1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ax turbo project
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 08 augustus 2008 03:09 AM

Hallo,

Ik wil beginnen met een turbo project op me ax,

Het is een 1.1, ik weet dat de tu blokken al problemen hebben met koppaking, dus ik verlaag de compressie dmv een dikkere pakking,

Maar Weet een van jullie waar ik olie toevoer en retour kan aankoppelen op het blok?

Het is trouwens een 1995er ax 1.1i Allure uitvoering,

Bedankt alvast

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 08 augustus 2008 03:23 AM
  [ # 1 ]

Interessant, ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van de vorderingen. Vooral benieuwd waar je een uitlaatspruitstuk vandaan gaat halen.

Ik neem aan dat je wilt weten hoe je de oliekoeler kunt monteren? Ik weet er weinig van, maar ik geloof dat er adapters zijn die tussen het oliefilter en blok gemonteerd kunnen worden.

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 08 augustus 2008 05:30 AM
  [ # 2 ]

Ja ik ga jullie op de hoogte houden! Voor het spruitstuk, Ik ben van plan hem te modificeren, of als dat niet lukt, zelf er een maken!

oke alvast bedankt voor je idee, iemand anders nog wat?

Groetjes

Profiel  
 
--Arne--
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 10 augustus 2008 12:08 AM
  [ # 3 ]

De onderdruk in het inlaatspruitstuk wordt toch gebruikt voor de rembekrachtiging? Hoe ga je dit oplossen?
Kan je de turbo niet beter tussen het spruitstuk en de uitlaat zelf zetten? Het lijkt me makkelijker om iets te maken dat daarop past dan het spruitstuk aanpassen.
Gaat de computer het allemaal snappen? Misschien kan je de injectie-unit etc. uit een 1.4 monteren voor wat meer pit?
Kan de koeling het aan? Moet er ook een andere (hardere) waterpomp en misschien zelfs een grotere radiator op?

Ik ben zeer benieuwd naar je vorderingen!

Profiel  
 
_Razkin_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 577
Geregistreerd: 30-03-2005

Gepost: 10 augustus 2008 01:40 AM
  [ # 4 ]

Bij gesloten gasklep heerst nog altijd onderdruk in het inlaatspruitstuk, dus dat levert geen problemen op.

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 10 augustus 2008 05:23 PM
  [ # 5 ]

Op de ax zit al het inlaat traject op van een 1.4 dus hij heeft al wat meer pit, En over de koeling, het 1.4 blok is toch het zelfde? kan eventueel daar de waterpomp enzo vandaan pakken, En evt van een zx de radiateur pakken

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 10 augustus 2008 07:38 PM
  [ # 6 ]

Ik vrees het ergste voor het autootje…volgens mij heb je in no-time je hoofd- en bigendlagers eruit liggen.
De krachten die vrijkomen geven zo’n extra belasting op het mechaniek, dat ik persoonlijk betwijfel of zoiets (lang) heel blijft…
Een aftakking voor de turbo voor de olietoe- en afvoer kan middels de al geopperde tussenschijf op het oliefilter.
Je zult de leiding dan moeten splitsen middels twee Y-stukjes: zowel de oliekoeler als de turbo worden dan door deze tussenschijf gevoed.
Of een oliekoeler die in de onderbak van de radiateur is gemonteert, maar die zijn vaak prijzig…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 11 augustus 2008 04:10 AM
  [ # 7 ]

Dat ligt maar aan de olie, En aan je rijgedrag naar mijn ervaring.

Bedankt voor je antwoord pascal! Smile  ik zal kijken voor die onderdelen

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 augustus 2008 04:49 AM
  [ # 8 ]

Ik vind dit toch wel een leuk en moedig project en al draait de boel inelkaar, het gaat om de lol Razz
Het enige wat ik je wel zou willen adviseren is om een gietijzer 1.4 blok te nemen, die zijn echt sterk, een 1.1 is altijd van alu met losse bussen. Mocht je het toch met je 1.1 blok verder gaan, dan kun je ook een kop van een 1.4 monteren, door de grotere kleppen krijg je ook een lagere compressie.

Succes en hou ons op de hoogte.

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 11 augustus 2008 03:42 PM
  [ # 9 ]

uuhm ja dat kan ook een 1.4i kop monteren, dat ga ik denk ik doen! nou ik kijk wel eerst hoe dit blok het volhoudt, Loopt het kapot ja kloten, maar voor paar honderd euro heb je een 1.4 blokje dus Very Happy

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 augustus 2008 05:06 AM
  [ # 10 ]

Inderdaad, genoeg keuze aan TU blokjes op de sloop.

Hoe ga je het eigenlijk met de injectie doen, of ga je er een carburateur opzetten?

Profiel  
 
Kennie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 15-08-2007

Gepost: 12 augustus 2008 05:34 PM
  [ # 11 ]

er zijn denk ik 2 mogelijkheden, De ecu mappen(kan dat bij de magnetti manreli"s?)  of een weerstand bij motortemperatuursensor Doen, zodat die meer benzine ingaatspuiten,

Ik hou er injectie op en misschien tzt carburateur

Profiel  
 
Rob GT
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 04-06-2004

- Saxo vts 1.4
Gepost: 18 augustus 2008 01:22 AM
  [ # 12 ]

Ik weet dat er bij de AXclub sowieso één persoon was die een 1.1 turbo had (ding hield het een paar maanden uit) Een ander was er mee bezig maar heeft uiteindelijk een AX 1.6 gekocht. Bij citrosport zit/zat iemand met een 1.4 GTI Turbo. Zou je ff op die fora moeten zoeken!

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 21 augustus 2008 12:07 AM
  [ # 13 ]

Ik heb me daar ook een tijdje in verdiept. Maar ik ben daar van afgestapt omdat je met heel veel dingen komt te zitten. Want je moet grotere injectors hebben. Grotere brandstofpomp. Je moet zwaardere klepveren hebben. Omdat ze anders gaan zweven doordat je druk achter de klep krijgt. En zo zijn er heel veel dingen waar je mee te maken krijgt.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 21 augustus 2008 02:22 AM
  [ # 14 ]

moah da ding heeft maar 1 injector :p

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 18 september 2008 04:35 PM
  [ # 15 ]
R&DY; schreef:

1.6 16v van een saxo vts erin lepelen…


Deze is ook nog is gekieteld. 150-160 pk. Houdt op het ciruit een impreza gt turbo bij. Zelf op het rechte stuk.

Op die 1.6 16v kan als klap op de vuurpijl ook een schoepenwiel natuurlijk.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook