Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
eviltwin schreef:Dat jij toevallig iets gezien hebt bij de CT zegt niks, ik ken hier ook bedrijven die de APK schriftelijk afdoen en de boel flessen.
Laat dat toevallig iets gezien hebben nou maar weg: in m’n Franse anwb tijd heb ik meer dan genoeg “gezien”.....
De Fransen hebben slechts 60 punten waarop een auto afgekeurd kan worden, tegen 120 punten waarop de auto gecontroleerd moet worden. De auto’s moeten door een “onafhankelijk” keuring station gekeurd worden, maar dat dat gerund word door de neef van de lokale renaultgarage maakt dan weer geen hol uit. Onafhankelijk? Yeah right….
Ze schrijven enkel op wat er mis is met een auto en melden em vervolgens af. Klaar. Ik heb auto’s gezien met lekke uitlaten, rotte kokersbalken, gare wiellagers, compleet verrotte adals, enz enz… maar mét verse CT. Streng? ‘t zijn jouw woorden Het gemiddelde CT station heeft niet eens een hefbrug…..
Wat afkeuringen betreft: Fransen brengen hun auto naar de CT, laten hem bekijken, afkeuren en brengen em vervolgens weg voor reparatie. Na herstel gaan ze weer naar de CT, en die meld em dan af als goedgekeurd. Als NL-garages dat zo zouden doen krijgen we ook een goed beeld van welke auto welke gebreken vertoont. Maar helaas, de NL-garages melden een auto zeer zelden als afgekeurd af. Dat doen ze alleen als een klant de auto zonder verdere reparaties ophaald…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kern van Eviltwins punt was wel dat de fransen een veel duidelijker overzicht hebben van de gebreken die nav apk/ct naar voren komen. Misschien dat de trem streng een onhandige woordkeuze is, maar dan nog doet het niks af aan de essentie van het eerdere betoog.
Bij mijn GS zat indertijd ook een CT rapport met allemaal “gebreken” die wel gerapporteerd waren maar geen afkeur waren. Bij de RDW keuring en ook bij de recente APK keuring was dat allemaal geen probleem (niet eens een adviespunt).
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Re: aha, een BMW kenner zie ik.
tja ik kan alleen maar zeggen dat de bmw 320 touring echt wel meevalt op vlak van afgemene staat.. nu nieuwe c5 mag er volgens mij wel naast staan hoor…
En de c6 prachtige wagen maar in 2.2 diesel met 163pk is hij mij iets te sloom…
ps mij moet je niet overtuigen hoor ben citroënist en blijf het
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: aha, een BMW kenner zie ik.
Ik heb destijds testgereden met een BMW 1, en mijn vader heeft eens een dag een BMW 320d meegekregen als vervangwagen.
En mijn vader was ook niet zo tevreden over de auto, (zal mss aan de leeftijd liggen) maar de punten die CTIDK aangeeft herkende hij ook.
Hij hekelde zich ook rot aan het onrustige weggedrag op snelweg, slechte weggedrag en comfort op slechte wegen. En ook aan de rampzalige stabiliteit in nat weer.
Het comfort was zeker niet beter dan mijn C4P, ik denk zelfs eerder slechter. Zeker als de snelheid de hoogte in gaat.
Ook de afwerking was matig voor de zogenaamde duitse kwaliteit.
Maar hoe dan ook een droom van een motor en automaat. Snel, zacht, stil, krachtig, zuinig, ...
Maar je kan een bmw moeilijk vergelijken met een citroen het zijn 2 totaal verschillende autos.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heren, hierbij het vriendelijk verzoek om NORMAAL te quoten, anders gaat écht de bezem door dit topic. Wij vertrouwen op uw medewerking!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Begin dan al maar met de dubbelpost van bxsport te verwijderen.Dan is er weer meer plaats voor nieuws, betreffende de C6-3.0 HDI,zodra dit beschikbaar is
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De bewuste quotes hebben we verwijderd. Commentaar hierop mag via de pb.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Is niet nodig,je hebt gedaan wat moest.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Wat ik eerder had gemeld over de 3.0 V6HDI is eindelijk bevestigd .
Van mij mag die er zo snel mogelijk komen in de C5 als C6
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
houd het nieuws in de gaten rondom de peug RC puntje puntje puntje want daarvoor is een hybride aandrijflijn van 300pk aangekondigd.
het schijnt trouwens dat er ook een raceauto concept van Citroën in Parijs staat, maar als dat bijv de C5DTM is dan zit er vast geen HDi in.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik mag hopen dat in die DTM een dikke V8 zit
Mogen ze meteen de straat versie in de C6 hangen
Komt deze 3.0 HDI ook in de C5? En waar kan ik het bewijs vinden dat deze 3.0 geintroduceerd wordt? Ik ben van plan een nieuwe auto te kopen en mijn voorkeur gaat uit naar een C5 met V6 diesel. Maar gezien de verhoogde slurptax in 2009 worden de extra kosten voor de 2.7 wel erg hoog.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
mbeis schreef:Komt deze 3.0 HDI ook in de C5? En waar kan ik het bewijs vinden dat deze 3.0 geintroduceerd wordt? Ik ben van plan een nieuwe auto te kopen en mijn voorkeur gaat uit naar een C5 met V6 diesel. Maar gezien de verhoogde slurptax in 2009 worden de extra kosten voor de 2.7 wel erg hoog.
Bij de AutoVisie hebben ze een nieuwe C5 2.7hdi duurtester. Afgelopen week hebben ze daar weer een verhaaltje over geschreven, en wel het volgende (samengevat)
2008 (eind van het jaar)
1.6hdi met startstop, zeg maar een bluemotion maar dan van Citroen en heet DPFS en stoot slechts 140gram/km uit aan CO2
2009
3.0hdi volgend jaar
2.0hdi 163pk komt ook
2010
2.2hdi vernieuwd
1.6vti in de c5
1.6thp ook in de c5
easternnl schreef:1.6hdi met startstop, zeg maar een bluemotion maar dan van Citroen en heet DPFS en stoot slechts 140gram/km uit aan CO2
iets met klok en klepel…DPFS staat voor Diesel particulate filter system (aka FaP) en levert dat Citroën al sinds 2000. Met CO_2 heeft dat ding niks te maken, alleen met PM10.
Het zit in principe standaard op alle Diesels voor de C4, C5 en C6. Alleen de 1.4HDi is nog zonder leverbaar (C1,C2,C3)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
De C1 HDi bestaat allang niet meer in Nederland en bij de C2 HDi is de 1.4 vervangen door de 1.6.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.