Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Hebben jullie het item over de BX gelezen in de autokampioen?
nummer 16 blz 62 .
Is duidelijk niet erg objectief geschreven, en daar heb ik zo een hekel aan..
Een auto die 14 jaar geleden voor het laatst geproduceerd werd verdient wel wat ruggesteun van ons.
stuur je reactie aan autokampioen, die van mij ligt er al.
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Of een scan, of zelfs gewoon een foto? Eventueel mag je het wel mailen, dan zet ik het voor je online.
Foutje denk ik, bij deze verplaatst naar BX.
ANW-Blèh
Weer een reden om NIET lid te zijn van die toko
Ben sinds 1982 fanaat ANTI-nwb, maar zal het artikel eens opsnorren en het advies van “Dennis” opvolgen.
Toedel!
Re: citroen BX in de autokampioen
Vertel, als het serieus is wil ik daar serieus werk van maken?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Kan niemand het nu even scannen?
Vergeet steeds te kijken bij de supermarkt.
Jeroen
enige op internet te vinden
Hier staat een aankondiging; gaat over occasions, o.a. voor de BX (wel/niet) en ook over een andere oude liefde: de Alfa Romeo Giuilia Super (zijnde een valkuil, wat kan kloppen )
Foto’s zijn vandaag volgens mij gemaakt, maar er was geen tijd om die foto’s even te uploaden volgens mij.
Het ging inderdaad over BX als occasion. Dat ie niet goed in de markt lag en dat het een bekende klant was van de WW, mede omdat ze kampten met problemen dat voornamelijk kwam door slecht onderhoud.
Zo waren er nog wel een aantal dingen. Diesels waren zwaar verouderd die in de BX lagen, terwijl ze hun tijd juist erg vooruit waren.
Artikel volgt denk nog wel…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Autofan schreef:Het ging inderdaad over BX als occasion. Dat ie niet goed in de markt lag en dat het een bekende klant was van de WW, mede omdat ze kampten met problemen dat voornamelijk kwam door slecht onderhoud.
Tot zover klopt het in ieder geval wel aardig! Een BX is weinig waard en velen zijn slecht onderhouden. Dat de situatie hier anders ligt, heeft vooral te maken met het feit dat hier hoofdzakelijk liefhebbers rondhangen.
Over de diesels durf ik weinig te zeggen, daar heb ik geen verstand van. Wel weet ik dat ze rete-betrouwbaar zijn.
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
hier een link naar het gescande artikel.
Het is inderdaad niet een heel erg lofend stuk over een tweedehands BX, maar ik vind het nog aardig objectief.
Ze zeggen zelfs het jammer te vinden dat de 2dehands BXen door verkeerd(lees: geen) onderhoud niet meer een betrouwbare occasion te noemen is..
oordeel zelf hier het artikel:
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat zo leuk is dat de anwb bij het maken van zo’n artikel gebruik kan maken van de eigen pecht statistieken. En laat ik die nou zelf hebben ingevuld toen ik daar werkte…
Bx’en komen gewoon heel erg vaak voor in die lijsten. En daar is natuurlijk een reden voor. De bx is gewoon geen betrouwbare auto gebleken in de jaren dat ie nieuw verkocht werd. Dan kun je wel zeggen dat ze bij de anwb lopen te liegen, feit is gewoon dat iedere bx-rijder wel eens met een lhm lek te maken heeft gehad, dat koelproblemen ook niet onbekend zijn en dat de bouwkwaliteit om te janken was…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik moet zeggen dat ik het artikel helemaal niet echt negatief vind. Eerder realistisch. Alleen dat stukje over die diesels verbaast me. Vooral de turbodiesel had zeker in die tijd een behoorlijke brok vermogen. Helemaal in vergelijking tot de concurentie. Voor de rest valt het artikel me alleszins mee om eerlijk te zijn.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Inderdaad. Een artikel met respect voor de BX en toch de waarheid niet rooskleuriger voorstellen dan dat ie is
Ik vind het ook geen verkeerd stukje hoor. Het veersysteem bijvoorbeeld wordt geprezen maar er word terecht op gewezen dat je dat wel normaal moet onderhouden. (Hoewel dat natuurlijk ook opgaat voor een XM, Xantia of nieuwere hydropneumaat) Verder lees ik weinig schokkends, er zijn gewoon veel slecht onderhouden BX’en, en roest is geen uitzondering.
Als je zo goedkoop mogelijk wilt rijden kun je inderdaad beter een Japanner of zo kopen, geen BX.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Kan me helemaal vinden in het stukje.
Waar stoort de topic-starter zich dan aan?
En waar is het niet objectief?
Jeroen