


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Helaas is het geen chroom maar RVS. Dat wil dus zeggen, dat je een erg zacht materiaal moet gaan poetsen. 3M heeft een heel erg fijn schuurmiddel wat daar goed voor is. Er zijn nieuwe producten op de markt van 3M, meen ik, dus lijkt het me, dat je je door de leverancier van dat spul even moet laten informeren. De betere automaterialenhandel zou het moeten kunnen leveren.




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
wat je ook kan doen is de bumpers polieren polierborstel op de boormachine en de blauwe poliersteen gebruiken, dat werkt perfect het duurt wel lang 1/2 dag of 4 voor een bumper maar het is wel af….heb het bij mijn sm gedaan en is perfect.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Vier dagen poetsen op een bumper?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hij is dan ook van zins een mooie auto te maken en niet meteen die bumper in de poeier te rijden.
sorry. ops:




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
sorry heb me verkeerd uitgedrukt.. het is 1/2 dag voor 1 bumper perfect te krijgen.
Als er natuurlijk geen te diepe krassen in zitten…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ik ga maar eens op zoek naar een goed rvs poetsmiddel zodat ik de wieldoppen etc etc weer netjes kan krijgen .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Forummers ,
Na wat twijfels over de koppelingsplaten ga ik de koppelingsplaten deze week toch vervangen . Ik heb een Valeo-set gekocht .
Dit omdat meerdere CX rijders zeggen dat die beter zijn en soepeler schakelen .
De CX Prestige is op dit moment voor het overgrote deel al in de spuitplamuur gezet .
Hier even een fototje .
Ziet er als nieuw uit moet ik zeggen .
Nu eerst maar eens de koppelingsplaten vervangen .
Ik zie er best wel een beetje tegenop maar ja het moet gebeuren .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën
Forummers ,
Na wat twijfels over de koppelingsplaten ga ik de koppelingsplaten deze week toch vervangen . Ik heb een Valeo-set gekocht .
Dit omdat meerdere CX rijders zeggen dat die beter zijn en soepeler schakelen .
De CX Prestige is op dit moment voor het overgrote deel al in de spuitplamuur gezet .
Hier even een fototje .
Ziet er als nieuw uit moet ik zeggen .
Nu eerst maar eens de koppelingsplaten vervangen .
Ik zie er best wel een beetje tegenop maar ja het moet gebeuren .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Zo je maakt er geen half werk van zeg.
netjes
welke kleur wordt de dame of weer in de orginele kleur?
ik blijf je volgen
Citroen c32 Hilton XLS
De kleur laat ik origineel en wel AC 082 en dat luistert naar de naam
Gris Largentiere .
Later komt er ook weer een nieuw vinyl dak op.
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ziet er goed uit. Petje af.
Edit: rest van de foto’s ook even bekeken en er wordt echt goed werk geleverd.





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
markV624 schreef:Ik ga maar eens op zoek naar een goed rvs poetsmiddel zodat ik de wieldoppen etc etc weer netjes kan krijgen .
Groet ,
Mark
misschien domme opmerking maar probeer eens van de spul wat ze gebruiken in keukens voor rvs bladen.
ik zal even zoeken naar het merk ik heb hier nog zo’n tube liggen en uiteraard op mijn CX uit geprobeert werkt top.
Citroen c32 Hilton XLS
Forummers ,
Ben vandaag begonnen aan de klus om de motor en bak uit de dame te halen .
Als eerste hebben we vanavond de twee aandrijfassen verwijderd .
Met name de rechteraandrijfas ( bijrijderszijde ) was erg lastig om die
uit de dame te halen .
Ik heb zelf nog nooit zo’n klus aan een wagen gedaan .Best wel spannend .
Met de aandrijfassen had ik hulp van mijn oom en zo hebben we de assen
toch kunnen demonteren .
Even een paar vraagjes mensen :
Moet ik de radiator wel demonteren of kan deze op zijn plek blijven zitten .
Ook moet ik het hydraulische systeem drukloos maken , heb dit nog nooit gedaan , waar zit het ventiel precies en ik moet meerdere malen op
het rempedaal drukken om het systeem drukloos te maken toch ?
Had al een leiding bij de remaccu denk ik los en daar leek niet veel druk op te staan terwijl ik het nog niet drukloos heb gemaakt .
Verder had ik al wat tips gekregen om de oliepijlstok van de bak niet te vergeten en een splitter die ergens op de bak zit waar de tellerkabel aan zit te demonteren . Moet nog ff zoeken waar die splitter precies zit .
Morgen ga ik alleen verder met het demonteren van wat maar nodig is .
Later in de avond dan komt mijn oom me ook weer assisteren .
Tips en trucs welkom
Groet ,
Mark
N.B. Geo ? Bedoel je misschien staalfix ?
enjoy flying Citroën
knap werk Mark! als je deze klaar hebt ben je ook klaar voor de DS !





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Drukloos maken: laagste stand en boutje no 12 localiseren op de drukregelaar, die een slag of zo losdraaien (niet helemaal!). De drukregelaar zit aan de voorraadbol vast, onder de pomp. Niet verwarren met de remaccu die verder naar voren zit. Daarna enige malen op het rempedaal trappen. Je moet echt geen leidingen losmaken voor het drukloos maken.