hallo,
ik heb een vraagje
werd (of word) auto pc in nderland geleverd? (volgens mij niet..)
maar zou je het anders kunnen (laten) inbouwen?
voor een citroen c5 break ligne prestige en wat zou dat kosten? weet iemant hier meer over??
alvast bedankt Pjotr
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Is dat een merk ofzo? Ik heb op zich ook wel eens zitten kijken om een PC in te bouwen, het lijkt me allemaal best te doen, alleen idd niet echt goedkoop. Ik denk dat je aan de onderdelen minimaal 1000,- kwijt bent, plus natuurlijk als je het niet zelf kan de inbouw uren, en aangezien het maatwerk is moet je daar toch zeker minimaal een 8 uur voor rekenen denk ik. Maar iets te verzinnen is er zeker.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
nee het is van citroen zelf het is in frankrijk (en mischien andere landen ook wel) leverbaar op de c5 (oud model) en de xsara ik probeer wel even er een foto er bij te zetten maar4 die moet ik dan ff zoeken..
Zoeen?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als ik dat zo zie zou ik er maar zelf een bouwen .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hmm , Als dit plaatje serieus is en geen creative creatie van Rene van Maren, zou ik toch eerst zwaar gaan twijvelen om zo een auto te kopen
Ik heb deze Xsara ook gezien op de autoschow (2002) in Parijs, zit inderdaad een PC in die draait op Windows-CE. Er zit een heel pakket aan mogelijkheden in zoals spraakbesturing. Ik heb er ook ingezeten en uitleg gehad van iemand van Citroen, maar ook bij was huiverig voor vastlopers van Windows
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dan kan je toch net zo goed een PDA nemen?
maar tis wel cool natuurlijk
Re: Auto PC
PjotrBlom schreef:hallo,
ik heb een vraagje
werd (of word) auto pc in nderland geleverd? (volgens mij niet..)
maar zou je het anders kunnen (laten) inbouwen?
voor een citroen c5 break ligne prestige en wat zou dat kosten? weet iemant hier meer over??alvast bedankt Pjotr
Nee, het is nooit geleverd in Nederland. Wel in Duitsland en daar waren de reacties gemengd. Probleemkinderen en geheel foutloze exemplaren wisselden elkaar flink af en de mogelijkheid om snel updates uit te voeren (b.v. voor MP3) bestond ook niet en werd uiteindelijk binnen een fangroep uitgevoerd.
De headunit was overigens van Clarion, maar ook daar bestond weinig interesse voor het ding. Google maar eens op dat ding, en je ziet dat het jammer is dat het initiatief helaas gesmoord is in zijn eigen belofte.
In de C5 II is de optie Auto-PC dan ook definitief van de optielijst verdwenen.
Misschien over een paar jaar?
Maar dan wel onder Tux-Power…Linus dus…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
leujel schreef:sans-pareil schreef:Is dat een merk ofzo? Ik heb op zich ook wel eens zitten kijken om een PC in te bouwen, het lijkt me allemaal best te doen, alleen idd niet echt goedkoop. Ik denk dat je aan de onderdelen minimaal 1000,- kwijt bent, plus natuurlijk als je het niet zelf kan de inbouw uren, en aangezien het maatwerk is moet je daar toch zeker minimaal een 8 uur voor rekenen denk ik. Maar iets te verzinnen is er zeker.
€ 1000,- voor een pc-tje??? Wil je dan een pentium 4 hebben ofzo? Voor een pc in de auto (waar je toch geen veeleisende programma’s zoals spellen en dergelijke draait) ben je hooguit € 500,- kwijt, en dat is dan inclusief 7” touchscreen!!
Gewoon kijken naar een simpel bordje zoals de Via Epia en een extra APRS/GPS module…. De bordjes zijn lekker klein, en met het APRS/GPS kan je het ook gebruiken als routeplanner.
als je het nog goedkoper wil doen scoor je een of andere oude P3 op Marktplaats voor 25 piek.. 7” eraan knopen, nog een gps module en wat andere rotzooi.
Het is wel niet zo klein als een epia, maar toch redelijk compact.
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
let wel op de voeding!
autovoedingen voor pc’s zijn vrij prijzig.
ze zijn wel weg goedkoper maar die leveren te weinig vermogen voor een wat snellere pc.
zeker als je over P4 gaat praten.
probeer anders een VIA CPU te vinden, deze worden niet zo warm en hebben minder vermogen nodig.
ik weet niet of ze snel zijn heb er verder nooit mee gewerkt.
ik weet wel dat het allemaal te doen is want heb het wel eens werkend gezien bij iemand
arjan_verkade schreef:let wel op de voeding!
autovoedingen voor pc’s zijn vrij prijzig.
ze zijn wel weg goedkoper maar die leveren te weinig vermogen voor een wat snellere pc.
zeker als je over P4 gaat praten.
probeer anders een VIA CPU te vinden, deze worden niet zo warm en hebben minder vermogen nodig.
ik weet niet of ze snel zijn heb er verder nooit mee gewerkt.
ik weet wel dat het allemaal te doen is want heb het wel eens werkend gezien bij iemand
Voor een P4 heb je toch al een voeding nodig van 150 euro, dus da’s niet echt aan te raden.. die Epia’s zijn low power, dus een relatief eenvoudige voeding is al goed.
Ik heb zelf eens met een Epia 533MHz gewerkt, maar da’s echt nix. je kan er geen DIVX op kijken, en da’s toch eigenlijk waar je het voor wil gebruiken.
Je kan dat ding eigenlijk overal neerduwen, ik wilde em achter het dashboard hangen, maar je kan em ook onder een stoel of zelfs in een portier ofzo (of als je geen achterportieren hebt gewoon tussen de bekleding en het plaatwerk in).
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI