Ben vandaag dus aangekomen in spanje, zo´n 1700km in 16 en half uur. Heerlijk gereden! Snelheden tussen de 120 en 160 meestal zo´n 145 gereden als cruisesnelheid. Verbruik veriéert van 1op8,4 tot 1op10,2.
Echter er heeft zich een probleem voor gedaan. De auto mist soms kracht, kom moeilijk op toeren en snelheid en bouwt gewoon nauwelijks toeren op, boven de 5000 wil hij dan eigenlijk niet. Als hij een beetje krachtloos is begint ook de meter van de olietemp te pingelen. Daarbij heeft hij op de rit een hele liter olie verstookt
Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken? Het is namenlijk een beetje vervelend om met een auto die kracht mist een berg op te rijden.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Douwe schreef:Ben vandaag dus aangekomen in spanje, zo´n 1700km in 16 en half uur. Heerlijk gereden! Snelheden tussen de 120 en 160 meestal zo´n 145 gereden als cruisesnelheid. Verbruik veriéert van 1op8,4 tot 1op10,2.
Echter er heeft zich een probleem voor gedaan. De auto mist soms kracht, kom moeilijk op toeren en snelheid en bouwt gewoon nauwelijks toeren op, boven de 5000 wil hij dan eigenlijk niet. Als hij een beetje krachtloos is begint ook de meter van de olietemp te pingelen. Daarbij heeft hij op de rit een hele liter olie verstookt
Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken? Het is namenlijk een beetje vervelend om met een auto die kracht mist een berg op te rijden.
He Douwe,
Precies hetgeen wat jij had, heb ik ook gehad. Enorm haperend, en een oliepeilmetertje wat danst op de muziek . Beetje backfire erbij (zachtjes ploffen)
Heb er maar 1x last van gehad, daarna nooit meer!
Bij mij hielp gelijk herstarten niet, bleef uitvallen. toen heb ik daarna pas na een uurtje herstart toen bleef ie weer probleemloos lopen.
Misschien helpt de ECU herstarten… Voldoende olie meegenomen van thuis? En gereedschap?
Succes man
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik heb de bobines doorgemeten deze zitten allemaal op 0,9 of 1,0. Waarschijnlijk zit het probleem in de ontstekingsmodules, krijg van Razkin hier van het forum een setje toegestuurd naar spanje
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Zojuist terug van vakantie. De zx heeft weer 5000km achter de kiezen in 2 weken. We zijn eerst via belgie, luxemburg en frankrijg naar spanje gereden. Vervolgens weer van spanje via frankrijk naar italië om daarna via switserland en duitsland weer in nederland terug te keren.
Spanje zaten we op de camping in blanes en in italie hebben we een paar dagen in een hotel in rimini gezeten. Verder hebben we barcelona, llorret de mar, st. tropez, monaco en san marino nog even aangedaan.
Heerlijke vakantie gehad moet ik zeggen
Het probleem van krachtverlies is nog niet opgelost maar duurt meestal maar iets van 2 minuuten ofzo. Op een rit van 16 uur doet hij dat ongeveer 5x. De ontstekingsmodules zijn ook nog niet gemonteerd ivm kleine vertraging in de levering maar dat komt allemaal goed. Het olie verstoken doet de auto eigenlijk alleen als ie boven de 5000 toeren komt. Of het heeft met het ontstekingsprobleem te maken. We hebben soms hele stukken 160 met pieken van 180 gereden. De Rit naar rimini toe was rustiger met snelheden tussen 120 en 140 toen heeft hij niets verstookt maar toen hebben we ook maar 1x krachtverlies gehad. Bij het olie verstoken wouden we ons soms ook nog wel eens op laten naaien door porsches ofzo waardoor we soms terug in 4 schakelden.
Maaruh de auto heeft zich goed gehouden, is een fijne reisgenoot geweest en zal de komende dagen weer heerlijk worden vertroeteld met schone filters, vloeistofjes, bougies e.d. en een heerlijk poetsbeurtje.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
180 met een koffer….
Veel sneller wou hij dan ook niet hoor. De koffer zat echter wel vast met een sjorband. Om de koffer heen en aan de dakdrager vast
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
hij is blijven zitten dus geen probleem
Auto met koffer op de camping:
Auto ergens bovenin Blanes (dees fink super)
Auto op het onverhard van Blanes
En nog even tanken in zwitserland de terugreis
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:Auto ergens bovenin Blanes (dees fink super)
Zeker een mooie foto.
106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)
Bart1989 schreef:180 met een koffer….
is toch juist vet als je zo hard kan met dat ding op het dak.
mooie foto’s trouwens
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
een beetje vreemdsoortig zo’n koffer..
maar wel erg sportief uitziend juist door de koffer vind ik.
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Ben bezig met een beurtje:
Olie (kroon)
oliefilter
luchtfilter
benzinefilter
bougietjes
carterpanpakking
ontstekingsmodules
Maaruh vond de bougietjes er nogal wit uit komen:
Wat zeggen jullie?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
hehe hard mee gereden dan worden ze wit
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Wit uitslaan geeft aan dat het te heet is geweest in de verbrandingskamer.
Geeft dus aan dat er iets niet helemaal goed zit met de brandstof/lucht verhouding en/of het ontstekingstijdstip.
Ook bij hardrijden hoort een bougie niet wit uit te slaan…
Controleer de bougies na een paar 100km na je beurt en kijk of ze er beter uitzien.
Misschien dat die witte bougies in verband staan met de probleempjes tijdens de vakantierit….. Maarja inmiddels zijn die ontstekingsmodules vervangen dus binnenkort nog maar eens naar de kleur kijken.
Maaruh ik heb vant weekend nog iets leuks weten te scooren:
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop