motor houdt in
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 april 2005 02:03 PM

mijn auto loopt eigenlijk altijd goed.

ik rijd meestal lage toeren, maar pas was die keer goed warm en dacht ik laat ik het is een keer doortrekken en tot mij verbazing houd de motor dan bij 5.500 rmp opeens erg in en daarna trekt die nog even verder.

nu is het niet iets waar ik altijd last van heb maar volgens mij klopt het toch niet helemaal.
waar kan dit aan liggen of mee te maken hebben?

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 25 april 2005 02:34 PM
  [ # 1 ]

het is en blijft een beetje gokken.
maar ik zal een schot voor de boeg doen…

ik denk dat door het veelvuldig lage toeren rijden, je vooronder en inwendige dus van je motor een beetje veel vervuild is..

een lange rit met een hoog toerental zou dit wel eens op kunnen lossen.
of een lange rit (france) met belading brand de zaak wel schoon.

kan je geen langere afstanden rijden, rijd dan eens een periode met hogere toeren.

lage toeren heeft vaak tot gevolg dat er meer vuilafzetting ontstaat op de kleppen ed.

doe je dat hogere toeren rijden in combie met een tankreiniger en of motorreiniger toevoeging, dan zou het wel eens opgelost kunnen zijn…

ligt het daar uiteindelijk niet aan, tja dan word het een ritje garage,en doormeten enzo… dan zou er een sensor ofso kapot kunnen wezen.

groetjes van wupke. Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 april 2005 02:39 PM
  [ # 2 ]
kreazyV8wuppo schreef:

het is en blijft een beetje gokken.
maar ik zal een schot voor de boeg doen…

ik denk dat door het veelvuldig lage toeren rijden, je vooronder en inwendige dus van je motor een beetje veel vervuild is..

een lange rit met een hoog toerental zou dit wel eens op kunnen lossen.
of een lange rit (france) met belading brand de zaak wel schoon.

kan je geen langere afstanden rijden, rijd dan eens een periode met hogere toeren.

lage toeren heeft vaak tot gevolg dat er meer vuilafzetting ontstaat op de kleppen ed.

doe je dat hogere toeren rijden in combie met een tankreiniger en of motorreiniger toevoeging, dan zou het wel eens opgelost kunnen zijn…

ligt het daar uiteindelijk niet aan, tja dan word het een ritje garage,en doormeten enzo… dan zou er een sensor ofso kapot kunnen wezen.

groetjes van wupke. Wink

ik rijdt altijd op V-Power dus hoop dat er niet al teveel vuil inzit.
verder rijdt ik regelmatig op de snelweg, dan draaid de motor vaak toch al boven de 3.000 RMP 120/130 km/h.

dus eigenlijk nu regelmatig ff flink doortrekken kan wel helpen?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook