Kan dat?
Ik heb de voorruit zo uit de rubbers getrokken, maar krijg je er wel een nieuwe in? Om kosten te besparen wil ik de rubbers met dure kitten gewoon laten zitten. Of is dit onmogelijk?
Citroen Bx Deauville 1993
Het is vooral besparen op iets waar je spijt van gaat krijgen. Het gaat namelijk geheid lekken, als je de ruit er al in krijgt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dus de hele boel eruit trekken?
Citroen Bx Deauville 1993
Dat is idd het beste. Heb je geen nieuw rubber bij je nieuwe voorruit gekregen?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43274
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik wil niet lullig doen hoor, maar een bx heeft geen ruit in een rubber. De ruit zit gekit. Dat de TS de ruit zo uit de auto en de rubbers kon trekken klopt alleen als de kit volledig vergaan is. De ruit heeft één rubber, wat alleen als doel heeft de boel er netjes te laten uitzien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
oke bijna helder,
ik kan een nieuwe ruit inclusief rubber krijgen.
dus je hebt een sponning, daar komt een kitrups in, daar gaat de ruit in, en dan volg ik het niet meer, als ik goed kijk lijkt het alsof mijn ruit in een rubber profiel zit geklemd.
Citroen Bx Deauville 1993
er zit een rubber op voor de sier, wat vast zit aan de kit geloof ik.
als je hem er weer in kit moet je wel de goede kit gebruiken want de voorruit is bij gekitte ruiten een onderdeel van de zelfdragende carosserie.
daarom moet de kit ook goed drogen voordat er met de auto mag worden gereden.
het beste kun je bij een garage vragen hoe je het het beste kunt doen, dit is bij alle auto’s hetzelfde, mischien willen ze het wel voor je doen, zoveel zal het ook niet kosten denk ik vooral als je zelf de boel al schoongemaakt hebt.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Als je het wil weten, stuur ik je wel een pdfje met omschrijving hoe.
Ook moet je gezond verstand gebruiken, een goed kitpistool, en de juiste instelling
Of je moet het gewoon laten doen…
“Gewoon laten doen” door een niet in BX-en gespecialiseerde garage of glaszetter is vragen om problemen.
Vraag dus goed na of degene bekend is met het zetten van voorruiten in BX-en, want het gebeurt niet zo gek vaak dat de ruiten in een BX er in één keer goed in gaan.
Ich bin ein Breaker
Gaarne pdf’je naar evsdesign(@)hotmail.com
Ik ben er alleen nog steeds niet achter wat het nou zo spannend maakt.
Waarschijnlijk kom ik daar wel achter.
Citroen Bx Deauville 1993
Totaal aantal Berichten: 43274
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie het hele probleem niet. Er is geen wagen zo makkelijk van een nieuwe voorruit te voorzien als een Bx. Ik heb het wel op straat gedaan. Uurtje werk. Uiteindelijk lieten we het door carglass doen omdat de verzekering van de klant dat gaaf vond. Nooit één ruit misgegaan….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tja, kwestie van genoeg kit op de juiste wijze en plek aanbrengen zou je zeggen. Maar ik heb al heel veel BX-en gezien en gehad waarbij de glaszetter ook het probleem niet zag, maar wel een probleem veroorzaakte voor de eigenaar.
Met als gevolg rotte bekleding, vloerplaten etc. Die ellende blijkt pas achteraf, na een paar jaar.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 25578
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Plak de carrosserie af. Gebruik lekker veel kit en druk de ruit met de hand in de sponning. Spnning wel eerst helemaal schoon maken.
Ruit niet onder druk zetten.
als de boel een beetje zit haal je de kit weg tussen de A-stijl en de ruit. (en onder en boven ) zodat je afdek rubbertje er (later) in gelijmd kan worden.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
thanx, eindelijk een concreet antwoord.
Citroen Bx Deauville 1993
Totaal aantal Berichten: 43274
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Plak de carrosserie af. Gebruik lekker veel kit en druk de ruit met de hand in de sponning. Spnning wel eerst helemaal schoon maken.
Ruit niet onder druk zetten.
als de boel een beetje zit haal je de kit weg tussen de A-stijl en de ruit. (en onder en boven ) zodat je afdek rubbertje er (later) in gelijmd kan worden.
let wel even op: de sponning moet écht super schoon zijn! en zeker goed vetvrij. Dan de kitrand/streep zelf: er zijn speciale spuitmondjes voor de kitpatronen te koop ( misschien krijg je ze wel bij het patroon) die een mooie kitstreep geven. Let daar even op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste