Hallo allemaal,
met volle bepakking en vouwwagen naar frankrijk geweest; de hdi sleurde alles stoicijns over de hoogste toppen, met een verbruik van bijna 1:16. Wat is dit toch een heerlijk machine voor in de bergen.
Helaas op de terugweg groot vermogensverlies en zwarte walm uit de uitlaat; bij inspektie bleek de onderste slang van de intercooler te zijn gescheurd. Ik heb gebeld met mijn garage, en heb begrepen dat ik door kon rijden met rustig tempo. Maar ja, rustig door de ardennen gaat niet echt. Ik ben dus bezorgd dat er nog verdere schade is aangericht. (morgen heb ik pas vervangende slang, en wordt het echt duidelijk)
Heeft iemand vergelijkbare ervaring hiermee?
Ik wil de slang zelf vervangen, maar hij zit op een lastige plaats, waarbij de schroeven van de spanbanden uiteraard naar beneden staan gericht om het de gewone mens nog iets moeilijker te maken dan het al is.
Ik kan er van onderen niet bij, en denk dus dat ik de intercooler zelf ervoor weg moet halen om er bij te kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een grote klus, of valt het met gewoon gereedschap nog relatief gemakkelijk te doen?
Anders moet ik het laten doen, en ik ben niet kapot van vd berg in den bosch.
Ik zie heel graag alle reakties tegemoet!
Groetjes van Brickx.
we beginnen bij 168000
Ben je al terug in NL of zit je nog in de Ardennen, heb van forumleden begrepen dat het garage tarief daar een stuk lager is dan hier in NL, kun je eigenlijk niet zelf voor op straat liggen.
Wat die lastige slangklemmen betreft, ik weet niet precies hoe het zit bij de HDI, voor dat soort lastige situaties kun je het beste een ratel met een bitje erin gebruiken. Nog beter is het om een ratel met een dop te gebruiken, meestal zijn die schroeven ook zeskant waar een dop 7 op past, pas wel op dat je het niet te vast draait, met een dop kun je veel meer kracht zetten.
Helaas al terug in nederland. In Belgie was het erge noodweer afgelopen donderdag.
Ik ga zo meteen de slang halen, en kijken hoe ver ik kom….
Alvast bedankt voor de tips.
we beginnen bij 168000


























Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Succes!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gelukkig de slang zonder al teveel moeite kunnen vervangen; luchtfilterhuis verwijderd en bodemplaat is gemakkelijk los te krijgen, en kon er zodoende makkelijk bij (ik had ook nog de koppelingkabel losgemaakt voor meer ruimte, natuurlijk vergeten weer te bevestigen. Daarvoor weer alles los en de ophangbeugel los moeten maken omdat het er niet zo makkelijk op ging als eraf . Dus gewoon eigen schuld en eigenlijk niet nodig)
Uiteindelijk proef gereden; klonk goed en goed vermogen, alleen nog bij iets hoger toeren flink walmen. Tegen de tijd dat ik terug was, was dat al een heel eind minder, dus het zal voor een gedeelte wel verzameld roet zijn, hetgeen niet verwonderlijk is als je 400k rijdt met kapotte slang en zag wat er allemaal achteruit kwam.
Voor de vrolijkheid net aangekomen in mijn straat een extra tufje gas gegeven en ‘plof’!
Inspektie leert dat ik het advies van ZX te letterlijk heb opgevolgd, en de slang niet voldoende strak had bevestigd.
Ik ga er dus vanuit dat het allemaal weer gewoon doet , voor €31,40, en bij (inmiddels) km stand 180104.
Mochten er nog wetenswaardigheden zijn plaats ik wel weer een berichtje!
Bedankt en grtz, Brickx.
we beginnen bij 168000


























Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Roeten wil die van mij ook wel, vooral als ik lang constante snelheden heb gereden. Nu ik geen roetkat meer heb is het misschien wel iets anders, maar eerst eens die nieuwe bak eronder zien te krijgen, dan kan ik ‘r weer eens goed aan de tand voelen.
Goed om te weten dat ‘t weer in orde is dus
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mooi zo dat het gelukt is
ZX1.4i schreef:Ben je al terug in NL of zit je nog in de Ardennen, heb van forumleden begrepen dat het garage tarief daar een stuk lager is dan hier in NL, kun je eigenlijk niet zelf voor op straat liggen
Eh, alle waar is naar zijn geld…
Ik heb een Belgische auto gekocht. Laat ik het zo zeggen: wat jij (zeker) niet acceptabel vindt qua noodoplossing wordt in België gewoon voor een paar honderd eur afgetikt.
Ich bin ein Breaker