is het geluid iets minder maar nog lang niet weg.bijzonder vervelend.