Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ik krijg de indruk dat ze beter veerd en daar door beter rijd, maar ik wacht nog even met echt oordelen, over een weekje meer info.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
- Xsara Scootertje.
Ankerplaatjes zijn gemaakt en gemonteerd , Hier De foto’s en een korte uitleg.
Om een achterbank van een sedan in een break te zetten, moet je de plaats waar de breakachterbank zich vergrendelt met 3cm door middel van een ijzerplaatje naar binnen verplaatsen om zo de sedanachterbank te kunnen vergendelen, zie foto’s.
huh ? in hoogte verstelbare achterhoofdsteunen ????
straks eens ff kijken of ik da ook heb
- Xsara Scootertje.
Das dus Ambiance/VSX, heeft u het niet dan is het Comfort/SX.
Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Ha, da ziet er bij mij ongeveer hetzelfde uit
Maar soit, gezien de gewijzigde topic titel mbt. verlichting heb ik ook wel een vraagje te lanceren.
Ik heb een geruime tijd wat geknetter in m’n dashboard. Daar is op zich niets ergs aan, behalve af en toe wat onterechte meldingen op het diagnoseschermpje (genre: hoge watertemperatuur, remlicht defect, matig snelheid, ed…)
Nu het probleem: tegenwoordig gaat dat geknetter af en toe gepaard met geflikker in de koplampen. Ik bedoel dus: bijv. ‘s avonds met de dimlichten aan gaan de lampen wat zachter/harder branden zoals een gloeilampje dat niet helemaal in de socket is gedraaid.
Iemand tips hoe je hier aan moet beginnen?
grtn
- Xsara Scootertje.
Lijkt me een massa/dynamo/accu probleem, iemand??
Voor de vakantie ben ik deze week de break tiptop in orde aan het maken, maar dat begint een beetje uit de hand te lopen:
Vorige maand de eerste demper laten vervangen. Helaas heeft de garage niet gezien, of in ieder geval niet gemeld dat ook de laatste demper aan vervanging toe was. Deze viel er dus vrijdag onderuit.
Ook afgelopen vrijdag de hydrauliek een beurt laten geven. Fluitend en zwevend het weekend ingegaan, tot ik een grote klap onder de auto hoorde en hij vervolgens reed als een tank. Dinsdag terug bij de garage bleek dat de zuigerstang van de veercylinder rechts-achter was gebroken. Daar de garage hier geen onderdelen en expertise voor had ben ik terug naar huis gereden om hier in de buurt te kijken of er iemand tijd voor had. Uiteindelijk een garage in Wassenaar gevonden die de komende dagen tijd heeft. Donderdag kan ik hem ophalen en tot die tijd heb ik een ZX te leen.
Afgelopen zaterdag zelf een beurt gegeven: remmen, olie e.d.
Er staat ook nog een afspraak om de distributie riem te laten vervangen, maar dit wordt dus niet eerder dan vrijdag.
Kostenoverzicht van de afgelopen maand:
Demper1: 250,-
Demper 2: 125,-
Hydrauliek beurt: 400,-
Beurt: 125,-
Veercylinder (ruwe schatting): 400,-
Distr. riem (ruwe schatting): 250,-
Waslijst kleine raparties en APK (Mei): 600,-
Ik begin zo zachtjes aan een beetje spijt te krijgen dat ik voor dat geld geen andere heb gekocht met minder kilometers.
- Xsara Scootertje.
Ach wees getroost ik ben ook door die hel gegaan, als het straks allemaal gefixt kijk je er weer heel anders naar.
Het blijft een haat liefde verhouding een XM en ik heb het er voor over, oja dat is Citrofilie.
hebben ze daar een nagel nieuwe veercilinder onder gepropt voor 400 euro ?????
- Xsara Scootertje.
Voor €800 heb ie er twee. Slik.
en dan nog vaak een hele xm erbij in een v6 versie als verpakkings materiaal….
Ik krap ff achter de oren als dit echt zo is hoor… dit soort dingen zijn aan 1 kant al duur en dan is het eigelijk het beste als je links en rechts gelijktijdig doet
- Xsara Scootertje.
Ach ieder zijn manier toch??
Lucas komt zo om Breaky haar achterklep is door te meten, ben benieuwd wat er boven water komt.
Soms heb je weinig keuze. Het moest deze week gebeuren, en ik was ook gelimiteerd aan het aantal te rijden kilometers: LHM verbruik was 1:2.
Ik heb natuurlijk eerst gezocht naar een tweedehands. Deze gevonden bij een sloperij in Vlaardingen voor 250,-. vervolgens uitgevonden dat ik bij Citroen een nieuwe kon bestellen voor ook 250,-
Bij een andere sloop hadden ze een break typeII staan waarvan ik beide cylinders voor 100,- mee mocht nemen, maar daar aangekomen bleek het om een typeI te gaan.
Vervolgens wat garages in de buurt gebeld en die waren of op vakantie, of hadden geen tijd of zin.
In Wassenaar een garage gevonden die vriendelijk klonk en vroeg of ik hem gelijk even op de brug kon komen zetten, dan kon hij onderdelen bestellen. Gelukkig had ik 10L LHM achterin liggen en heb dit ritje net kunnen maken vanaf Rotterdam.
De garagehouder heeft een rondje gebeld en een tweedehands Cylinder gevonden van net even boven de 100 euro. Ook de hogedrukleiding was inmiddels beschadigd en hij echt zijn best gedaan om deze ook goedkoper te vinden, maar uiteindelijk heeft hij hem bij Citroen moeten bestellen. Deze leiding kost me meer dan de tweedehands cylinder. (ik kon meekijken op zijn beeldscherm en ben niet opgelicht).
Reken bij dit alles nog twee uurtjes werk, LHM e.d. en mischien wat winst op de onderdelen en je komt op dit bedrag uit.
Uiteindelijk is het natuurlijk een klus van niets, maar voor mij niet te doen zonder brug.
Mocht er komend weekend iemand met ervaring bereid zijn om me te helpen met de distributie riem, dan hou ik me aanbevolen
- Xsara Scootertje.
Van dit: Naar dat: Vijv.
gompy58 schreef:en dan nog vaak een hele xm erbij in een v6 versie als verpakkings materiaal….
Ik krap ff achter de oren als dit echt zo is hoor… dit soort dingen zijn aan 1 kant al duur en dan is het eigelijk het beste als je links en rechts gelijktijdig doet
Ik heb op marktplaats gezocht naar zo’n luxe verpakking, maar een typeII break uitvoering niet direct gevonden. Daar komt nog bij dat je ook een plekje moet hebben waar je zo’n verpakking kwijtkunt en hier in de wijk gaat me dat waarschijnlijk alleen maar een bekeuring opleveren (spreek uit ervaring uit mijn BX-tijd).
Beide cylinders was natuurlijk beter geweest, maar ik liep op dit moment tegen budgetaire beperkingen aan.
Op dit forum heb ik begrepen dat de cylinder meestal door rotten defect gaat. Dit was bij mij niet het geval: de cylinder was nog goed, alleen de stang en de cup waren beide afgebroken. Het loshalen van de “achteras” beugels (dus de bevestiging aan het chassis) gaf aan die kant wat problemen. Ik vermoed dat er aan die kant ooit eens een klapje is geweest. M.a.w: ik hoop dat de linkerkant het nog een paar jaartjes volhoudt.